Σκρέκας: «Θέλουμε κάθε μέρα ο καταναλωτής να βλέπει χαμηλή τιμή στο προϊόν που θέλει να αγοράσει»
(ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI)

Σκρέκας: «Θέλουμε κάθε μέρα ο καταναλωτής να βλέπει χαμηλή τιμή στο προϊόν που θέλει να αγοράσει»

Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Κώστας Σκρέκας μίλησε στο Πρώτο Πρόγραμμα και μεταξύ άλλων ανέφερε ότι τα μέτρα της κυβέρνησης έχουν στόχο να βρίσκει μόνιμα ο καταναλωτής στο ράφι φθηνά προϊόντα και ήδη στη σχετική πρωτοβουλία για μείωση τιμών τουλάχιστον κατά 5% έχουν ενταχθεί 660 κωδικοί προϊόντων από 53 εταιρίες.

Ο υπουργός Ανάπτυξης είπε επίσης ότι αυτό είναι το πρώτο βήμα μιας ευρύτερης μεταρρύθμισης την οποία μελετά η κυβέρνηση,που θα αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο αποτυπώνονται οι τιμές στα σούπερ μάρκετ, έτσι ώστε να μπορεί ο καταναλωτής να βλέπει καθαρά τις πραγματικές τιμές και να βρίσκει κάθε μέρα το προϊόν που θέλει να αγοράσει σε χαμηλή τιμή.

Παράλληλα ο κ. Σκρέκας είπε ότι δίνεται «δυνατότητα στις εταιρείες να μειώσουν μόνιμα και σταθερά τουλάχιστον κατά 5% και για τουλάχιστον έξι μήνες τις τιμές των προϊόντων στα ράφια και εφόσον το κάνουν αυτό, τότε θα τοποθετηθεί και μία ειδική ταμπέλα στο ράφι του σούπερ μάρκετ για να να αναγνωρίζει ο καταναλωτής ποια είναι αυτά τα προϊόντα, τα οποία έχουν μειώσει σταθερά και μόνιμα τις τιμές τους».

Ο κ. Σκρέκας εξήγησε ότι στην Ελλάδα περίπου το 70% των προϊόντων πωλούνται με κάποια προωθητική ενέργεια, του τύπου 1+1 προϊόν, έκπτωση 10% ή κάποια άλλη προσφορά, κάτι που δεν γίνεται στην υπόλοιπη Ευρώπη, όπου ο καταναλωτής βλέπει καθαρά την πραγματική τιμή για κάθε προϊόν.

Έρχεται νέο σύστημα με «καθαρές τιμές» στο ράφι

Στη συνέχεια ο υπουργός είπε ότι «στην υπόλοιπη Ευρώπη ο καταναλωτής έχει διαφορετική καταναλωτική συμπεριφορά και είναι κάτι το οποίο το μελετάμε και θέλουμε και εμείς μέσα από μία μεταρρύθμιση να το εφαρμόσουμε στην Ελλάδα. Εκεί ο πελάτης εισέρχεται σε ένα κατάστημα σούπερ μάρκετ και βλέπει τα προϊόντα σε μία καθαρή τιμή. Κάθε μέρα βλέπει το προϊόν να έχει την ίδια τιμή, η οποία μπορεί να είναι χαμηλότερη από ό, τι σε μία ελληνική αλυσίδα που ξεκινάει από μία ακριβή τιμή ραφιού και στη συνέχεια οδηγεί τον καταναλωτή να προσπαθεί να βρει το προϊόν σε κάποιου είδους προσφορά. 

Εμείς λοιπόν θέλουμε κάθε μέρα που επισκέπτεται ο καταναλωτής μία ελληνική αλυσίδα να βλέπει το προϊόν που θέλει να αγοράσει σε χαμηλή τιμή. Είναι αυτό που λέμε κάθε μέρα χαμηλές τιμές και εν τοις πράγμασι αυτό το οποίο προσπαθούμε να πετύχουμε με τη μόνιμη μείωση τιμής τουλάχιστον 5%. Γιατί πρέπει να πούμε ότι κάποιοι έχουν κάνει 10%, κάποιοι έχουν κάνει 8% εκπτώσεις μόνιμες».

Αναφορικά με τα πρόστιμα που έχουν μπει από το υπουργείο Ανάπτυξης ο κ. Σκρέκας τόνισε ότι πρόκειται για το δεύτερο σκέλος της κυβερνητικής πολιτικής για την ακρίβεια, αφού γίνονται έλεγχοι στις εταιρίες για το αν έχουν αυξήσει ή όχι τα περιθώρια κέρδους σε σχέση με δύο χρόνια πριν.

Το πρόστιμο αφορά κάθε φορά το συγκεκριμένο κωδικό για τον οποίο παραβιάζεται η νομοθεσία, είπε ο υπουργός ενώ τόνισε ότι πέραν της οικονομικής τιμωρίας η ανακοίνωση του προστίμου είναι σημαντικός αποτρεπτικός παράγοντας, καθώς οι εταιρείες δεν θέλουν να χαλάσουν την εικόνα τους.

Είπε χαρακτηριστικά ο κ. Σκρέκας:

«Δεν θέλουμε να κάνουμε κακό στις εταιρείες ούτε στα προϊόντα, πολλά από τα οποία είναι καλά, τα χρησιμοποιούν τα νοικοκυριά στην καθημερινότητά τους και ικανοποιούν τις ανάγκες τους. Εμείς θέλουμε οι εταιρείες να μειώσουν και να διορθώσουν τις τιμές και να αντιληφθούν ότι είναι θέμα, όπως έχω πει πολλές φορές, κοινωνικής αλληλεγγύης και κοινωνικής ευαισθησίας. Αλλά και να αναγνωρίσουν ότι είναι θέμα επιχειρηματικής βιωσιμότητας το να υπάρχουν τα προϊόντα αυτά σε προσιτές τιμές για τα νοικοκυριά.

Γιατί αν τελικά καταστρέψουν την αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών πουλώντας πολύ ακριβά αυτά τα προϊόντα, στο τέλος θα χάσουν πελάτες και στο τέλος θα έχουν πρόβλημα οι ίδιες οι εταιρείες».

Ο Κώστας Σκρέκας ο οποίος στην προηγούμενη κυβέρνηση ήταν υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας δε δέχτηκε την κριτική που ασκεί η αντιπολίτευση για τα νέα τιμολόγια ηλεκτρικού ρεύματος που έχουν ανακοινωθεί, λέγοντας ότι αποτυπώνουν με μεγαλύτερη διαφάνεια την τιμή και επιτρέπουν στον καταναλωτή να επιλέξει εάν θα αγοράσει σε σταθερή τιμή για 12 ή 24 μήνες το ρεύμα, όπως γίνεται για τα περισσότερα συμβόλαια στην Ευρώπη, ή εάν θα προτιμήσει να κυμαινόμενη χρέωση ανάλογα με τις εξελίξεις στην αγορά.

Δείτε επίσης: K. Σκρέκας: Θέλουμε να βλέπουμε κάθε μέρα χαμηλές τιμές και σε δημοφιλή επώνυμα προϊόντα

Loading