Ξάφνιασε πολλούς η σύμπλευση ΝΔ-ΚΚΕ για τα Τέμπη, όπως φυσικά και το γύρισμα της πλάτης από την πλευρά της κυβέρνησης στο ΠΑΣΟΚ. Το γιατί αποφάσισε να πορευτεί με αυτόν τον τρόπο το Μέγαρο Μαξίμου αποτέλεσε σημείο έντονης πολιτικής συζήτησης. Ωστόσο, η προσεκτική ερμηνεία των γεγονότων εξηγεί τα πάντα.
Συνεργάτες του Κυριάκου Μητσοτάκη, εξηγώντας το “γιατί” και το “πως” της παραπάνω απόφασης, σημείωναν ότι η πρόταση του ΚΚΕ για διερεύνηση των συνθηκών στον ελληνικό σιδηρόδρομο έχει συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα και ξεκινά από το 1997. Και είναι εξαιρετικά κρίσιμο καθώς μόνο με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσει να αποτυπωθεί σε επίπεδο Βουλής το πρόβλημα και να αντιμετωπιστεί και η αιτία της κατάστασης σε ένα μαζικό μέσο μεταφοράς που για την Ελλάδα δύναται να χαρακτηριστεί ως κεντρικής σημασίας, ανάλογης με αυτή σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Αντίθετα, η ΝΔ λέει όχι στην πρόταση του ΠΑΣΟΚ για τη σύσταση προανακριτικής Επιτροπής εναντίον του Κώστα Αχ. Καραμανλή και του Χρήστου Σπίρτζη καθώς είναι ξεκάθαρο ότι τους προσάπτουν ευθύνες χωρίς να προσκομίζουν σχετικά στοιχεία. Προσθέτουν δε ως επιχείρημα ότι μια ματιά να ρίξει κάποιος στις προτάσεις της αντιπολίτευσης αρκεί για να καταλάβει ότι στη Χαριλάου Τρικούπη στήνουν σκηνικό διώξεων για μικροπολιτικούς στόχους χωρίς κανένα απολύτως στοιχείο, γεγονός που φυσικά θα αναδειχθεί και στις σχετικές συζητήσεις που θα γίνουν στη Βουλή όταν τα εν λόγω αιτήματα συζητηθούν.
Αντιθέτως, σημειώνουν, η Νέα Δημοκρατίας ακολουθεί για ακόμη μια φορά το δρόμο της ευθύνης απέναντι στην επιπολαιότητα της αντιπολίτευσης που σπεύδει να δηλώσει πως θα υπερψηφίσει προτάσεις για προανακριτική επιτροπή για τα Τέμπη χωρίς καν να γνωρίζει τα στοιχεία που δήθεν συνθέτουν το ανυπόστατο κατηγορητήριο.
Και όλα αυτά την ίδια στιγμή που η Δικαιοσύνη ερευνά σε βάθος το θέμα για το τι και ποιος έφταιξε και φθάσαμε στο μοιραίο δυστύχημα.
Τα “γαλάζια” ερωτήματα για τη στάση του ΠΑΣΟΚ
Σε κάθε περίπτωση, στη Νέα Δημοκρατία τονίζουν ότι ειδικά για το ΠΑΣΟΚ γεννώνται βασικά ερωτήματα ως προς τη στάση του αφού επί της ουσίας δείχνει να επιδιώκει να μην υπάρξει συζήτηση για τα δομικά προβλήματα και τις συνθήκες στον σιδηρόδρομο. Έναν τομέα που ως κυβέρνηση αξιοποίησε μικροπολιτικά αλλά άφησε επί της ουσίας να καταρρεύσει. Ένα βασικό ερώτημα είναι γιατί δεν κατέθεσε αίτημα σύστασης προανακριτικής επιτροπής νωρίτερα. Υπενθυμίζεται ότι το πόρισμα της ευρωπαϊκής εισαγγελίας που επικαλούνται βρίσκεται στη Βουλή από τις 19 Ιουλίου. Και όμως η Χαριλάου Τρικούπη απέφυγε επιμελώς να εμπλακεί με το θέμα και να το φέρει μέσω σχετικού αιτήματος στη Βουλή.
Ο “παραλογισμός” του ΣΥΡΙΖΑ
Και όσον αφορά την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ ο παραλογισμός χτύπησε ταβάνι. Ζητά την ποινική διερεύνηση υπουργών της Νέας Δημοκρατίας αλλά και του δικού του υπουργού κ. Σπίρτζη λέγοντας το αμίμητο. Ζητούμε την ποινική διερεύνηση αλλά δεν θέλουμε «να αφήνονται σκιές ή υπόνοιες». Συνομολογεί δηλαδή ότι ζητά την ποινική διερεύνηση του υπουργού του χωρίς να υπάρχουν ενδείξεις και στοιχεία. Αν δεν υπάρχουν λοιπόν πως ζητάνε την ποινική του διερεύνηση; Αυτά είναι αστεία πράγματα ακόμη και για τον ΣΥΡΙΖΑ.
Δείτε επίσης: Κυβέρνηση: Έρχονται νέα μέτρα στήριξης – Τα σενάρια που επεξεργάζεται το Μαξίμου