Το ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις του 2024 θεωρείται από τους φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού ως το κορυφαίο αθλητικό γεγονός της χρονιάς, και η εκκίνηση του δεν θα μπορούσε παρά να είναι αντάξια της φήμης και της Ιστορίας του.
Εβδομήντα πληρώματα πέρασαν νωρίτερα από τη ράμπα της αφετηρίας στην Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας, έτοιμα να αναμετρηθούν τις επόμενες τρεις ημέρες σε έναν παραδοσιακά σκληρό αγώνα, ο οποίος περιλαμβάνει 15 ειδικές διαδρομές με συνολικό μήκος 305,30 χιλιομέτρων.
Η εκκίνηση δεν ήταν μόνο εντυπωσιακή λόγω του αριθμού των πληρωμάτων, αλλά και της παρουσίας πολλών επισήμων. Μεταξύ αυτών, ο αναπληρωτής υπουργός Αθλητισμού, Γιάννης Βρούτσης, ο οποίος νωρίς το πρωί είχε την ευκαιρία να νιώσει την αδρεναλίνη, καθώς συμμετείχε στη διαδικασία του Shakedown στο δεξί μπάκετ του Hyundai i20 N Rally 2 του Dani Sordo. Παρών επίσης ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, που έδωσε το «πράσινο φως» σε ακόμα μία τελετή εκκίνησης του ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις.
Τον αγώνα τιμά με την παρουσία του ο Μαρκ Κάβεντις, ο οποίος θεωρείται ο μεγαλύτερος ποδηλάτης σπρίντερ όλων των εποχών. Ο Κάβεντις εκτέλεσε χρέη πλοηγού σε μια βόλτα πέριξ της Λαμίας, συνοδευόμενος από οδηγούς και συνοδηγούς που συμμετέχουν στον αγώνα, ενώ συμμετείχε και στο Toyota GR Yaris Rally 1 του Σεμπαστιάν Οζιέ στο Shakedown.
Πληρώματα από 32 χώρες, μερικά από τα οποία είναι ήδη εξοικειωμένα με τις ελληνικές ειδικές διαδρομές και άλλα που βρίσκονται για πρώτη φορά υπό αυτές τις συνθήκες, αποθεώθηκαν από τους θεατές που κατέκλυσαν τον χώρο.
Η Έλενα Παπαρίζου ανέλαβε στη συνέχεια να εκτοξεύσει τη διάθεση των παρευρισκομένων, προσδίδοντας με τη μοναδική φωνή της και με τη συνοδεία του Μανώλη Κονταρού, τον κατάλληλο εορταστικό τόνο στο «Ράλι των Θεών».
Πιστό στον χαρακτήρα του, που το καθιέρωσε ως έναν από τους δυσκολότερους και πιο αμφίρροπους αγώνες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος, το ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις φιλοδοξεί και φέτος να αποτελέσει το σημείο αναφοράς της αγωνιστικής χρονιάς του WRC. Οι συμμετέχοντες αναφέρουν ότι πρόκειται για έναν από τους πιο απαιτητικούς αγώνες των τελευταίων ετών, ο οποίος θα δοκιμάσει τα όρια των αυτοκινήτων, των ελαστικών και φυσικά των πληρωμάτων.
Παράλληλα, ο εθνικός μας αγώνας αποδεικνύει για ακόμη μία φορά την ικανότητά του να πρωτοστατεί και εκτός των ειδικών διαδρομών, χρησιμοποιώντας αποκλειστικά ανανεώσιμες πηγές για την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών της τελετής εκκίνησης, της λήξης και του EKO Service Park στη Λαμία, επιτυγχάνοντας έτσι σχεδόν μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα.
Η προσοχή όλων στρέφεται τώρα στα ελληνικά βουνά για τις επόμενες τρεις ημέρες, όπου οι μάχες των πληρωμάτων με το χρονόμετρο θα προσφέρουν μοναδικό θέαμα και δράση που μόνο το ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις μπορεί να αναδείξει.
Στην Ελλάδα τα… φώτα για το Ράλι Ακρόπολις
Ράλι Ακρόπολις 2024: Οι ειδικές διαδρομές του αγώνα
Οι συμμετοχές στο Ράλι Ακρόπολις 2024