Είναι καιρός να ληφθούν κρίσιμες αποφάσεις για την Ευρωπαϊκή Ένωση. Αυτό δήλωσε μεταξύ άλλων ο Έλληνας πρωθυπουργός σε συνέντευξή του στο CNN.
Στην ερώτηση για το αν είναι υπέρ της λήψης περισσότερων αποφάσεων με πλειοψηφία, ο κύριος Μητσοτάκης απάντησε «Η συναίνεση είναι επιθυμητή, αλλά αν χρειαστεί, θα πρέπει να προχωρήσουμε ανεξάρτητα». Υποστηρίζω την ανάγκη να εξετάσουμε την Έκθεση Ντράγκι στο σύνολό της. Δεν μπορούμε να επιλέγουμε μόνο ό,τι μας συμφέρει. Αν αυτό σημαίνει ότι κάποιες αποφάσεις πρέπει να ληφθούν με πλειοψηφία, τότε θα πρέπει να διασφαλίσουμε ότι οι χώρες θα διατηρήσουν τις αντιρρήσεις τους σε κρίσιμα ζητήματα, όπως η εθνική ασφάλεια, η εξωτερική πολιτική ή η άμυνα, υπογράμμισε.
«Πρέπει να θυμηθούμε ότι πριν από τέσσερα χρόνια, όταν αγωνιζόμασταν με την πανδημία, δημιουργήσαμε το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Τότε πολλοί θεωρούσαν ότι αυτό δεν θα συνέβαινε ποτέ, αλλά τελικά συνέβη, γιατί οι συνθήκες το απαιτούσαν», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μητσοτάκης.
Τώρα, πιστεύω πως βρισκόμαστε σε ένα νέο σημείο καμπής. Κάποιες αποφάσεις θα περιλαμβάνουν την κοινή χρηματοδότηση, ενώ άλλες σχετίζονται με την απλοποίηση των κανονισμών ή την αντιμετώπιση εμποδίων όπως η Ένωση Κεφαλαιαγορών, η οποία είναι απόλυτη αναγκαιότητα, σημείωσε ο Έλληνας πρωθυπουργός.
Αναφορικά με την οικονομική κατάσταση της Ελλάδος, ο κ. Μητσοτάκης είπε πως «η Ελλάδα έχει κάνει μια αξιοσημείωτη ανάκαμψη. Την στιγμή που άλλες χώρες αντιμετωπίζουν δημοσιονομικά προβλήματα, εμείς επιτυγχάνουμε πρωτογενή πλεονάσματα». Ενώ άλλες χώρες αυξάνουν τους φόρους, εμείς τους μειώνουμε. Και ενώ η βιομηχανία φθίνει σε άλλα μέρη, στην Ελλάδα παρουσιάζει άνοδο.
Ο κ. Μητσοτάκης ρωτήθηκε και για το Μετρό της Θεσσαλονίκης, για το οποίο είπε ότι δεν είναι ένα συνηθισμένο μετρό καθώς σε αυτό έχουν ενσωματωθεί τα αρχαία ευρήματα που ανακαλύφθηκαν κατά τη διάρκεια της κατασκευής του. Ήταν ένα εξαιρετικά περίπλοκο έργο. Καθώς σκάβαμε για το μετρό, ουσιαστικά συναντούσαμε στρώματα πάνω σε στρώματα της αρχαίας πόλης της Θεσσαλονίκης.
Η πραγματική πρόκληση ήταν να διασφαλιστεί ότι θα κατασκευαστεί το έργο ενώ ταυτόχρονα θα διατηρηθεί αυτή η μοναδική πολιτιστική κληρονομιά. Και βασικά, αυτό που έπρεπε να κάνουμε ήταν να αφαιρέσουμε με εξαιρετική προσοχή κάθε κομμάτι.
Οι άνθρωποι περνούν από εκεί για να πάρουν το τρένο για τη δουλειά τους, αλλά στην πραγματικότητα βρίσκονται μέσα σε ένα μουσείο. Είμαστε πολύ περήφανοι για το έργο και χαρούμενοι που τελικά ολοκληρώθηκε έστω και με μεγάλη καθυστέρηση.