Δύο υπουργεία, μια πολυδιάστατη συνεργασία, ένας στόχος: η απλούστευση των διαδικασιών όλων εκείνων που θέλουν να εξυπηρετηθούν από το Δημόσιο. Πολίτες και επιχειρήσεις. Με διαδικασίες εξπρές, στηριζόμενες σε κομβικές μεταρρυθμίσεις και έργα αλλά και τη συνεργασία με όλους όσοι το επιθυμούν, με στόχο τη διαμόρφωση ενός καλύτερου δημόσιου τομέα.
Η συνεργασία του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και του Υπουργείου Εσωτερικών έρχεται να σταματήσει οριστικά τα κακώς κείμενα του ελληνικού Δημοσίου και της εξυπηρέτησης όλων εκείνων που αναζητούσαν λύσεις και δεν μπορούσαν να τις βρουν μέσα σε μια άνευ προηγούμενου γραφειοκρατική διαδικασία που «πλήγωνε» την εικόνα των φορέων της Κεντρικής Κυβέρνησης, των Δήμων κ.ο.κ.
Η «φαρέτρα» των δύο Υπουργείων είναι γεμάτη ψηφιακά όπλα που καθημερινά λύνουν τα χέρια των πολιτών και των επιχειρήσεων, προσβλέποντας σε μια συνολική και κεντρική εξυπηρέτηση, μέσω μιας ενιαίας ψηφιακής υποδοχής εξυπηρέτησης. My Street, Gov.gr, κατάργηση προσκόμισης «δημοφιλών» πιστοποιητικών (οικογενειακής κατάστασης, γέννησης) για την ολοκλήρωση διοικητικών διαδικασιών με Δημόσιους Φορείς, αξιολόγηση υπηρεσιών και φορέων κεντρικής κυβέρνησης από το σύνολο των πολιτών που είναι εγγεγραμμένοι στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας.
Στη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών, με ψηφιακά μέσα άμεσα προσαρμοσμένα στις ανάγκες τους, στάθηκε ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με δήλωσή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ. «Προχωρούμε ψηφιακά, αναβαθμίζοντας την καθημερινότητα των πολιτών, αυξάνοντας την αποδοτικότητα της δημόσιας διοίκησης, απελευθερώνοντας δυνάμεις της ελληνικής κοινωνίας και οικονομίας. Μέσω ηλεκτρονικών ερωτηματολογίων αναμένεται να πραγματοποιήσουμε τη μεγαλύτερη αξιολόγηση δημοσίων υπηρεσιών, που έχει γίνει ποτέ».
Η συνεργασία αυτή έρχεται ως απάντηση στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει το Δημόσιο, με στόχο την κατάργηση της γραφειοκρατίας και την ψηφιοποίηση των διαδικασιών. Τα Υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Εσωτερικών συνεργάζονται για την κατάργηση της έκδοσης και προσκόμισης «δημοφιλών» πιστοποιητικών, διευκολύνοντας έτσι τους πολίτες στην αλληλεπίδραση τους με τη Δημόσια Διοίκηση.
Η τελευταία προσθήκη, το MyStreet, αποσκοπεί στην οργάνωση και διαφάνεια της χρήσης κοινόχρηστων χώρων από επιχειρήσεις. Η εφαρμογή θα είναι διαθέσιμη στους πολίτες μέσω APP (για iOS & Android) κι αναμένεται να προσφέρει νέα δεδομένα στην καθημερινότητα τους.
Η επόμενη ημέρα ξεκινά από σήμερα με την υλοποίηση του έργου CRM, που αποτελεί τον πυρήνα των δράσεων στην παραπάνω κατεύθυνση και αποσκοπεί στην ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση των πολιτών μέσω του gov.gr.
Η αξιολόγηση του δημόσιου τομέα ενισχύεται με νέες καινοτομίες, όπως η συμμετοχή πολιτών στην αξιολόγηση δημόσιων υπηρεσιών και η δυνατότητα ανάλυσης των αποτελεσμάτων, θέτοντας έτσι τη βάση για μια πιο διαφανή και αποδοτική διακυβέρνηση.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ