Του Γιάννη Χαβιανίδη
Χωρίς “θα” και υποσχέσεις θα ανηφορίσει στη φετινή ΔΕΘ ως πρωθυπουργός ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Μάλιστα, η άνοδός του στη Θεσσαλονίκη θα είναι… σεμνή και ταπεινή, ενδεικτική του τρόπου που πορεύεται η παρούσα κυβέρνηση σε συνέχεια της τακτικής που ακολούθησε η ΝΔ και ως αξιωματική αντιπολίτευση.
Κυβερνητικές πηγές τονίζουν στο Politik πως “ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα πει στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκη όσα πρέπει”, υπενθυμίζοντας την προεκλογική του δέσμευση πως “θα εκλεγώ πρωθυπουργός υποσχόμενος να δώσω μόνο αυτά που μπορώ”.
Όπως και να έχει, από το βήμα του συνεδριακού κέντρου “Ιωάννης Βελλίδης” ο πρόεδρος της ΝΔ θα εστιάσει στα βήματα που θα προχωρήσει ούτως ώστε να πάρει μπροστά η μηχανή της ελληνικής οικονομίας. Παράλληλα θα κουβαλά στις αποσκευές και μια σειρά από φιλολαϊκά νομοσχέδια που έχουν ήδη γίνει νόμος του κράτους, όπως είναι για παράδειγμα τη μεσοσταθμική μείωση του ΕΝΦΙΑ κατά 22%, απόφαση που αν μη τι άλλο ανακουφίζει σημαντικά τη μεσαία τάξη.
Επιπρόσθετα, το Σεπτέμβριο θα βρίσκεται σε εξέλιξη και η τριετής αναστολή του ΦΠΑ στα νεόδμητα ακίνητα και του φόρου υπεραξίας, πολιτικές πρωτοβουλίες οι οποίες αναμένεται να τονώσουν των κλάδο των ακινήτων που δοκιμάζεται εδώ και χρόνια από την οικονομική ύφεση.
Στόχος η προσέλκυση επενδύσεων
Οι δυναμικές παρεμβάσεις στην οικονομία θα συνεχιστούν σήμερα από το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων καθώς θα δοθεί προς διαβούλευση το επενδυτικό νομοσχέδιο. Το συγκεκριμένο αναμένεται να ψηφιστεί το Σεπτέμβριο και θα αποτελεί τον οδικό χάρτη που θα ακολουθήσει η χώρα προκειμένου να γίνει πιο φιλική προς τις επενδύσεις. Ειδικότερα θα προβλέπει την απλοποίηση για την ίδρυση επιχειρήσεων, θα δίνει λύσεις στα ζητήματα που αφορούν τη χρήση γης, τη χωροταξία και τις πολεοδομικές υποχρεώσεις, όπως επίσης και τα όποια προβλήματα πηγάζουν από τις αρχαιολογικές υπηρεσίες.
Κύκλοι του Άδωνι Γεωργιάδη επισημαίνουν πως με την κατάθεση του νομοσχεδίου θα λυθούν ζητήματα δεκαετιών, γεγονός που θα βοηθήσει τη χώρα να κερδίσει άμεσα τουλάχιστον 20 θέσεις στην παγκόσμια κατάταξη της “διαρθρωτικής ανταγωνιστικότητας”.