Ο εκτελεστικός σύμβουλος και πρώην επικεφαλής της Alpine, Φλάβιο Μπριατόρε, δήλωσε σήμερα (24/8) ότι, αν και έχει παρατηρηθεί κακοδιαχείριση στην ομάδα, η ιδιοκτησίας Renault ομάδα της Φόρμουλα Ένα δεν πρόκειται να πωληθεί. Ο Ιταλός, που βρέθηκε στην πίστα του Ζάντφορτ μαζί με τον νέο επικεφαλής της Alpine, Όλιβερ Όουκς, τόνισε ότι η ομάδα, η οποία έχει κατακτήσει τίτλους ως Benetton τη δεκαετία του 1990 και ως Renault τη δεκαετία του 2000, μπορεί να ελπίζει σε μια ανταγωνιστική παρουσία μέχρι το 2027. Αυτή τη στιγμή, η γαλλική ομάδα βρίσκεται στην όγδοη θέση στους κατασκευαστές, έχοντας συγκεντρώσει μόλις 11 βαθμούς σε 14 γκραν πρι.
Αναφορικά με την απόφαση για τη μονάδα ισχύος που θα χρησιμοποιεί η ομάδα από το 2026, με τη Renault να εξετάζει το ενδεχόμενο αγοράς κινητήρων από τη Mercedes και να σταματήσει την παραγωγή τους στο εργοστάσιο του Βιρί-Σατιγιόν κοντά στο Παρίσι, ο Μπριατόρε ενημέρωσε ότι η γαλλική εταιρεία θα είναι εκείνη που θα πάρει την απόφαση. Επιπλέον, ανέφερε ότι η Alpine, η βάση της οποίας βρίσκεται στο Ενστόουν της Μεγάλης Βρετανίας, χρειάζεται λιγότερους ανθρώπους, προτείνoντας ότι αυτό θα επιτευχθεί μέσω αποχωρήσεων και όχι με περικοπές θέσεων εργασίας. «Δεν είναι προς πώληση» δήλωσε ο 74χρονος Ιταλός, όταν ρωτήθηκε αν προετοιμάζει την πώληση της ομάδας, προσθέτοντας ότι είναι «πολύ ξεκάθαρο» ότι ο διευθύνων σύμβουλος της Renault, Λούκα ντε Μέο, δεν επιθυμεί ποτέ να πουλήσει την ομάδα.
Από την πλευρά του, ο Όουκς, ο οποίος ανέλαβε καθήκοντα ως πέμπτος επικεφαλής της Alpine μέσα σε τέσσερα χρόνια, επεσήμανε: «Το Ενστόουν έχει κάτι που τα χρήματα δεν μπορούν να αγοράσουν, έχει ένα αγωνιστικό πνεύμα, έχει μια ιστορία. Είναι αδύνατο να μην γυρίσεις και να αναζητήσεις αυτό το στοιχείο που ενισχύει τον παθιασμένο χαρακτήρα του χώρου. Όσον αφορά το τι λείπει, τολμώ να πω ότι έχει παρατηρηθεί κακοδιαχείριση εδώ και αρκετά χρόνια… έχουμε εξαιρετικούς ανθρώπους εκεί. Δεν φταίνε οι άνθρωποι, φταίει η προηγούμενη ηγεσία».
Μεταξύ άλλων, το προσωπικό στις εγκαταστάσεις της Renault όπου κατασκευάζονται οι μονάδες ισχύος της Φόρμουλα Ένα κοντά στο Παρίσι, προέτρεψε τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία να επανεξετάσει το σχέδιο για την κατάργηση της παραγωγής κινητήρων, χαρακτηρίζοντας αυτή την ενέργεια ως προδοσία 50 ετών ιστορίας μηχανοκίνητου αθλητισμού. Το εργοστάσιο στο Βιρί-Σατιγιόν, που απασχολεί 334 υπαλλήλους, κατασκευάζει τις μονάδες ισχύος που χρησιμοποιεί η Alpine, σχεδιάζοντας ταυτόχρονα μία νέα μονάδα ισχύος για το 2026, όταν αναθεωρούνται οι σχετικοί κανονισμοί στη Φόρμουλα Ένα.
Τέλος, ανακοίνωση που εκδόθηκε από το Κοινωνικό και Οικονομικό Συμβούλιο των εργαζομένων στο Βιρί κατηγόρησε τη διοίκηση της Renault ότι σκοπεύει να παύσει τις σχετικές με τη Φόρμουλα Ένα δραστηριότητες στις εγκαταστάσεις αυτές και να στραφεί στην αγορά μονάδων ισχύος από τη Mercedes, προκειμένου να μειώσει τα άμεσα κόστη από 120 σε 17 εκατομμύρια δολάρια. Αναφέρεται επίσης ότι απόφαση θα ληφθεί στις 30 Σεπτεμβρίου.