Βουλή: Τροπολογία για την παράταση ολοκλήρωσης επενδυτικών σχεδίων και τη ρύθμιση των αδειών των ναυπηγείων Σκαραμαγκά

Ζητήματα όπως η παράταση ολοκλήρωσης επενδυτικών σχεδίων, οι κανονισμοί για την αδειοδότηση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, καθώς και ζητήματα που σχετίζονται με τη κυκλοφορία οχημάτων κατηγορίας «Ο1» και «Ο2», ρυθμίζονται με τροπολογία που κατέθεσε νωρίτερα σήμερα στην Ολομέλεια ο υπουργός Ανάπτυξης.

1. Παρέχεται οριζόντια παράταση για την ολοκλήρωση επενδυτικών σχεδίων που υπάγονται, μετά την 24η Μαΐου 2021, στο καθεστώς ενίσχυσης του ν. 4399/2016, ενώ καταργείται η προϋπόθεση υλοποίησης τουλάχιστον του 10% της επένδυσης.

«Με αυτόν τον τρόπο αντιμετωπίζεται η αδυναμία πολλών επενδυτών να εκπληρώσουν εγκαίρως το 10% του επιλέξιμου κόστους. Έχουν διατυπωθεί σχετικά αιτήματα από πολυάριθμους φορείς, με πιο προεξέχουσα περίπτωση το Επιμελητήριο της Αχαΐας», δήλωσε ο υπουργός Ανάπτυξης και υπογράμμισε ότι υπήρξαν περιστάσεις που καθυστέρησαν την ολοκλήρωση των επενδυτικών σχεδίων, που οδήγησαν σε πολλές αιτήσεις παράτασης λόγω ανωτέρας βίας. «Η κατάσταση αυτή έχει φορτίσει τις Διευθύνσεις που είναι επιφορτισμένες με την αξιολόγηση και γνωμάτευση των σχετικών αιτημάτων», τόνισε. Ανέφερε επίσης ότι σημαντικά επενδυτικά σχέδια, με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, ενδέχεται να αποχωρηθούν λόγω καθυστερήσεων στις αδειοδοτήσεις, κυρίως λόγω αλλαγών στην νομολογία και νομοθεσία. Ειδικά, αναφέρθηκε στην ανάρτηση δασικών χαρτών, η οποία προκαλεί καθυστερήσεις εξαιτίας της αξιολόγησης των αντιρρήσεων που έχουν υποβληθεί από επενδυτές για την κήρυξη εκτάσεων ως δασικών.

2. Αναθεωρείται το υφιστάμενο πλαίσιο ώστε να επιλυθούν οι προκλήσεις που αφορούν την επαναλειτουργία των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, με αλλαγές κυρίως στις διαδικασίες αδειοδότησης. Σύμφωνα με την τροπολογία, η έκδοση οποιασδήποτε απαραίτητης άδειας ή έγκρισης για την εκτέλεση έργων θα πραγματοποιείται από τη Γενική Διεύθυνση Στρατηγικών Επενδύσεων του Υπουργείου Ανάπτυξης, για την ενίσχυση της προτεραιότητας στην έκδοση αδειών. Μέχρι την έναρξη λειτουργίας της κεντρικής υπηρεσίας οικοδομικών αδειών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η Γενική Διεύθυνση Στρατηγικών Επενδύσεων του Υπουργείου Ανάπτυξης ορίζεται υπεύθυνη. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα σταδιακής ένταξης τμημάτων της εγκατάστασης σε καθεστώς λειτουργίας κατά τη διάρκεια της αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού, με παράλληλη τροποποίηση της άδειας λειτουργίας, προκειμένου να διευκολυνθεί η σταδιακή επαναλειτουργία των Ναυπηγείων. Η ρύθμιση του καθεστώτος παραχώρησης του αιγιαλού μπροστά από τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά θα επιταχύνει την επίλυση περιβαλλοντικών και αδειοδοτικών ζητημάτων.

«Οι προτεινόμενες ρυθμίσεις είναι απαραίτητες και αντανακλούν τη στρατηγική σημασία της επένδυσης στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, που σχετίζεται με την εθνική άμυνα της χώρας. Στοχεύει στην αποκατάσταση της αδυναμίας του υπάρχοντος ρυθμιστικού πλαισίου, που περιπλέκει την ομαλή επαναλειτουργία, ένα μακροχρόνιο αίτημα για όλους, συμβάλλοντας σημαντικά στην οικονομική ανάπτυξη, τη δημοσιονομική σταθερότητα, την απασχόληση και την κοινωνική συνοχή», ανέφερε ο υπουργός Ανάπτυξης.

3. Ρυθμίζεται το ζήτημα των οχημάτων κατηγορίας Ο1 και Ο2, δηλαδή ρυμουλκούμενων και τρέιλερ. Επεκτείνεται έως το τέλος του 2024 η δυνατότητα υποβολής αιτήσεων από τους ιδιοκτήτες αυτών των οχημάτων για την έκδοση άδειας και κυκλοφοριακών πινακίδων, συνοδευόμενη από αποδεικτικό καταβολής του προβλεπόμενου παραβόλου προς το Δημόσιο.

©Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Loading