ΣΥΡΙΖΑ: Τεράστια νίκη του αντιφασιστικού κινήματος η καταδίκη της Χρυσής Αυγής

ΣΥΡΙΖΑ: Τεράστια νίκη του αντιφασιστικού κινήματος η καταδίκη της Χρυσής Αυγής

Την σημασία της απόφασης για την καταδίκη της Χρυσής Αυγής αναδεικνύει η χθεσινή Πολιτική Γραμματεία του ΣΥΡΙΖΑ, επισημαίνοντας ότι «αποτελεί μια τεράστια νίκη του αντιφασιστικού κινήματος και κάθε δημοκρατικού πολίτη». Σημειώνει ακόμη: «Είναι σίγουρο ότι η δικαστική καταδίκη των νεοναζί δεν κλείνει και το κεφάλαιο της ακροδεξιάς στην Ελλάδα, αλλά σίγουρα αποτελεί έναν σημαντικό σταθμό, μια τομή και μια νέα αφετηρία για τους αγώνες που έχουμε μπροστά μας. Αγώνες, από καλύτερες θέσεις πλέον ενάντια σε ό,τι έδωσε χώρο στις ιδέες και στις πρακτικές των νεοναζί. Αγώνες ενάντια σε κάθε λογική σχετικοποίησης της φασιστικής αντίληψης και πρακτικής». Κάνει αναφορά στις δυνάμεις καταστολής που επιτέθηκαν αναίτια και διέλυσαν τη μεγαλειώδη συγκέντρωση έξω από το εφετείο, «αναδεικνύοντας έτσι την δυσανεξία της ΝΔ στην μεγάλη λαϊκή γιορτή της δημοκρατίας που εξελισσόταν. Η λάσπη συνεχίστηκε με την αναθέρμανση της ανιστόρητης θεωρίας των δύο άκρων, που αντικειμενικά ευνοεί μόνο τους νεοναζί και κορυφώνεται με μια ενορχηστρωμένη επιχείρηση διασποράς ψευδών σχετικά με το νέο ποινικό κώδικα».

   Ακολούθως μιλά για «ενορχηστρωμένη ακραία επίθεση ψεύδους και συκοφάντησης» κατά του ΣΥΡΙΖΑ που κινείται σε δύο άξονες: «Πρώτος άξονας του ψεύδους ότι η Αριστερά συμπορεύθηκε με τους νεοναζί στο κίνημα των αγανακτισμένων, και δεύτερος ότι ο νέος ποινικός κώδικας “θα τους ρίξει στα μαλακά”. Απέναντι σε αυτά ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία δηλώνει: Ήταν η ΝΔ που συμπορεύθηκε με τους νεοναζί στις κινητοποιήσεις ενάντια στην συμφωνία των Πρεσπών και ήταν η Χρυσή Αυγή που είχε καταγγείλει τους αγανακτισμένους ως “αντιεθνικό κίνημα” και “πανηγυράκι της Αριστεράς”. Για το δεύτερο άξονα επαναλαμβάνουμε: ο νέος Ποινικός Κώδικας όχι μόνο δεν αντιμετωπίζει ευνοϊκότερα τα μέλη και τους διευθυντές εγκληματικής οργάνωσης αλλά αντίθετα αυστηροποιεί το νομικό πλαίσιο. Τα μέλη της εγκληματικής οργάνωσης μπορούν να καταδικάζονται αν επιδιώκουν την τέλεση οποιουδήποτε κακουργήματος, το ελαφρυντικό για όσα μέλη της οργάνωσης εντάσσονταν χωρίς να διαπράττουν άλλο αδίκημα καταργήθηκε, το πλαίσιο της ποινής για το μέλος της εγκληματικής οργάνωσης διατηρήθηκε από 5 έως 10 έτη κάθειρξης, ενώ για τη διεύθυνση της εγκληματικής οργάνωσης προβλέπεται το ανώτατο όριο της ποινή κάθειρξης έως 15 έτη, ενώ οι ποινές του νέου κώδικα είναι ειλικρινείς καθώς αυστηροποιήθηκε η πραγματική έκτιση τους. Τέλος, επαναλαμβάνουμε για μια ακόμη φορά ότι με βάση το Σύνταγμα, στέρηση πολιτικών δικαιωμάτων μπορεί να επιβληθεί μόνο μετά από αμετάκλητη απόφαση. Τούτο σημαίνει ότι παλιός και νέος Ποινικός Κώδικας δεν διαφέρουν ως προς αυτό. Η κατάργηση της παρεπόμενης ποινής της στέρησης των πολιτικών δικαιωμάτων από τον νέο Ποινικό Κώδικα, όπως τονίζει και η σχετική αιτιολογική έκθεση, δεν μπορεί να είναι ποινικό αλλά πολιτειακό-διοικητικό μέτρο που θα επιβάλλεται μετά από αμετάκλητη καταδικαστική απόφαση με σχετική πρόβλεψη στον εκλογικό νόμο. Ακριβώς για αυτό ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία πήρε την πρωτοβουλία για την σχετική τροποποίηση στον εκλογικό νόμο που είναι το πεδίο στο οποίο πρέπει να αποτυπωθούν τα δημοκρατικά φίλτρα. Και είναι απαράδεκτο αλλά και αποκαλυπτικό για τις διαθέσεις της κυβέρνησης, το γεγονός ότι αρνείται να υιοθετήσει τη σχετική ρύθμιση επικαλούμενη εμφανώς προσχηματικά επιχειρήματα. Και είναι ο φόβος της ΝΔ μπροστά στην μεγάλη λαϊκή κινητοποίηση για την καταδίκη των νεοναζί που καθοδηγεί τις επιθέσεις λάσπης και συκοφαντίας εναντίον του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, επιθέσεις που θα ενταθούν όσο το αδιέξοδο της ΝΔ θα γίνεται εμφανές».

   Το Πολιτικό Συμβούλιο ασχολήθηκε και με τις εξελίξεις στην εξωτερική πολιτική και σημειώνει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία τάσσεται υπέρ της επιστροφής της Ελλάδας σε μια ενεργητική και πολυδιάστατη εξωτερική πολιτική. Ακολούθως αναφέρει: «Η ανάπτυξη της συνεργασίας με τις ΗΠΑ αποτελεί σημαντικό στοιχείο μιας πολυδιάστατης εξωτερικής πολιτικής που προωθήθηκε ενεργά κατά τα χρόνια της διακυβέρνησής μας», αντιτίθεται, ωστόσο, στη μετατροπή της Ελλάδας σε “προκεχωρημένο φυλάκιο” στη Μέση Ανατολή και απέναντι στη Ρωσία και στην Κίνα, με λογικές που ξεπερνούν το ευρωπαϊκό πλαίσιο και τις υποχρεώσεις της Ελλάδας ως μέλος του ΝΑΤΟ. Ακρογωνιαίος λίθος της ενεργητικής, πολυδιάστατης εξωτερική πολιτικής είναι η αποφασιστική προάσπιση της κυριαρχίας και των κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας και η ειρηνική διευθέτηση των διαφορών με τα γειτονικά κράτη, στο πλαίσιο που θέτει το διεθνές δίκαιο. Η εμβληματική Συμφωνία των Πρεσπών, αποτελεί το σημαντικότερο επίτευγμα αυτής της εξωτερικής πολιτικής». Αναφέρεται στην γενικότερη αναθεωρητική και επιθετική πολιτική της Τουρκίας και υποστηρίζει: «Απέναντι σε αυτήν την σαφή στρατηγική της Τουρκίας, η κυβέρνηση στερείται μιας στρατηγικής με αρχή, μέση και τέλος, που να προασπίζει τα ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματα και να ενισχύει τις συμμαχίες μας σε διεθνές και ευρωπαϊκό επίπεδο, ενώ παράλληλα να προωθεί ενεργά τον διάλογο με σκοπό τις διερευνητικές και την προσφυγή στην Χάγη. Η κυβέρνηση βυθίζεται ολοένα και περισσότερο σε αντιφάσεις και ευφάνταστες εξηγήσεις για να διαχειριστεί επικοινωνιακά τις δυσμενείς εξελίξεις και στους τρεις αυτούς τομείς. Ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία στηρίζει την ειρήνη στη βάση ενός ελληνοτουρκικού διαλόγου που βασίζεται στο διεθνές δίκαιο, απέναντι σε εθνικιστικές λογικές και στην επιστροφή σε πολυδάπανες κούρσες εξοπλισμών. Στηρίζει την επανεκκίνηση των διερευνητικών συνομιλιών και καλωσορίζει την επανέναρξή τους, όπως και την παραπομπή της διαφοράς για υφαλοκρηπίδα/ΑΟΖ στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης, εάν αποτύχουν. Αναμένει δε πλήρη ενημέρωση για οποιαδήποτε συνεννόηση ή συμφωνία συνέβαλε σε αυτήν την απόφαση και την αποχώρηση του OrucReis. Παράλληλα, υπογραμμίζει την σταθερή στήριξή του, στην επανεκκίνηση του Διαλόγου για Μέτρα Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης και του πολιτικού διαλόγου για άλλα σημαντικά διμερή ζητήματα. Απορρίπτει κατηγορηματικά οποιαδήποτε συζήτηση υπερβαίνει τα νόμιμα δικαιώματα της Τουρκίας βάσει του Διεθνούς Δικαίου, όπως διεκδικήσεις για δήθεν “γκρίζα” ή “αποστρατιωτικοποιημένα” νησιά που προωθούνται δια της ισχύος και βάσει ανυπόστατων θεωριών. Απορρίπτει επίσης, οποιαδήποτε συζήτηση με την Τουρκία για αναγκαίες δημοκρατικές μεταρρυθμίσεις στην Θράκη, διότι αφορούν Έλληνες πολίτες. Οι μεταρρυθμίσεις αυτές, πρέπει απαραιτήτως να συνεχιστούν, αλλά δεν αποτελούν αντικείμενο συζήτησης με τρίτο κράτος. Για το Κυπριακό ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία στηρίζει την άμεση επανεκκίνηση των συνομιλιών για δίκαιη και βιώσιμη λύση του Κυπριακού, στη βάση διζωνικής-δικοινοτικής ομοσπονδίας, στο πλαίσιο των Αποφάσεων του ΟΗΕ και του πλαισίου Γκουτέρες, προς όφελος του συνόλου του κυπριακού λαού -Ελληνοκύπριων και Τουρκοκύπριων. Η λύση του Κυπριακού με αυτούς τους όρους είναι προϋπόθεση-κλειδί για τη μόνιμη αποκλιμάκωση και ομαλοποίηση των ελληνοτουρκικών σχέσεων, τη σταθερότητα και την ειρήνη στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου. Η κλιμάκωση της τουρκικής επιθετικότητας απέναντι στην Κυπριακή Δημοκρατία, μέσω της συνέχισης των εξορύξεων εντός της Κυπριακής ΑΟΖ, αλλά και της πρόσφατης απόλυτα καταδικαστέας και παράνομης -βάσει των Αποφάσεων του ΟΗΕ- απόφασης για άνοιγμα της παραλίας των Βαρωσίων, πρέπει να αντιμετωπιστεί συντονισμένα και αποφασιστικά σε διπλωματικό επίπεδο. Η στρατηγική της “μη λύσης” που εδράζεται στην εσφαλμένη αντίληψη ότι ο χρόνος τρέχει υπέρ της Ελλάδας ή της ελληνοκυπριακής πλευράς, οδηγεί στην εδραίωση της διχοτόμησης επί του εδάφους, ενώ ενισχύει απόψεις περί Συνομοσπονδίας ή ύπαρξης δύο κρατών. Κατά την επόμενη περίοδο, ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία θα εντείνει την συνεργασία του με το ΑΚΕΛ και όσες ελληνοκυπριακές και τουρκοκυπριακές δυνάμεις υποστηρίζουν με συνέπεια τις ανωτέρω θέσεις. Παράλληλα, θα κινηθεί ακόμα πιο ενεργά στην κατεύθυνση της συνεργασίας με τις δημοκρατικές και φιλειρηνικές δυνάμεις της Τουρκίας». 

©Πηγή: amna.gr

Loading

Play