Ρένα Δούρου: Γιατί ζητά τη μεταφορά του ιστορικού πλοίου “Βέλος” από τη Θεσσαλονίκη στο Φλοίσβο

Ρένα Δούρου: Γιατί ζητά τη μεταφορά του ιστορικού πλοίου “Βέλος” από τη Θεσσαλονίκη στο Φλοίσβο

“Πότε και με ποιες συγκεκριμένες ενέργειες θα ικανοποιήσει επιτέλους το πάγιο αίτημα σύσσωμου του δημοκρατικού κόσμου, του ΣΦΕΑ, όσων συμμετείχαν στο “Κίνημα του Ναυτικού 73”, σχετικά με την άμεση και ασφαλή μεταφορά του ΜΜΑ “Βέλος” στο Πάρκο Ναυτικής Παράδοσης στο Φλοίσβο του Παλαιού Φαλήρου;” θέτει το ερώτημα η Ρένα Δούρου, βουλεύτρια Β2 Δυτικής Αθηνας, προς τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας, Ν. Δένδια, με αφορμή τα 50 χρόνια που έκλεισαν φέτος από την ανταρσία του Αντιτορπιλικού κατά της χούντας.

Η Ρένα Δούρου θέτει το ερώτημα “Ποιους και γιατί ενοχλεί η παρουσία του ιστορικού “Βέλους”;”, παρατηρώντας ότι : “το Μουσείο Αντιδικτατορικού Αγώνα (ΜΑΑ) “Βέλος” κινδυνεύει με εξαφάνιση, καθώς εξακολουθεί να βρίσκεται σε μη προστατευμένο “λιμάνι”, στον Νέο Μώλο Θεσσαλονίκης, εκτεθειμένο στις ριπές του Βαρδάρη, όπου ήδη έχει κινδυνέψει και λαβωθεί σοβαρά αρκετές φορές. Και αυτό ενώ θα έπρεπε να έχει μεταφερθεί στο Πάρκο Ναυτικής Παράδοσης στο Φλοίσβο του Παλαιού Φαλήρου. Αντιθέτως, η κυβέρνηση αποφάσισε τον εξοβελισμό του “Βέλους” από τον Φλοίσβο και την τοποθέτηση του ιστορικού εμπορικού πλοίου Hellas Liberty δίπλα στο θωρηκτό “Γ. Αβέρωφ” και την τριήρη “Ολυμπιάς”, εξαφανίζοντας έτσι το ιστορικό αντιτορπιλικό, με το νόμο 5022/2023 (ΦΕΚ Α 33/17.2.2023) για τη δημιουργία Πάρκου Ναυτικής Παράδοσης”.

Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ έχει έγκαιρα κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου καταστροφής αυτού του κεφαλαίου της σύγχρονης Ιστορίας της πατρίδας μας, με Κοινοβουλευτικό Έλεγχο καθώς τα περιστατικά και οι ζημιές πολλαπλασιάζονται. Στις 26 Μαΐου 2021, σαράντα επτά βουλεύτριες και βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, κατέθεταν Ερώτηση στη Βουλή σχετικά με τον κίνδυνο καταστροφής ή και βύθισης του “Βέλους”, υπογραμμίζοντας τις επισφαλείς συνθήκες ελλιμενισμού στη Νέα Παραλία της Θεσσαλονίκης.

Δυστυχώς έξι μήνες μετά την κατάθεση της ερώτησης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, στις 30 Νοεμβρίου του 2021, το “Βέλος” κινδύνεψε να βυθιστεί, λόγω αποκοπής του πείρου της σημαδούρας όπου ήταν προσδεμένο! Στις 29 Μαρτίου του 2023, εκ νέου ισχυροί άνεμοι και θαλασσοταραχή έπληξαν το πλοίο, προκαλώντας τελικά σοβαρές ζημιές ενώ τα χειρότερα αποφεύχθηκαν χάρη στον κυβερνήτη και στην άμεση κινητοποίηση των Υπηρεσιών του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής και δύο ρυμουλκών.

Στις 30 Μαρτίου 23, ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κατέθεσε σχετική Επίκαιρη Ερώτηση θέτοντας την ανάγκη άμεσης διάσωσης του “Βέλους” κι επιστροφής του στον Φλοίσβο. Οι απαντήσεις τότε της κυβέρνησης ήταν μεν καθησυχαστικές, ότι “το Πολεμικό Ναυτικό έχει αναλάβει όλα τα προβλεπόμενα μέτρα προστασίας και συντήρησης του πλοίου”, ωστόσο αποδείχθηκαν άνευ πρακτικού αντικρίσματος με το πλοίο να παραμένει ως σήμερα σε κίνδυνο.

Δείτε επίσης: 24 Ιουλίου 1974: Η πτώση της χούντας και η αποκατάσταση της δημοκρατίας στην Ελλάδα

Loading

Play