«Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας έρχεται μετά από 18 χρόνια προσαρμόζοντας τα δεδομένα με την εποχή μας. Είναι ένας κώδικας ο οποίος εξορθολογεί το κυρωτικό πλαίσιο για να γίνεται πιο κατανοητό στον μέσο οδηγό, πεζό, ποδηλάτη και κινούμενο μέσα στους χώρους των δρόμων και της πόλης» σημειώνει ο υφυπουργός Μεταφορών Βασίλης Οικονόμου σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, αναλύοντας τις νέες ρυθμίσεις του Κώδικα.
Με αφορμή το θανατηφόρο τροχαίο στα Χανιά, υπογραμμίζει επίσης ότι το Υπουργείο Μεταφορών προτείνει να αναβαθμιστεί και να γίνει βασικό μάθημα στα σχολεία η οδική και κυκλοφοριακή αγωγή.
Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας επιβάλλει πιο αυστηρές ποινές για επαναλαμβανόμενες παραβάσεις και αντικοινωνικές συμπεριφορές, προκειμένου να προάγει την οδική ασφάλεια και τον σεβασμό στους κανόνες.
Η μείωση της ταχύτητας στις πόλεις είναι ένα κρίσιμο μέτρο για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, καθώς το 74% αυτών προκαλεί θανάτους ή τραυματισμούς.
Ο νέος ΚΟΚ υποστηρίζει τη μικροκινητικότητα, δημιουργώντας ασφαλείς ποδηλατόδρομους και πεζόδρομους, και θέτει όρια στην κίνηση προσωπικών οχημάτων για την ασφάλεια των οδηγών.
Ο νέος Κώδικας αποβλέπει στη δίκαιη επιβολή ποινών στον οδηγό, αποφεύγοντας την ακινητοποίηση οχημάτων που εξυπηρετούν άλλα μέλη της οικογένειας.
Η γενική φιλοσοφία του νέου ΚΟΚ έγκειται στην αναβάθμιση της οδικής και κυκλοφοριακής αγωγής, καθώς η οδική ασφάλεια εξαρτάται και από την εκπαίδευση, επισημαίνει ο Υφυπουργός.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ