Ψηφίστηκε στην Επιτροπή το νομοσχέδιο για την αναδιάρθρωση του σιδηροδρομικού τομέα και την ενίσχυση των ρυθμιστικών φορέων. Κατά πλειοψηφία εγκρίθηκε στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την αναδιάρθρωση του σιδηροδρομικού τομέα και την ενίσχυση των ρυθμιστικών φορέων μεταφορών, με το σχέδιο να εισάγεται για συζήτηση και ψήφο στην Ολομέλεια την Πέμπτη. Η Νέα Δημοκρατία υπερψήφισε το νομοσχέδιο, ενώ οι ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, ΚΚΕ, Νέα Αριστερά και Νίκη το καταψήφισαν. Η Ελληνική Λύση, η Πλεύση Ελευθερίας και οι Σπαρτιάτες επιφυλάχθηκαν να τοποθετηθούν στην Ολομέλεια.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, ολοκληρώνοντας την β’ ανάγνωση του νομοσχεδίου, υπογράμμισε ότι σύμφωνα με στοιχεία που παρέθεσε, τα προβλήματα του ελληνικού σιδηροδρόμου είναι διαχρονικά. Επισήμανε ότι τα περιστατικά που έχουν καταγραφεί δεν είναι ασήμαντα, καθώς περιλαμβάνουν σοβαρούς κινδύνους όπως εκτροχιασμούς και συγκρούσεις. Υπογράμμισε τη σημασία της ενίσχυσης της ασφάλειας των μεταφορών, τονίζοντας ότι είναι κρίσιμο ζήτημα.
Αναφορικά με το πόρισμα του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων για τα Τέμπη, ο υπουργός δήλωσε ότι θα υπάρξει συνεργασία με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων για τη διερεύνηση. Επιπλέον, τόνισε την ανάγκη πρόσθετης χρηματοδότησης για να διευκολυνθεί η έρευνα. Σε ερώτηση σχετικά με το πόρισμα, ανέφερε ότι έχει ενημερωθεί για την ολοκλήρωσή του στα τέλη Φεβρουαρίου μέσω γραπτού αιτήματος του οργανισμού προς το υπουργείο.
Αναφορικά με το Μετρό Θεσσαλονίκης, ο υπουργός απάντησε στις επικρίσεις της αντιπολίτευσης, δηλώνοντας ότι τηρήθηκαν όλα τα πρωτόκολλα ασφαλείας κατά την πρόσφατη διακοπή λειτουργίας. Αναφέρθηκε σε παρόμοια περιστατικά σε άλλα ευρωπαϊκά μετρό, προκειμένου να εξηγήσει ότι τέτοιες βλάβες δεν είναι σπάνιες. Επίσης, σημείωσε την αυξανόμενη εμπιστοσύνη των πολιτών στο Μετρό, με σημαντικές μετακινήσεις τις τελευταίες ημέρες.
Ο υπουργός σχολίασε την ανάγκη της πιστοποίησης ασφαλούς λειτουργίας του Μετρό και ανέφερε ότι έγιναν ήδη ενέργειες για τη βελτίωση της κατάστασης. Ο Σταϊκούρας επεσήμανε ότι το τροχαίο υλικό ανήκει στο ελληνικό δημόσιο και θα υπάρξει αναβάθμιση της διαχείρισής του. Όλα τα στοιχεία και οι διαδικασίες για την αποδοτική λειτουργία του συστήματος θα καθοριστούν στην πορεία.
Πηγή περιεχομένου: in.gr