Ρεπορτάζ Politic: Κυκλοφοριακή κόλαση το κέντρο της Θεσσαλονίκης (vid)

Τι δηλώνει ο προϊστάμενος της Δημοτικής Αστυνομίας στην Politic – Που εστιάζεται το πρόβλημα

Ρεπορτάζ: Δημόκας Βασίλειος

propoli

Καθημερινή ρουτίνα φαίνεται να αποτελεί το μποτιλιάρισμα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Δρόμοι γεμάτοι οχήματα, διπλοπαρκαρισμένα σε οδικές αρτηρίες που αποκλείουν τουλάχιστον μία λωρίδα κυκλοφορίας και πολλές φορές δεσμευμένα αστικά λεωφορεία στην κίνηση.

Χαρακτηριστική είναι η εικόνα στην οδό Μητροπόλεως. Είναι γεγονός πως σχεδόν καμία ώρα και καμία ημέρα της εβδομάδος δεν είναι σε κυκλοφορία και οι δύο λωρίδες της. Η αριστερή, παραμένει αποκλεισμένη από οχήματα που έχουν σταθεί για «μισό λεπτό» στο σημείο ή από φορτηγά οχήματα που πραγματοποιούν φορτοεκφορτώσεις σε ώρες αιχμής.

Τι αναφέρει ο προϊστάμενος της Δημοτικής Αστυνομίας Θεσσαλονίκης

Ο κύριος Παπαφίλης, προϊστάμενος της Δημοτικής Αστυνομίας, ανέφερε σε σχέση με την κυκλοφορία των οχημάτων πως σαφέστατα υπάρχει πρόβλημα, το οποίο όμως σε συνεννόηση με το ΙΜΕΤ του ΕΤΕΚΑ και τον ΟΑΣΘ, προσπαθούν να αντιμετωπίσουν.

«Στα πλαίσια αυτά σε συνεργασία  το ΙΜΕΤ του ΕΚΕΤΑ και τον ΟΑΣΘ συγκεντρώνουμε τα διαθέσιμα στοιχεία με έμφαση στους χρόνους διέλευσης των οχημάτων, τα σημεία όπου εντοπίζεται εμπλοκή στην κίνηση των αστικών λεωφορείων, την μέση ωριαία ταχύτητα ανά οδό και τις ανά ημέρα καιρικές συνθήκες ώστε να προτεραιοποίησουμε τα σημεία δράσης μας», ανέφερε ο κ. Παπαφίλης.

Είναι γεγονός πως από τον Ιανουάριο του 2021 έχουν βεβαιωθεί 185.00 παραβάσεις. Το 70% αυτών αφορούσε σε παράνομη στάθμευση σε ελεγχόμενες θέσεις και το 30% σε λοιπές παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας μεταξύ των οποίων είναι η στάθμευση σε διπλή σειρά, σε ράμπες και θέσεις ΑΜΕΑ, σε σημεία αποκλειστικά για φορτοεκφόρτωση, διαβάσεις πεζών, πεζοδρόμια, κτλ.

«Ιδιαίτερη έμφαση στην λειτουργία των λεωφορειολωρίδων ιδίως τις πρωινές ώρες  στους άξονες της Όλγας και  Τσιμισκή»

Όπως σημειώνει, η αύξηση των Ι.Χ. στους δρόμους της πόλης, είναι απόρροια διαφόρων πραγμάτων, εστιάζεται όμως στην πανδημία και στο γεγονός ότι οι πολίτες προτιμούν την χρήση των αυτοκινήτων σε σχέση με τα μέσα μεταφοράς καθώς αυτά είναι που τους προσφέρουν μεγαλύτερη υγειονομική ασφάλεια.

«Η λύση στο πρόβλημα δεν είναι μονοδιάστατη ή απλή»

Προτεραιότητα του επικεφαλής της Δημοτικής Αστυνομίας είναι η επίλυση της κυκλοφοριακής συμφόρησης στην Θεσσαλονίκη. Στο πλαίσιο αυτό και ταυτόχρονα με την άσκηση και των λοιπών αρμοδιοτήτων συμμετέχουν σε μικτά κλιμάκια με την Τροχαία Θεσσαλονίκης για να συντονίσουν σε ακόμα πιο ισχυρό επίπεδο την δράση τους.

Αναφερόμενος στην επίλυση του προβλήματος ανέφερε: «Η λύση στο πρόβλημα δεν είναι μονοδιάστατη ή απλή. Ενδεικτικά το οδικό δίκτυο του Δήμου Θεσσαλονίκης ανέρχεται σε 400km. Η πλήρης και απόλυτη αστυνόμευση σε 24ωρη βάση ενός τέτοιου δικτύου από την υφιστάμενη διαθέσιμη δύναμή μας είναι απλά ανέφικτή. Το πρόβλημα δεν λύνεται μόνο με την αστυνόμευση καθώς συνδέεται με την ύπαρξη λειτουργικών οδικών δικτύων, τις καιρικές συνθήκες, την ύπαρξη αξιόπιστου μέσου μαζικής μεταφοράς, την μεταβολή των ατομικών μοτίβων μετακίνησης του καθενός από εμας».

Δείτε επίσης: Πλεύρης: “Ελεεινά ψεύδη” οι δηλώσεις Γιαννάκου για VIP ΜΕΘ (vid)

Loading