Στη δημοσιοποίηση της πορισματικής έκθεσής του το ΜέΡΑ25 ως «στοιχειώδη δημοκρατική υποχρέωση» προχώρησε με ανακοίνωσή της η βουλευτής και μέλος της Εξεταστικής Επιτροπής Σοφία Σακοράφα.
Στη δημοσιοποίηση της πορισματικής έκθεσής του το ΜέΡΑ25 ως «στοιχειώδη δημοκρατική υποχρέωση» προχώρησε με ανακοίνωσή της η βουλευτής και μέλος της Εξεταστικής Επιτροπής Σοφία Σακοράφα, σχετικά με τη διερεύνηση της υπόθεση «παραβίασης του απορρήτου των επικοινωνιών του προέδρου του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ και ευρωβουλευτή κ. Νίκου Ανδρουλάκη από την ΕΥΠ ή και από άλλα φυσικά ή νομικά πρόσωπα, την επιβεβαιωμένη απόπειρα παγίδευσης του κινητού του με το κακόβουλο λογισμικό Predator, την παράνομη χρήση αυτού στην επικράτεια και την έρευνα για την ύπαρξη ευθυνών του πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη και κάθε άλλου εμπλεκόμενου φυσικού ή νομικού προσώπου».
Η κυρία Σακοράφα, σε γραπτή δήλωσή της, αναφέρει ότι προχωράει στη δημοσιοποίηση του πορίσματός του ΜέΡΑ25 που κατέθεσε στην Εξεταστική Επιτροπή, καθώς όπως επισημαίνει «δεν υπάρχει τίποτε που να αποτελεί αποκάλυψη “κρατικού μυστικού” και τίποτα που να μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την περίφημη “εθνική ασφάλεια”». Υπογραμμίζει πως «δεν υπάρχει πλέον κανείς λόγος να συνεχίζουμε να συμμετέχουμε σε αυτήν την κακοστημένη θεατρική παράσταση και δεν θα παραστούμε στο “φινάλε”, στην τελευταία συνεδρίαση της Εξεταστικής Επιτροπής, για την ψήφιση του εντελώς προβλέψιμου “Πορίσματος” της δέσμιας κυβερνητικής πλειοψηφίας».
Σταχυολογεί, συνοπτικά, τα 11 κύρια σημεία του κειμένου που κατατέθηκε, υπό τον τίτλο «Θέσεις – Προτάσεις- “Μη πόρισμα”» που είναι τα εξής:
1) Ο δυσανάλογος αριθμός των διατάξεων για άρση του απορρήτου σε σχέση με τα διεθνή δεδομένα, οδηγεί σε δύο υποχρεωτικές εκδοχές: Στην Ελλάδα ή έχουμε μεγαλύτερο κυβερνητικό ζήλο, αυθαιρεσία και κατάχρηση στις παρακολουθήσεις, ή έχουμε δυσανάλογα πολλαπλάσιο αριθμό πολιτών που επιβουλεύονται την εθνική ασφάλεια.
2) Η Εξεταστική Επιτροπή αποτελεί εξ ορισμού ανώτατο όργανο κοινοβουλευτικού, δηλαδή δημοκρατικού, ελέγχου. Ο δημοκρατικός αυτός έλεγχος αποτελεί άμεση έκφραση της αρχής της λαϊκής κυριαρχίας.
3) Ο δημοκρατικός έλεγχος, όπως και το καθήκον διερεύνησης για την πιθανότητα διάπραξης ποινικών αδικημάτων, δεν μπορεί να ακυρώνεται, και μάλιστα εξ αρχής, εν ονόματι οποιουδήποτε “απορρήτου”. Αυτό το “απόρρητο” είναι το οχυρό μέσα από το οποίο αμύνεται πεισματωδώς ένα ένοχο σύστημα.
4) Εδώ υπάρχει διακύβευμα για την ίδια τη δημοκρατία. Γι’ αυτό, δεν ισχύει το τεκμήριο της αθωότητας, όπως στις κοινές ποινικές υποθέσεις, αλλά τεκμήριο Ενοχής
5) Ζητήσαμε να αρθεί το απόρρητο. Δεν έγινε! Και, εδώ, η κύρια και βαριά ευθύνη ανήκει προφανώς στον ίδιο τον Πρωθυπουργό, που υποχρέωσε την Κυβέρνηση και ολόκληρη την παράταξή του να εγκλωβιστεί σε αυτή την απαράδεκτη διαδικασία.
6) Επομένως, καμία έκπληξη : Μία διατεταγμένη παρωδία εξεταστικής επιτροπής, μια διεκπεραιωτική διαδικασία, αυτοδεσμευόμενη να μην αγγίξει επ’ ουδενί την ουσία των κρίσιμων ζητημάτων.
7) Σε οποιαδήποτε ποινική υπόθεση, ακόμα και στην τελευταίας σημασίας, ένας ανακριτής που θα είχε ενεργήσει με ανάλογο τρόπο θα ήταν αμέσως υπόλογος, και πειθαρχικά και ποινικά – εάν δεν έμπαινε και φυλακή μάλλον θα έχανε τη δουλειά του.
8) Μετά την όλη εξέλιξη των εργασιών της Επιτροπής, αρνούμεθα για λόγους προσωπικής και πολιτικής ευθύνης και αξιοπρέπειας κάθε ανάμιξη σε οποιαδήποτε διαδικασία έκδοσης δήθεν «Πορίσματος». Το εσκεμμένα ελλιπές και απολύτως ατελές υλικό που προέκυψε από τις διαδικασίες της Επιτροπής είναι απρόσφορο ακόμα και για την εξαγωγή στοιχειωδών συμπερασμάτων, πόσο μάλλον για τη σύνταξη σοβαρού «Πορίσματος».
9) Επίσης: Η εμπειρία της συγκεκριμένης Εξεταστικής Επιτροπής δεν μας επιτρέπει να διατυπώσουμε οποιαδήποτε θεσμική πρόταση για τα επίδικα ζητήματα. Κάτι τέτοιο θα αποτελούσε ένα ψήγμα ηθικής και πολιτικής από μέρους μας νομιμοποίησης της όλης απαράδεκτης διαδικασίας, την οποία στοιχειώδεις λόγοι δημοκρατικής συνείδησης – χωρίς να διεκδικούμε για αυτήν κανένα μονοπώλιο – δεν μας επιτρέπουν να παράσχουμε.
10) Το ΜέΡΑ25 είναι έτοιμο αλλά και θα επιδιώξει να υπάρξει ουσιαστικός και αποτελεσματικός διάλογος με τα υπόλοιπα κόμματα της δημοκρατικής αντιπολίτευσης, για τα αναγκαία θωράκιση της δημοκρατίας μας, με βάση την εμπειρία των συγκεκριμένων υποθέσεων, τόσο από όσα αποκαλύφθηκαν αλλά και, ιδίως, από όσα, σκοπίμως, δεν αποκαλύφθηκαν.
11) Το μόνο πόρισμα που μπορεί να εξαχθεί από όλη την παρούσα διαδικασία είναι η πλήρης έκπτωση των δημοκρατικής λειτουργίας του ελληνικού πολιτικού συστήματος και η καταρράκωση του κράτους δικαίου στη χώρα μας. Απλώς προστέθηκε άλλο ένα (βαρύ) περιστατικό στο πολιτικό μητρώο της κατά συρροή και κατ’ εξακολούθηση ένοχης πρακτικής της κυβερνητικής εξουσίας στην Ελλάδα.
Μια κυβερνητική πρακτική, που δεν διστάζει να εργαλειοποιεί ακόμα και το Κοινοβούλιο, για τις επιδιώξεις του κέντρου και των παράκεντρων εξουσίας. (βλ. χαρακτηριστικά την υπουργική τροπολογία 826/145, τροπολογία της τελευταίας στιγμής σε άσχετο νομοσχέδιο, που έγινε νόμος του κράτους – άρθρο 87 ν. 4790/2021: Άλλαξαν βεβιασμένα τον νόμο, μόνο και μόνο για να μην απαντήσουν στη νόμιμη αίτηση που είχε ήδη καταθέσει στην ΑΔΑΕ ο παρακολουθούμενος δημοσιογράφος κ. Κουκάκης).