Η πρόταση του ΠΑΣΟΚ για την αναμόρφωση του σιδηροδρόμου περιλαμβάνει κρίσιμες παρεμβάσεις για τη βιωσιμότητά του. Το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής προτείνει ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο διαλόγου για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου στην Ελλάδα, το οποίο δημοσιοποιείται αποκλειστικά από το in. Η πρόταση εδράζεται σε τέσσερις βασικούς πυλώνες και αποσκοπεί σε μια ολιστική προσέγγιση, συγκεντρώνοντας σημαντικές παρεμβάσεις για την ενίσχυση της αξιοπιστίας του σιδηροδρόμου, ο οποίος έχει πληγεί σοβαρά μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Το σχέδιο του ΠΑΣΟΚ περιλαμβάνει τη συμμετοχή επιστημόνων και κοινωνικών εταίρων, στοχεύοντας στην ενεργή συμμετοχή της κοινωνίας στη διαμόρφωση των τελικών προτάσεων. Τα στελέχη της Χαριλάου Τρικούπη επιδιώκουν να θέσουν τις βάσεις για ένα μακροπρόθεσμο στρατηγικό σχέδιο, ανεξάρτητο από πολιτικές αλλαγές. Η προτεινόμενη αναδιάρθρωση στοχεύει στο να καταστεί ο σιδηρόδρομος ένα ασφαλές και αξιόπιστο μέσο μεταφοράς, ανακτώντας τον αναπτυξιακό του ρόλο.
Ο πρώτος πυλώνας περιλαμβάνει τη δημιουργία του Εθνικού Εκτελεστικού Συμβουλίου Σιδηροδρομικών Μεταφορών (ΕΘΕΣΥΣΜ), το οποίο θα έχει ρυθμιστικό και συμβουλευτικό ρόλο, συντονίζοντας και εποπτεύοντας τα σιδηροδρομικά έργα. Παράλληλα, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων προτείνεται να αναβαθμιστεί, αναλαμβάνοντας νέες αρμοδιότητες ελέγχου.
Η πρόταση του ΠΑΣΟΚ για τη Hellenic Train περιλαμβάνει την τήρηση των συμβάσεων και την αξιολόγηση των παραβάσεων. Όσον αφορά το προσωπικό, ο δεύτερος πυλώνας επισημαίνει την ανάγκη για αξιολόγηση και προσλήψεις μέσω συνεργασίας με το ΑΣΕΠ. Ο τρίτος πυλώνας εστιάζει στην εκπαίδευση, προτείνοντας τη δημιουργία μεταπτυχιακού προγράμματος για τη σιδηροδρομική μηχανική.
Τέλος, η ολοκλήρωση της τηλεδιοίκησης και της σηματοδότησης είναι η τελευταία προτεραιότητα, με στόχο την ασφάλεια και την αποδοτικότητα του σιδηροδρομικού δικτύου.
Πηγή περιεχομένου: in.gr