ΣΥΡΙΖΑ: Η δήλωση του τμ. Παιδείας της Κουμουνδούρου για το άνοιγμα σχολείων

ΣΥΡΙΖΑ: Η δήλωση του τμ. Παιδείας της Κουμουνδούρου για το άνοιγμα σχολείων

Ο ΣΥΡΙΖΑ διά στόματος του τμήματος Παιδείας της Κουμουνδούρου χαρακτηρίζει τη σημερινή επαναλειτουργία των Γυμνασίων και Λυκείων ως βεβιασμένη και πολιτικά ιδιοτελή πράξη, τονίζοντας ότι οι πρόμαχοι της ‘ Αναβάθμισης του σχολείου’ αγνοούν πως στο μάθημα αφορά την ελευθερία ερωτήσεων και αναζήτησης απαντήσεων που γεννούν νέα ερωτήματα.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του Τμήματος Παιδείας της Κουμουνδουρου:

«Η κυβέρνηση διά της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων οργανώνει τη συστηματική αλλοίωση του κοινωνικού χαρακτήρα της Δημόσιας Παιδείας. Θέτει σε πραγματικό κίνδυνο την ‘ελευθερία της τέχνης, της επιστήμης και της παιδείας’ που οφείλει να εγγυάται το κράτος σύμφωνα με τις Συνταγματικές επιταγές. Η Δημοκρατική Παιδεία εμπεριέχει το σεβασμό και τη καλλιέργεια των ατομικών δικαιωμάτων, διαπνέεται από το μορφωτικό ιδεώδες χωρίς εκπτώσεις», με τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ εστιάζουν να κάνουν κριτική «στις κοινωνικές και πολιτικές επιπτώσεις της τεχνοκρατικής οίησης της Υπουργού. Επισημαίνουμε για μια ακόμα φορά την αναχρονιστική και συντηρητική αντίληψη που εμπνέει τις πράξεις της. Με έναν μνημειώδη αναχρονισμό περιγράφεται η επιστροφή δεκαετίες πίσω στη διδασκαλία μονόλογο. Οι πρόμαχοι της ‘Αναβάθμισης του Σχολείου’ αγνοούν (;) πως το μάθημα δεν αφορά απαγγελία αναντίρρητων αληθειών αλλά την ελευθερία ερωτήσεων και αναζήτησης απαντήσεων που γεννούν νέα ερωτήματα. Το μάθημα έχει διδάσκοντες και διδασκόμενους, με τα δικαιώματα και τις ελευθερίες τους.

Κατασκευάζοντας τις ειδικές συνθήκες επαναλειτουργίας Γυμνασίων και Λυκείων, το ΥΠΑΙΘ προκαλεί ανεπίτρεπτο κατακερματισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας, τροχιοδεικτική προβολή του σχολείου του μέλλοντος τους. Οι απόντες για ‘ειδικούς λόγους’ μαθητές μπορούν, υπό τις ειδικές περιστάσεις που διαμόρφωσε το ΥΠΑΙΘ, για αυτό το τελευταίο δεκαήμερο μαθημάτων να ενημερώνονται από τις ήδη διαμορφωμένες ηλεκτρονικές τάξεις της ασύγχρονης εκπαίδευσης, αντί να νομιμοποιείται η λειτουργία ενός παράλληλου μονοφωνικού σχολείου».

Loading

Play