Τέσσερις υπουργοί Υποδομών και Μεταφορών δίνουν απαντήσεις για την επίμαχη «σύμβαση 717»

Τέσσερις υπουργοί Υποδομών και Μεταφορών δίνουν απαντήσεις για την επίμαχη «σύμβαση 717»

Η συνεδρίαση της επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής για τις παθογένειες του σιδηροδρομικού δικτύου ξεκίνησε πριν από λίγη ώρα.

Στη συνεδρίαση παρίστανται οι τέσσερις υπουργοί Υποδομών και μεταφορών των τελευταίων 10 ετών προκειμένου να τοποθετηθούν για τις διαχρονικές παθογένειες του σιδηροδρομικού δικτύου και τους λόγους που η σύμβαση 717 για το σύστημα τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης που θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί το 2016 δεν έχει ακόμα παραδοθεί. Η συνεδρίαση πραγματοποιείται μετά από αίτημα της ΚΟ της ΝΔ και δίνουν το παρών οι πρώην υπουργοί Μιχάλης Χρυσοχοϊδης (2013-15), Χρήστος Σπίρτζης (2015 – 19), Κώστας Αχ. Καραμανλής (2019 – 2023) και ο νυν Υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης ο οποίος έχει αναλάβει αρμοδιότητες του υπουργείου Μεταφορών για την ανάταξη και την ασφαλή επαναλειτουργία των σιδηροδρόμων.

Σύμβαση 717

Νέα στοιχεία έρχονται στο φως της δημοσιότητας για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, την ώρα που βρίσκονται σε εξέλιξη η έρευνες της δικαιοσύνης για απόδοση ευθυνών για την την τραγωδία που βύθισε στο πένθος ολόκληρη την Ελλάδα.

Την ώρα που όλες οι φωνές εστιάζουν στο γεγονός ότι αν υπήρχε τηλεδιοίκηση το δυστύχημα θα είχε αποφευχθεί στο μικροσκόπιο μπαίνει η σύμβαση 717, για το συγκεκριμένο έργο, καθώς φαίνεται πως είναι αυτή που αν είχε εκτελεστεί σωστά θα μπορούσε να αποτρέψει την τραγωδία

Ειδικότερα, το OPEN παρουσίασε όλη την πορεία της «αμαρτωλής» σύμβασης 717, από την προκήρυξη του διαγωνισμού το 2013 μέχρι και σήμερα:

  • Το 2013 προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός ανάταξης σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης.
  • Το 2014 έγινε η υπογραφή της σύμβασης με την κοινοπραξία ALSTOM & ΤΟΜΗ.
  • Την περίοδο 2015-2016 υπήρξε σύγκρουση ανάμεσα στην Alstom και την ΤΟΜΗ, θυγατρική εταιρεία του Άκτωρα.
  • Το 2021 διασπάστηκε η κοινοπραξία και παραχωρήθηκε το έργο της ΤΟΜΗ στην Alstom.
  • Την περίοδο 2022-2023 γίνεται έρευνα από την ελληνική και την ευρωπαϊκή εισαγγελία έπειτα από καταγγελίες.

Ο αρχικός προϋπολογισμός της σύμβασης 717, το 2014, ήταν 41 εκατ. ευρώ για να παραδοθεί το έργο μέσα σε δύο χρόνια. Το 2021 εγκρίθηκε συμπληρωματικός προϋπολογισμός ύψους 13 εκατ. ευρώ.

Δείτε επίσης: Σκέρτσος για δυστύχημα στα Τέμπη: Να φτάσουμε στην απόδοση ευθυνών μέχρι τέλους

Loading