Τ. Θεοδωρικάκος: Καμία δικαιολογία για αύξηση τιμών στα σχολικά είδη – Το σχολικό καλάθι από 28 Αυγούστου – Αυστηροί έλεγχοι για το πλαφόν κέρδους

Ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, υπογράμμισε τη σημασία εξάντλησης των περιθωρίων για μείωση του κέρδους στα σχολικά είδη, τονίζοντας ότι οι τιμές πρέπει να είναι καλύτερες σε σχέση με πέρυσι, κατά τη διάρκεια σύσκεψης με τους εκπροσώπους της αγοράς. Δήλωσε ότι δεν υπάρχει δικαιολογία για καμία ανατίμηση των σχολικών ειδών, ενώ ανακοινώθηκε η δημιουργία του σχολικού καλαθιού από 28 Αυγούστου μέχρι 15 Οκτωβρίου.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν, όπως γνωστοποιήθηκε, ο γενικός γραμματέας Εμπορίου Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, η γενική γραμματέας Βιβλιοχαρτοπωλών Ελλάδος Καλλιόπη Σκάγια, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης Ελλάδος Κώστας Γεράρδος, ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος Ιωάννης Μασούτης και ο εκπρόσωπος της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Απόστολος Πεταλάς.

Ο υπουργός, απευθυνόμενος στους εκπροσώπους της αγοράς, επισήμανε ότι τα σχετικά προϊόντα θα ενταχθούν στις ρυθμίσεις που αφορούν το πλαφόν κέρδους και για το λόγο αυτό θα πραγματοποιηθούν άμεσοι έλεγχοι από τη ΔΙΜΕΑ.

Υπενθυμίζεται ότι το πρόστιμο για παραβάσεις έχει πολλαπλασιαστεί πενταπλάσιο και έχει φτάσει τα 5 εκατομμύρια ευρώ λόγω νομοθετικών πρωτοβουλιών από το υπουργείο Ανάπτυξης.

Το καλάθι του μαθητή περιλαμβάνει:

– Τετράδια / μπλοκ (μαζί με ετικέτες και καλύμματα)

– Ξύλινα ή μηχανικά μολύβια

– Χρωματιστοί μαρκαδόροι / ξυλομπογιές

– Χάρακες (σετ γεωμετρικών οργάνων)

Οι συμμετέχουσες επιχειρήσεις στην πρωτοβουλία θα συμπεριλάβουν τουλάχιστον ένα (1) προϊόν στον κατάλογο που θα στείλουν στο υπουργείο Ανάπτυξης, εφόσον διαθέτουν προϊόντα της εν λόγω κατηγορίας προς πώληση στους καταναλωτές. Οι υπόχρεοι θα αποστέλλουν εβδομαδιαία κατάλογο καταναλωτικών προϊόντων κάθε Τετάρτη πριν τις 9:00 π.μ.

Η ενημέρωση του καταναλωτικού κοινού για τα προϊόντα που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία είναι υποχρεωτική να γίνεται: α) μέσω ειδικού σήματος που τοποθετείται στα προϊόντα ή στο φυσικό ή ηλεκτρονικό κατάστημα, β) με αναρτήσεις στην είσοδο κάθε καταστήματος με ξεκάθαρη λίστα των προϊόντων του καλαθιού και των τιμών τους, και γ) μέσω τουλάχιστον ενός διακριτού σημείου πώλησης στο κατάστημα όπου τα προϊόντα παρουσιάζονται ομαδοποιημένα για το κοινό.

Οι επιχειρήσεις μπορούν να αποκτούν πρόσβαση στο ειδικό σήμα στέλνοντας σχετικό αίτημα στην ηλεκτρονική διεύθυνση [email protected]. Ταυτόχρονα, οφείλουν να διασφαλίζουν την επάρκεια και την απρόσκοπτη διάθεση των προϊόντων στον καταναλωτή.

Σε περίπτωση εξάντλησης των αποθεμάτων προϊόντων που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία σε ένα ή περισσότερα καταστήματα, οι επιχειρήσεις πρέπει να αντικαθιστούν προσωρινά το εξαντληθέν προϊόν με αντίστοιχο διαθέσιμο στην ίδια ή χαμηλότερη τιμή και στην ίδια ή μεγαλύτερη ποσότητα. Εάν δεν υπάρχει τέτοιο προϊόν στο κατάστημα, οι υπόχρεοι πρέπει να διασφαλίσουν την ημερίδα τροφοδοσίας του καταστήματος εντός δύο (2) ημερών με επαρκή ποσότητα του προϊόντος που εξαντλήθηκε, ή να ενημερώσουν το Υπουργείο Ανάπτυξης και την ψηφιακή πλατφόρμα e-katanalotis για την οριστική αντικατάσταση του προϊόντος σε όλα τα καταστήματα.

Το νέο προϊόν πρέπει επίσης να είναι διαθέσιμο σε επάρκεια. Η οριστική αντικατάσταση προϊόντος επιτρέπεται μόνο μία φορά μέχρι την επόμενη τακτική υποβολή καταλόγου προϊόντων.

©Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Loading