Στρατηγικές ενίσχυσης του τουριστικού τομέα για βιώσιμη ανάπτυξη και οικονομικά οφέλη

Στρατηγικές ενίσχυσης του τουριστικού τομέα για βιώσιμη ανάπτυξη και οικονομικά οφέλη

Τα τελευταία χρόνια ο τουρισμός βρίσκεται αντιμέτωπος με σύνθετες και παγκόσμιες προκλήσεις, όπως η γεωπολιτική και οικονομική αστάθεια, οι εντεινόμενες επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης αλλά και οι επιπτώσεις της υγειονομικής κρίσης, ανέφερε η υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, από το βήμα του 35ου Greek Economic Summit που διοργάνωσε το Ελληνοαμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο. Είναι κρίσιμο να διασφαλίσουμε ότι ο τουρισμός θα συνεχίσει και στο μέλλον να αποφέρει οφέλη για την εθνική οικονομία, αλλά και τις τοπικές κοινωνίες. Και αναφέρθηκε συνοπτικά στις στοχευμένες παρεμβάσεις προς το σκοπό αυτό:

– Δημιουργία ενός νέου προτύπου διαχείρισης των προορισμών, θεσπίζοντας το πλαίσιο και παρέχοντας κίνητρα για τη λειτουργία Οργανισμών Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμών ανά την επικράτεια.

– Νέα, σύγχρονα εργαλεία για τη συλλογή δεδομένων και πληροφόρησης της τουριστικής δραστηριότητας στη χώρα μας.

– Αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης και κατάρτισης στην Ελλάδα ώστε το ανθρώπινο δυναμικό του τουρισμού να ανταποκριθεί στις νέες τάσεις στην τουριστική προσφορά και ζήτηση.

– Χρηματοδότηση επενδύσεων για την αναβάθμιση υποδομών που υποστηρίζουν ειδικές μορφές τουρισμού, όπως ο ορεινός και χειμερινός τουρισμός, ο θαλάσσιος τουρισμός, ο αγροτουρισμός και ο γαστρονομικός τουρισμός, ο καταδυτικός τουρισμός και ο τουρισμός υγείας και ευεξίας.

Στοχεύουμε σε μία τουριστική ανάπτυξη που βασίζεται στην ποιότητα ενός πολυθεματικού τουριστικού προϊόντος, αλλά και στο μέτρο και την ισορροπία, τόνισε η κυρία Κεφαλογιάννη, επισημαίνοντας την ανάγκη σεβασμού του φυσικού περιβάλλοντος και των τοπικών κοινωνιών για τη βιωσιμότητα και τη μακροπρόθεσμη ευημερία.

Ακολούθησε αναφορά στην προσπάθεια αναβάθμισης της πληροφόρησης των ταξιδιωτών με καινοτόμες ψηφιακές εφαρμογές και μέσα προώθησης και προβολής, χρησιμοποιώντας τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης.

Η παροχή σύγχρονων, πιο εξατομικευμένων και χρήσιμων υπηρεσιών προς τους επισκέπτες θα αναδείξει την ποικιλομορφία του φυσικού περιβάλλοντος και το πολιτιστικό κεφάλαιο της Ελλάδας, ενισχύοντας τις προσπάθειες για επέκταση της τουριστικής δραστηριότητας καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.

Εργαζόμαστε για ένα ανθεκτικό, πολυδιάστατο, και ανταγωνιστικό τουριστικό προϊόν, αλλά και μία ανάπτυξη που αφορά στο σύνολο της κοινωνίας, με στόχο την ανάδειξη της χώρας μας σε πρότυπο ανθεκτικότητας και ποιοτικής ανάπτυξης του τουρισμού με όρους βιωσιμότητας σε παγκόσμιο επίπεδο.

Η υπουργός συμμετείχε σε πάνελ όπου ρωτήθηκε για την προσέγγιση της Generation Ζ, με αφορμή έρευνα της Deloitte σχετικά με την αντίληψη των νεότερων γενεών για τον τουρισμό.

Η κυρία Κεφαλογιάννη τόνισε τη συνεργασία με το μέσο κοινωνικής δικτύωσης Tik-Tok για δημιουργία ελκυστικού περιεχομένου για τις νεότερες γενιές.

Αναφέρθηκε επίσης στην ψηφιακή παρουσία μέσω του ΕΟΤ για προώθηση της Ελλάδας στη διεθνή τουριστική αγορά, κάνοντας μνεία στο πρόγραμμα ανάπτυξης του SilverTourism.

Απαντώντας σε ερώτηση για την εποχικότητα του τουρισμού, η υπουργός τόνισε την επιτυχία της Αθήνας, η οποία πλέον προσελκύει επισκέπτες καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.

Η υπουργός ανέφερε: Αξιοποιούμε όλα τα εργαλεία που έχουμε ώστε να επιτύχουμε τη 12μηνη διάρκεια στον τουρισμό σε όλες τις Περιφέρειες, προσθέτοντας ότι αυτό αποτελεί το μεγάλο στοίχημα για την επόμενη δεκαετία.

Loading

Play