Βέλγιο: Επείγουσα Αναγνώριση για Απαγόρευση Εισαγωγών Ρωσικού Φυσικού Αερίου

Βέλγιο: Επείγουσα Αναγνώριση για Απαγόρευση Εισαγωγών Ρωσικού Φυσικού Αερίου

Το Βέλγιο, ένας από τους μεγαλύτερους Ευρωπαίους εισαγωγείς υγροποιημένου φυσικού αερίου από τη Ρωσία, προέτρεψε την ΕΕ να απαγορεύσει το ρωσικό φυσικό αέριο, προειδοποιώντας ότι οι εταιρείες δεν μπορούν να σπάσουν τα μακροπρόθεσμα συμβόλαια εκτός εάν το μπλοκ στο σύνολό του επιβάλει κυρώσεις. Συγκεκριμένα, ο Tinne Van der Straeten, υπουργός Ενέργειας του Βελγίου, δήλωσε στους Financial Times ότι η ΕΕ πρέπει να «προχωρήσει περισσότερο» για να σταματήσει το ρωσικό υγροποιημένο φυσικό αέριο να φτάνει στο μπλοκ, καθώς αυξάνονται οι ανησυχίες για την αύξηση των εισαγωγών.

Οι κανόνες που εισήγαγαν οι Βρυξέλλες τον περασμένο Δεκέμβριο για να εμποδίσουν τις ρωσικές ενεργειακές εταιρείες να χρησιμοποιούν τις υποδομές της ΕΕ δεν έδιναν αρκετούς νομικούς λόγους στις εταιρείες που χρησιμοποιούσαν λιμάνια όπως το Ζεεμπρούγκε του Βελγίου — ένα σημαντικό κόμβο για τις εισαγωγές και επανεξαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου σε τρίτες χώρες. Οι τυπικές συμβάσεις ΥΦΑ διαρκούν μια δεκαετία ή και περισσότερο, με αρκετές από αυτές να χρονολογούνται πριν από την πλήρους κλίμακας εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία το 2022. «Έχουμε ρωσικό φυσικό αέριο που έρχεται στο Βέλγιο. Έχω ψάξει κάτω από κάθε πέτρα και η [νομοθεσία για το φυσικό αέριο] δεν πρόκειται να βοηθήσει», δήλωσε ο Van der Straeten. «Χρειαζόμαστε μια ευρωπαϊκή προσέγγιση».

Η Sophie Hermans, ολλανδή υπουργός για το κλίμα και την πράσινη ανάπτυξη, δήλωσε στο κοινοβούλιο της χώρας ότι θα θέσει το θέμα στη συνάντηση των υπουργών ενέργειας της ΕΕ τον επόμενο μήνα. Ο αριθμός των δεξαμενόπλοιων που μεταφέρουν ρωσικό φυσικό αέριο και φθάνουν στη Ρότερνταμ αυξήθηκε απότομα φέτος, με αποτέλεσμα από ένα κατά μέσο όρο το μήνα, να φτάσουμε τα δύο το μήνα κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού.

Οι Βρυξέλλες πιέζουν σταθερά τις χώρες της ΕΕ να μειώσουν την εξάρτησή τους από τα ρωσικά ορυκτά καύσιμα, αλλά έχει σταματήσει να επιβάλλει κυρώσεις για το καύσιμο, πέρα από την απαγόρευση των μεταφορτώσεων, η οποία συμφωνήθηκε τον Ιούνιο αλλά δεν έχει τεθεί ακόμη σε ισχύ. Σύμφωνα με τις αναλύσεις της Kpler, το Βέλγιο ήταν ο δεύτερος μεγαλύτερος εισαγωγέας ρωσικού ΥΦΑ το 2023.

Loading