Φερνάντο Αλόνσο: «Σχεδίαζα την αποχώρησή μου από τη Φόρμουλα Ένα μετά το 2009»

Φερνάντο Αλόνσο: «Σχεδίαζα την αποχώρησή μου από τη Φόρμουλα Ένα μετά το 2009»

Ο Φερνάντο Αλόνσο είναι πρότυπο μακροχρόνιας παρουσίας στη Φόρμουλα Ένα, καθώς στα 43 του διατηρεί το ίδιο πάθος για τους αγώνες στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ο δις παγκόσμιος πρωταθλητής είναι αυτή τη στιγμή ο πιο έμπειρος οδηγός της διοργάνωσης, καθώς στο γκραν πρι που θα διεξαχθεί το βράδυ της Κυριακής (27/10, 22:00) στην Πόλη του Μεξικού θα φτάσει τις 400 συμμετοχές στη Φόρμουλα Ένα. Ο Ισπανός οδηγός ηγείται με σχετική διαφορά της λίστας, καθώς ο πλησιέστερος «διώκτης» του είναι ο Φινλανδός Κίμι Ραϊκόνεν, ο οποίος αποχώρησε από την καριέρα του το 2021, ύστερα από 353 συμμετοχές σε γκραν πρι. Ο Αλόνσο αποκάλυψε ότι είχε σχέδια να αποχωρήσει από τη Φόρμουλα Ένα μετά τη λήξη του συμβολαίου του με τη McLaren το 2009.

Ο Φερνάντο Αλόνσο Ντίαζ, όπως είναι το πλήρες όνομα του πολύπειρου Ισπανού, έκανε ντεμπούτο στη Φόρμουλα Ένα με τη Minardi το 2001. Το 2002, έγινε οδηγός δοκιμών στη Renault, προτού αναλάβει θέση οδηγού αγώνων στην ομάδα, με την οποία στέφθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής το 2005 και το 2006. Στη συνέχεια, υπέγραψε τριετές συμβόλαιο με τη McLaren για τα έτη 2007, 2008 και 2009, αν και η συνεργασία τους διακόπηκε μετά από έναν χρόνο εξαιτίας κακών σχέσεων. Το 2008, ο Αλόνσο επέστρεψε στη Renault και το 2010 εντάχθηκε στη Ferrari. Μετά από πέντε χρόνια στους «κόκκινους», επιστρέφει στη McLaren το 2015, αλλά αποχωρεί από τη Φόρμουλα Ένα για δύο χρόνια, πριν επιστρέψει το 2021 με την Alpine, και ακολουθεί μεταγραφή στην Aston Martin για το 2023.

Ερωτηθείς στο podcast Beyond The Grid για την προοπτική της καριέρας του, ο Αλόνσο ανέφερε: «Στην πραγματικότητα δεν σκεφτόμουν πολύ το μέλλον. Ήμουν ένας οδηγός που το όνειρό του γινόταν πραγματικότητα, οδηγούσε στη Φόρμουλα Ένα για τον πρώτο του αγώνα. Δεν είχα έναν ξεκάθαρο οδικό χάρτη για την καριέρα μου, κάθε αγωνιστικό τριήμερο ήταν μια νέα περιπέτεια.»

Ο Ισπανός αποκάλυψε ότι είχε την πρόθεση να αποχωρήσει από τη Φόρμουλα Ένα την ίδια δεκαετία που ξεκίνησε την καριέρα του: «Όταν κατέκτησα το πρωτάθλημα το 2006 και πήγα στη McLaren, ήμουν 99% σίγουρος ότι το 2009 θα ήταν η τελευταία μου σεζόν στη Φόρμουλα Ένα. Είχα ένα πολύ ξεκάθαρο σχέδιο στο μυαλό μου. Κατέκτησα το πρωτάθλημα το 2005 και το 2006, και πίστευα ότι αυτό θα ήταν το τελευταίο μου συμβόλαιο.»

Στην ερώτηση για το πλάνο του και τι θα έκανε αν είχε αποσυρθεί πριν τα 30 του, ο Αλόνσο ανέφερε: «Δεν ξέρω! Ίσως δεν υπήρχε λόγος γι’ αυτό, αλλά όταν υπέγραψα το τριετές συμβόλαιο, ήταν σαν ένα μακροχρόνιο σχέδιο για μένα. Αυτό ήταν πέρα από την πιο τρελή φαντασία μου, να είμαι πρωταθλητής στη Φόρμουλα Ένα. Σκεφτόμουν ότι θα έχω μια κανονική ζωή, μια οικογένεια και κανονικές ημέρες.»

Αναφορικά με τα συναισθήματά του για την επίτευξη των 400 γκραν πρι, ο Αλόνσο παραδέχθηκε ότι είναι «τρελό» το νούμερο: «Είναι, νομίζω, τα 400 γκραν πρι – παρόλο που το καλαντάρι έχει μεγαλώσει και έχουμε 24 αγώνες κάθε χρόνο, το να φτάσω τα 400 τώρα είναι μεγάλο επίτευγμα. Δείχνει το πάθος μου για το σπορ και τη Φόρμουλα Ένα

Για την υπερηφάνεια του για το ορόσημο των 400 γκραν πρι, τόνισε ότι «δεν σημαίνει τόσα πολλά για μένα αυτή τη στιγμή, καθώς είσαι συγκεντρωμένος στο επόμενο τριήμερο.» Κατέληξε, λέγοντας: «Αυτό απλώς δείχνει την αγάπη μου για τους αγώνες και πόσο απολαμβάνω αυτόν τον τρόπο ζωής, αν και τα ταξίδια είναι απαιτητικά.»

Loading

Play