Ο προϋπολογισμός του 2025 και οι σχετικές προβλέψεις, μαζί με το νομοσχέδιο για την οργανωτική μεταρρύθμιση του σιδηροδρομικού τομέα, παρουσιάστηκαν και εγκρίθηκαν στη σημερινή συνεδρίαση του υπουργικού Συμβουλίου υπό την προεδρία του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη.
Ειδικότερα, κυβερνητικά στελέχη ανέφεραν ότι «συνδυάζει τη δημοσιονομική σοβαρότητα με την οικονομική ανάπτυξη, απαντά σε εθνικές και κοινωνικές προτεραιότητες και επουλώνει τις πληγές της κρίσης της περασμένης δεκαετίας», τονίζοντας ότι η Ελλάδα παρουσιάζει πολύ υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης από την ΕΕ και την ευρωζώνη.
Αναφορικά με τον προϋπολογισμό, ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωνσταντίνος Χατζηδάκης, και ο Υφυπουργός, Αθανάσιος Πετραλιάς, παρουσίασαν τις λεπτομέρειες του Κρατικού Προϋπολογισμού 2025, όπως και την έγκριση απολογισμού και ισολογισμού του 2023.
Σύμφωνα με κυβερνητικά στελέχη, «ο προϋπολογισμός του 2025 συνδυάζει τη δημοσιονομική σύνεση με την ανάπτυξη». Η ανάπτυξη της οικονομίας και οι πρωτοβουλίες περιορισμού της φοροδιαφυγής έχουν ήδη δείξει θετικά αποτελέσματα, διατυπώνοντας ότι η Ελλάδα θα καταγράψει πρωτογενές πλεόνασμα 2,5% φέτος, ενώ το δημόσιο χρέος αναμένεται να μειωθεί σημαντικά.
Η κυβέρνηση σχεδιάζει 12 μειώσεις φόρων, οι οποίες περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων:
Επιπλέον, οι 12 αυξήσεις αποδοχών περιλαμβάνουν:
Σημαντική είναι η φιλοεπενδυτική πολιτική που συνεχίζεται, με τις εξαγωγές να έχουν αυξηθεί κατά 44% και τη δημόσια ανάπτυξη να ενισχύεται. Η κυβέρνηση στοχεύει σε ακόμα μεγαλύτερη μείωση της ανεργίας και αύξηση δαπανών σε κρίσιμους τομείς όπως η Υγεία και η Άμυνα.
Στο πλαίσιο της σιδηροδρομικής μεταρρύθμισης, «στόχος του νομοσχεδίου είναι η βελτίωση της λειτουργίας του σιδηροδρομικού τομέα και η παροχή οικονομικότερων και ποιοτικότερων υπηρεσιών στο κοινό».
Η κυβέρνηση προγραμματίζει επίσης θεσμικές αλλαγές για την ενίσχυση της ισόρροπης εκπροσώπησης φύλων στις διοικητικές θέσεις, διασφαλίζοντας περισσότερες ευκαιρίες για το υποεκπροσωπούμενο φύλο.