Στον απόηχο του #metoo και του επαναπροσδιορισμού των παραδοσιακών φεμινιστικών αιτημάτων, η παγκόσμια κινηματογραφική παραγωγή παρουσιάζει ολοένα και συχνότερα πολύπλοκους γυναικείους χαρακτήρες σε ταινίες και σειρές που τολμούν να ξεπεράσουν όρια που παλιότερα θεωρούνταν απροσπέλαστα.
Στη φετινή 81η Μόστρα της Βενετίας, δύο ταινίες και μία σειρά ανέδειξαν τρεις γυναίκες, οι οποίες, παγιδευμένες στον κόσμο των πατριαρχικών συμβάσεων, επιχειρούν ηρωική έξοδο, αδιαφορώντας για το κόστος των επιλογών τους. Οι ταινίες «Babygirl» με τη Νικόλ Κίντμαν και «Maria» με την Αντζελίνα Τζολί, οι οποίες συμμετέχουν στο επίσημο διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ διεκδικώντας το Χρυσό Λέοντα, καθώς και η σειρά «Disclaimer» με την Κέιτ Μπλάνσετ, που προβάλλεται εκτός συναγωνισμού, δημιούργησαν έναν εξαιρετικά ενδιαφέροντα διάλογο που ξεπερνά τα στενά όρια της κινηματογραφικής οθόνης και θα συνεχιστεί όταν αυτές οι παραγωγές κυκλοφορήσουν για το κοινό.
Η Κέιτ Μπλάνσετ στον ρόλο της στην τηλεοπτική σειρά «Disclaimer», την οποία σκηνοθετεί ο βραβευμένος με πέντε Όσκαρ Μεξικανός Αλφόνσο Κουαρόν και θα προβληθεί σύντομα στην Apple TV+, υποδύεται μία καταξιωμένη δημοσιογράφο. Η ζωή, η οικογένεια και η καριέρα της καταστρέφονται όταν ένα βιβλίο αποκαλύπτει μια (αληθοφανή) ιστορία ερωτικής απιστίας και ενδεχόμενου φόνου από το παρελθόν της. Όλοι είναι εναντίον της, συμπεριλαμβανομένου και του συζύγου της, τον οποίο υποδύεται ο Σάσα Μπάρον Κοέν.
Στη συνέντευξη τύπου του 81ου Φεστιβάλ Βενετίας, η Μπλάνσετ δήλωσε ότι ήταν μια ενδιαφέρουσα διαδικασία «να υποδυθεί έναν χαρακτήρα του οποίου η προσωπικότητα που βλέπουμε αρχικά στην οθόνη βασίζεται στις απόψεις άλλων». Η ηρωίδα της έχει θάψει κάποιες τραυματικές εμπειρίες και η Μπλάνσετ ανέφερε ότι η διαδικασία της ερμηνείας της ήταν συναρπαστική και οδυνηρή, καθώς αναρωτήθηκε για τις καταπιεσμένες αναμνήσεις.
Στην ταινία «Babygirl», η Νικόλ Κίντμαν υποδύεται μία πολυάσχολη και δυναμική CEO, η οποία εμπλέκεται σε μία σαδομαζοχιστική ερωτική σχέση με έναν νεαρό ασκούμενο. Κανείς γύρω της, ούτε καν ο σύζυγός της, δεν αναγνωρίζει την αληθινή γυναίκα που επιδιώκει την αυτονομία της, ενώ συνθλίβεται από τις πατριαρχικές συμβάσεις.
«Είναι μία ταινία για την επιθυμία και τον πόθο. Για τις εσωτερικές μας σκέψεις, τα μυστικά και την εξουσία… Είναι η ιστορία μίας γυναίκας και ελπίζω να αποτελέσει μια απελευθερωτική εμπειρία», ανέφερε η Κίντμαν. Υπογράμμισε ότι αποδέχθηκε τον ρόλο γιατί το έργο το σκηνοθέτησε γυναίκα.
Στην ταινία «Maria» του Χιλιανού Πάμπλο Λαραϊν, η Αντζελίνα Τζολί ερμηνεύει τη Μαρία Κάλλας, εστιάζοντας στις τελευταίες μέρες της ζωής της στο Παρίσι. Η ταινία απεικονίζει την πάλη της να ανακτήσει τη λάμψη της ενώ αντιμετωπίζει την καλλιτεχνική της υπεροχή και την ανεξαρτησία της. Η Τζολί δήλωσε ότι η προετοιμασία για τον ρόλο κράτησε σχεδόν επτά μήνες και ότι η μεγαλύτερη πρόκληση ήταν συναισθηματική, καθώς έπρεπε να βρει τη φωνή της.