Τέμπη: «Αν είχε ολοκληρωθεί η 717 δε θα είχε γίνει το δυστύχημα»
(ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI)

Τέμπη: «Αν είχε ολοκληρωθεί η 717 δε θα είχε γίνει το δυστύχημα»

Τι είπε ο πρώην υπουργός Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων Δημήτρης Ρέππας στην κατάθεσή του ως μάρτυρας.

Ο πρώην υπουργός Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων Δημήτρης Ρέππας ο οποίος κατέθεσε ως μάρτυρας στην εξεταστική για τα Τέμπη, εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι ήταν θέμα χρόνου να γίνει ένα δυστύχημα διότι δεν υπήρχε τηλεδιοίκηση.

«Εάν είχε ολοκληρωθεί η εκτέλεση της σύμβασης “717” θα είχαμε τηλεδιοίκηση, σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση, θα είχε αποφευχθεί το δυστύχημα» είπε ο κ. Ρέππας, σημειώνοντας ότι «με την εφαρμογή του συστήματος ECTS (European Traffic Control System), τα τρένα αυτομάτως μειώνουν ταχύτητα, θέλει δεν θέλει ο μηχανοδηγός, ή και ακινητοποιούνται, εφόσον στην ίδια γραμμή κινούνται, και μάλιστα σε διαφορετική κατεύθυνση, περισσότερα του ενός τρένα. Αυτό το σύστημα δεν υπήρχε, δεν είχε ολοκληρωθεί» είπε ο κ. Ρέππας συμπληρώνοντας ότι «δεν υπήρχε το κατάλληλο-επαρκές προσωπικό».

Ο ίδιος τόνισε ότι με τον νόμο 3891 υπήρχε πρόβλεψη στο προσωπικό των υπηρεσιών κυκλοφορίας για 860 υπαλλήλους – στελέχη (κλειδούχους, σταθμάρχες κλπ) δηλαδή περίπου όσους προέβλεψε και το υπουργείο Μεταφορών το 2022 δηλαδή 828.

«Με τη διαφορά ότι οι θέσεις αυτές ήταν κενές ενώ επί των ημερών μας ήταν πλήρεις» παρατήρησε ο κ. Ρέππας.

Ως τρίτο στοιχείο, που ίσως έπαιξε κάποιο ρόλο, ήταν ότι δεν υπήρχαν βοηθητικά συστήματα ασφαλείας-δικλείδες, συνέχισε ο κ. Ρέππας. «Κατά την κυβερνητική μας θητεία, (α) σε κάθε μεγάλο σταθμό, όπως αυτός της Λάρισας, υπήρχαν δύο σταθμάρχες και ένας επιθεωρητής και αυτό δεν υπήρχε πλέον στην περίπτωση του δυστυχήματος, (β) σε κάθε αμαξοστοιχία υπήρχε ο προϊστάμενος αμαξοστοιχίας που είχε την ευθύνη της επικοινωνίας με τα άλλα συνεργαζόμενα μέρη, που ούτε αυτό υπήρχε και (γ) ότι σταμάτησε να λειτουργεί το Κέντρο Παρακολούθησης Κυκλοφορίας που εδρεύει στην οδό Καρόλου».

Όσο για τον σταθμάρχη της Λάρισας είπε ότι αυτός «γύρισε 59 ετών, μετά από υπερδεκαετή αποστασιοποίηση του από τον ΟΣΕ, τον Ιούλιο του 2022, ολοκλήρωσε την εκπαίδευση τον Μάιο του 2023, και ανέλαβε καθήκοντα αμέσως, και μετά από ενάμιση-δύο μήνες έγινε το τραγικό δυστύχημα».

Ο βουλευτής της ΝΔ Λάζαρος Τσαβδαρίδης ρώτησε τον κ. Ρέππα για τη μεγάλη μείωση του προσωπικού του ΟΣΕ στη θητεία του ως υπουργός.

Λέτε ότι με το νόμο σας, ο ΟΣΕ στερήθηκε το 50% σχεδόν του δυναμικού του. […] Αυτό δεν δημιούργησε πρόβλημα στην ασφαλή λειτουργία του σιδηροδρόμου; ρώτησε ο κ. Τσαβδαρίδης που αναρωτήθηκε επίσης γιατί δεν υπήρξε πρόβλεψη για την αντικατάσταση όσων θα συνταξιοδοτούντο το επόμενο διάστημα.

Απαντώντας, ο κ. Ρέππας είπε ότι από τις υπηρεσίες κυκλοφορίας και ασφάλειας δεν μετατάχθηκε κανείς.

Σε ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Βασίλη Κόκκαλη τι θα έκανε ο ίδιος για καταγγελίες που αφορούσαν θέματα ασφάλειας, ο κ. Ρέππας είπε ότι «εμείς αυτό που κάναμε είναι να μην αγνοήσουμε, να μην πετάξουμε στο καλάθι των αχρήστων, οποιοδήποτε κείμενο ερχόταν σε μας». «Δεν θα κάναμε αυτό που έγινε πολύ αργότερα, όταν ο αρμόδιος υπουργός δήλωσε ότι αγνοεί ένα χαρτί, που πήγε από την Εθνική Αρχή Διαφάνειας, και μάλιστα στο εμπιστευτικό του πρωτόκολλο το 2021. Τα μελετήσαμε όλα. Οι επικεφαλής των οργανισμών ασχολήθηκαν και έδωσαν τις απαντήσεις που μπορούσαν να δώσουν, ενώ τις αναφορές των εργαζομένων πάντα τις συζητήσαμε και παίρναμε υπόψη μας», είπε ο κ. Ρέππας.

Δείτε επίσης: Τέμπη: Η Siemens δεν επιβεβαιώνει ότι η έκρηξη οφείλεται σε ανάφλεξη ελαίων σιλικόνης

Loading

Play