Σύσκεψη στο Διοικητήριο για τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη και επίσκεψη σε χώρους της δυτικής Θεσσαλονίκης όπου υλοποιούνται πολιτικές της Κυβέρνησης για την ισόρροπη ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης πραγματοποίησε, χτες, κυβερνητικό κλιμάκιο.
Μετά τις επισκέψεις που πραγματοποιήθηκαν στο Σέιχ Σου, στο πρώην Στρατόπεδο Καρατάσιου, στο περιαστικό δάσος του Δήμου Παύλου Μελά και στο Στρατόπεδο Ζιάκα, ο Υπουργός Επικρατείας κ. Άκης Σκέρτσος δήλωσε ότι υπάρχει σημαντική πρόοδος σε πολλά από τα έργα του κυβερνητικού Σχεδίου “Θεσσαλονίκη 2030” που έχει παρουσιάσει ο Πρωθυπουργός.
«Ένα σχέδιο το οποίο δεν έχει μόνο οικονομική, αλλά βαθιά κοινωνική διάσταση. Μας ενδιαφέρει η Ανάπτυξη η οποία έχει έρθει στην Ελλάδα -έχουμε ήδη υψηλούς ρυθμούς Ανάπτυξης- θέλουμε να΄ναι Ανάπτυξη συνεκτική και να αφορά όλους τους πολίτες, σε κάθε γωνιά της χώρας, σε κάθε γωνιά της πόλης, να μην υπάρχουν άνθρωποι που αισθάνονται ότι είναι πολίτες δεύτερης κατηγορίας. Αυτός είναι ο στόχος μας. Αυτήν την πολιτική υλοποιούμε. Η Θεσσαλονίκη είναι στην πρώτη γραμμή προτεραιοτήτων της Κυβέρνησης και θα είναι για αρκετά χρόνια ακόμη, ώσπου να φτάσουμε στη Θεσσαλονίκη των ονείρων μας που θα γίνουν πραγματικότητα».
Ο κ. Σκέρτσος επισήμανε ότι υπάρχει πάρα πολύ καλή συνεργασία με τον αρμόδιο Υφυπουργό, Σταύρο Καλαφάτη και με όλους τους Υπουργούς για την υλοποίηση του Σχεδίου και ήδη υπάρχει σημαντική πρόοδος. Όπως είπε «το 2023 θα είναι μια ιστορική χρονιά για τη Θεσσαλονίκη. Οι πολίτες θα ζήσουν και θα κατανοήσουν τι σημαίνει να αποκτήσεις το πιο σύγχρονο Μετρό στην Ευρώπη, που θα συνδυάζει και σύγχρονες μεταφορές, θα καλύπτει ανάγκες της καθημερινότητας, θα βγάλει από την απομόνωση πολλές περιοχές της Θεσσαλονίκης, αλλά ταυτόχρονα θα φέρει στην επιφάνεια και τον μεγάλο διαχρονικό ιστορικό πλούτο της πόλης. Έχουν ανακαλυφθεί 350.000 αρχαιολογικά ευρήματα, τα οποία θα φιλοξενούνται σε πέντε σταθμούς της πόλης. Σχεδιάζουμε, ουσιαστικά, σταθμούς που θα ναι μουσεία, θα αποτελέσουν, πέρα από μία λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης και πόλο προσέλκυσης επισκεπτών και τουριστικής ανάπτυξης. Θα είναι χαρά για κάθε πολίτη και κάθε επισκέπτη της Θεσσαλονίκης να μπαίνει στο Μετρό και να το χρησιμοποιεί».
Ο Υπουργός Επικρατείας μίλησε για ανασχεδιασμό του συγκοινωνιακού χάρτη της πόλης με την απόκτηση μέσα στην επόμενη τετραετία νέου στόλου 500 αστικών λεωφορείων που θα συνδέουν τους σταθμούς του Μετρό και το έργο του προαστιακού σιδηροδρόμου που θα ενώσει το κέντρο με τις περιοχές της δυτικής Θεσσαλονίκης. «Είμαι γέννημα θέρμα της δυτικής Θεσσαλονίκης» είπε ο κ. Σκέρτσος «και γνωρίζω πόσο παρατημένη, πόσο αδικημένη έχει υπάρξει, διαχρονικά. Χρειάζεται να επενδύσουμε σ΄αυτούς τους ανθρώπους, να δείξουμε ότι είμαστε κοντά τους κι ότι θέλουμε να δημιουργήσουμε μια αγκαλιά που θα τους φέρει μέσα στον κοινωνικό και οικονομικό ιστό και θα καταλάβουν ότι αποτελούν μέρος αυτού του φιλόδοξου project που σχεδιάζει την αναγέννηση -οικονομική και κοινωνική- της πόλης».
Ο Υπουργός απαρίθμησε ακόμη τα σημαντικά έργα που θα γίνουν στη Θεσσαλονίκη και στην ευρύτερη περιφέρειας της Κεντρικής Μακεδονίας: «14 ανακαινίσεις νοσοκομείων και σε Κέντρα Υγείας, τέσσερα νέα Δικαστικά Μέγαρα στη Θεσσαλονίκη, 17 νέες σχολικές μονάδες, οι 11 από τις οποίες θα είναι στη δυτική Θεσσαλονίκη».
Ο Υπουργός Επικρατείας αναφέρθηκε και στη πρωτοβουλία της Κυβέρνησης, να αξιοποιηθεί το στρατόπεδο Στρατόπεδο Ζιάκα μια έκταση περίπου 160 στρέμματα. Όπως εξήγησε «με βάση το εργαλείο της Κοινωνικής Αντιπαροχής, δηλαδή την πολιτική που έχουμε ψηφίσει πριν από δύο μήνες, δημόσια ακίνητα να παραχωρούνται ώστε να δημιουργούνται φθηνές, προσιτές κατοικίες, για να δώσουμε λύση στο μεγάλο πρόβλημα της ακρίβειας της στέγης, θα δημιουργηθεί εδώ στο Στρατόπεδο Ζιάκα ένας τέτοιος χώρος, με τις κατάλληλες χρήσεις. Να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε έναν νέο πόλο ανάπτυξης σε αυτήν την περιοχή της πόλης. Θα δώσουμε τη δυνατότητα να δημιουργηθεί ένας πόλος οικιστικός, με πολύ πράσινο. Το μεγαλύτερο μέρος αυτού του χώρου θα είναι πράσινο. Αυτήν τη στιγμή είναι ένας παρατημένος χώρος, όπου μπορεί να υπάρχουν και εστίες παραβατικότητας. Με την Ανάπτυξη που θα δοθεί εδώ και με τη δυνατότητα να αναπτυχθούν και εμπορικές και οικιστικές χρήσεις, πιστεύουμε ότι θα μεταμορφωθεί και θα αποτελέσει ένα υπόδειγμα οικιστικής ανάπλασης».
Ο κ. Σκέρτσος, ερωτηθείς για την τύχη του Παιδιατρικού Νοσοκομείου μετά την ανακοίνωση του Ιδρύματος Στ. Νιάρχος για ακύρωση του διαγωνισμού απάντησε ότι «όντως ήταν υπέρογκες οι προσφορές και μου ακούγεται πολύ εύλογη η απόφαση του Ιδρύματος. Θα επαναληφθεί ο διαγωνισμός, από ό,τι γνωρίζω. Είναι μια μικρή καθυστέρηση που θα πάει πιο πίσω το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης. Αλλά δεν μιλάμε, σε καμία περίπτωση, για κάποια αλλαγή όσον αφορά το στόχο υλοποίησης του νέου Πανεπιστημιακού Παιδιατρικού Νοσοκομείου».
Η Αναπληρώτρια Υπουργός Υγείας, Μίνα Γκάγκα, δήλωσε:
«Είμαστε στη φάση της οικονομοτεχνικής μελέτης, για να δούμε τι ακριβώς χρειαζόμαστε και τι θα χρειαζόμαστε όχι μόνο τώρα, αλλά για τα επόμενα 20 και τα επόμενα 30 χρόνια. Ο καρκίνος είναι η πραγματική πανδημία της εποχής μας. Άρα, μας ενδιαφέρει πάρα πολύ να έχουμε ένα σύγχρονο νοσοκομείο που να εξυπηρετεί όλες τις ανάγκες των ασθενών στο κομμάτι της διάγνωσης, της κατάλληλης θεραπείας και της υποστήριξης, σε κάθε στάδιο της ζωής τους. Μας ενδιαφέρει αυτό πάρα πολύ. Και να βρίσκονται οι ασθενείς σ’ ένα περιβάλλον αναβαθμισμένο, με φως και θεραπευτικούς κήπους, όπως πλέον έχουν σήμερα τα περισσότερα νοσοκομεία.
Βρισκόμαστε στο στάδιο που συζητάμε τι ακριβώς χρειάζεται και ποιος είναι ο υπολογισμός του κόστους, δηλαδή συζητάμε με την τεχνική εταιρεία αναφορικά με το τι ακριβώς είναι αυτό που θέλουμε να δώσουμε στους κατοίκους της Θεσσαλονίκης και στους ασθενείς της Θεσσαλονίκης. Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι ένα νοσοκομείο άρτιο, σε επίπεδο διάγνωσης και θεραπείας, να διαθέτει παράλληλα δυνατότητα ερευνητικού κέντρου, καθώς μας ενδιαφέρουν η έρευνα και οι κλινικές μελέτες. Πρέπει επίσης να παρέχει υποστηρικτική θεραπεία και εν γένει, ό,τι χρειάζεται ένας ασθενής από την ώρα που υπάρχει υποψία για καρκίνο μέχρι την ώρα που επιβεβαιώνεται και ξεκινάει τη θεραπεία του, καθώς βέβαια και σε όλη τη διάρκεια της ζωής του».
Όσον αφορά το διαγωνισμό του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, η Αναπληρώτρια Υπουργός Υγείας Μίνα Γκάγκα δήλωσε: «Ο διαγωνισμός δεν ακυρώνεται. Βγήκε άγονος».
Ο Υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας και Θράκης κ. Σταύρος Καλαφάτης, τόνισε: «Αποτελεί στρατηγική επιλογή της Κυβέρνησης και του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, η εξέλιξη της Θεσσαλονίκης, ως το 2030, σε έναν πόλο Ανάπτυξης για την ευρύτερη περιοχή. Αυτό επιτυγχάνεται με ένα συγκροτημένο master plan, την “Ατζέντα 2030 – 30+ έργα για τη Θεσσαλονίκη”, τα οποία έχουν συγκεκριμένη φιλοσοφία και στόχευση, με δύο υποστόχους: Ο πρώτος να αξιοποιήσουμε όλα τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που διαθέτει η περιοχή, όπως τα εκπαιδευτικά ιδρύματα, την εξωστρέφεια και τη γεωπολιτική θέση. Ο δεύτερος, να καλύψουμε το κενό που υπάρχει μεταξύ της δυτικής και κεντροανατολικής Θεσσαλονίκης. Κι αυτό επιτυγχάνεται με συγκεκριμένα έργα υποδομής και σχεδιασμό, που βοηθούν είτε την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων της δυτικής Θεσσαλονίκης, όπως για παράδειγμα η ανάπλαση του Μητροπολιτικού Πάρκου Παύλου Μελά και του περιαστικού δάσους, αλλά και δομές Υγείας όπως η δημιουργία του Νέου Ογκολογικού Νοσοκομείου, είτε που αφορούν στον αναπτυξιακό τομέα, όπως η αξιοποίηση του Στρατοπέδου Γκόνου σε κέντρο Logistics. Σχέδιο με συγκεκριμένη στόχευση. Οι σημερινές πρωτοβουλίες με επικεφαλής τον Υπουργό Επικρατείας – Αρμόδιο για τον Συντονισμό των Κυβερνητικών Πολιτικών κ. Άκη Σκέρτσο και άλλα στελέχη της Κυβέρνησης, αυτόν το στόχο εξυπηρετούν: Να δούμε την εξέλιξη των έργων και να βάλουμε κι άλλες ψηφίδες σ αυτήν τη σύγχρονη αναπτυξιακή εικόνα που διαμορφώνεται για την Θεσσαλονίκη του 2030».
Ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος, κ. Γιώργος Αμυράς, επισήμανε: «Από πέρσι -και, δυστυχώς, για πρώτη φορά στα ελληνικά χρονικά, μπήκαμε, ως Ελληνικό κράτος, ως Ελληνική Κυβέρνηση και προχωρήσαμε σε καθαρισμούς δασών. Κανείς δεν καθάριζε κανένα δάσος! Ούτε ένα κλαδάκι δεν έβγαζε, ούτε ένα ξερό κουκουνάρι. Γι΄αυτό εξασφαλίσαμε αρχικά 50 εκατομμύρια ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης κι άλλα 22 εκατομμύρια ευρώ από τον Κρατικό Προϋπολογισμό και προχωρήσαμε στη διάνοιξη δασικών δρόμων που ήταν κλειστοί, αδιάβατοι, συνολικού μήκους 13.000 χιλιομέτρων. Δηλαδή, μια απόσταση όσο 20 φορές η απόσταση Αθήνα – Θεσσαλονίκη, έτσι ώστε να μπορεί η πυροσβεστική και οι δασάρχες να κινούνται. Επίσης, προχωρήσαμε στη διάνοιξη αντιπυρικών ζωνών συνολικού μήκους 3.000 χιλιομέτρων και καθαρίσαμε δεκάδες εκατοντάδες στρέμματα ευαίσθητων δασικών οικοσυστημάτων. Εδώ, στη Θεσσαλονίκη, στο Σέιχ Σου, προχωρήσαμε στη διάνοιξη 160 χιλιομέτρων αντιπυρικών ζωνών και δασικών δρόμων. Αυτό, δυστυχώς, δεν είχε γίνει ποτέ ως τώρα. Φέτος θα επεκτείνουμε ακόμα περισσότερο αυτές τις δράσεις. Με, επιπλέον, 5.500.000 ευρώ θα καθαρίσουμε 14.300 στρέμματα του Σέιχ Σου και παράλληλα θα απομακρύνουμε όλα τα άρρωστα δέντρα. Ήδη απομακρύνουμε τα δέντρα που προσβλήθηκαν από το φλοιοφάγο έντομο, τα τελευταία δύο χρόνια. Σκεφτείτε ότι το Σέιχ Σου εκτείνεται σε 35.000 στρέμματα και εμείς φέτος θα καθαρίσουμε τα μισά.
Συνεχίζουμε τις αναδασώσεις, αραιώνουμε τη βλάστηση, φροντίζουμε τα δέντρα που προσβάλει το φλοιοφάγο έντομο και, παράλληλα, ετοιμάζουμε τα αντιπυρικά σχέδια για 1.600.000 στρέμματα δάσους.
Λυπάμαι που επί τόσα χρόνια καμία κεντρική κυβέρνηση δεν έχει ασχοληθεί με αυτά τα αυτονόητα και τα πολύ σοβαρά ζητήματα. Η Κυβέρνηση Μητσοτάκη, όμως, διαφέρει από όλες τις προηγούμενες. Έχει θέσει ως πρώτο στόχο την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και, βεβαίως, την ανάδειξη και την προστασία της βιοποικιλότητας».
Στη σύσκεψη συμμετείχαν οι: Άκης Σκέρτσος, Υπουργός Επικρατείας – Αρμόδιος για τον Συντονισμό των Κυβερνητικών Πολιτικών, Λίνα Μενδώνη, Υπουργός Πολιτισμού, Μίνα Γκάγκα, Αναπληρώτρια Υπουργός Υγείας, Σταύρος Καλαφάτης, Υφυπουργός Εσωτερικών αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας και Θράκης, Γιώργος Αμυράς, Υφυπουργός Περιβάλλοντος, Γιώργος Καραγιάννης, Υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταγαράς, Υφυπουργός Περιβάλλοντος αρμόδιος για θέματα Χωροταξίας, Θανάσης Κοντογεώργης, Γενικός Γραμματέας Συντονισμού της Κυβέρνησης, Γιάννης Ξιφαράς, Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, Μαρία Αντωνίου, Επικεφαλής του Γραφείου Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη. Και με τηλεδιάσκεψη οι: Ευθύμιος Μπακογιάννης, Γενικός Γραμματέας Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος, Ορέστης Καβαλάκης, Γενικός Γραμματέας Ιδιωτικών Επενδύσεων και ΣΔΙΤ, Παναγιώτης Σταμπουλίδης, Εντεταλμένος Σύμβουλος ΤΑΙΠΕΔ και Χρήστος Βίνης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος ΟΣΕ.
Δείτε επίσης: Γ. Αμυράς: “Καθαρίστηκαν δρόμοι πολλών χιλιομέτρων στο Σέιχ Σου – Το πλάνο για το Περιαστικό Δάσος Παύλου Μελά”