Mamma Mia, που θα έλεγαν και οι φίλοι μας, οι Ιταλοί! Ο πιο ανατρεπτικός αγώνας των τελευταίων χρόνων, σίγουρα της χρονιάς, έγινε στη Μόντσα της Ιταλίας καθώς ένα λάθος της Μερσέντες, στέρησε μια εύκολη νίκη από τον Χάμιλτον, και αυτό έδωσε την ευκαιρία στον Πιέρ Γκασλί της Άλφα Τάουρι, να πάρει την πρώτη νίκη της καριέρας του. Δεύτερος ο τρομερός Κάρλος Σάινθ, συμπλήρωσε το βάθρο ο Λανς Στρολ!
Το 2008, στην πίστα της Μόντσα, ο Σεμπάστιαν Φέτελ με την Τόρο Ρόσο, έπαιρνε την πρώτη του νίκη στη Φόρμουλα 1. 12 χρόνια αργότερα, αυτή τη φορά με το όνομα Άλφα Τάουρι, ένα άλλος οδηγός της έμελλε να πάρει την πρώτη του νίκη στη μεγάλη κατηγορία, στην ίδια πίστα.
Η πίστα της Μόντσα φημίζεται για τους συναρπαστικούς αγώνες της και δεν απογοήτευσε για άλλη μία φορά. Η έξοδος του Σαρλ Λεκλέρκ και η κόκκινη σημαία έφεραν τα πάνω-κάτω, ο Χάμιλτον δέχθηκε ποινή 10 δευτερολέπτων και τέθηκε εκτός διεκδίκησης, με αποτέλεσμα ο Πιερ Γκασλί να πανηγυρήσει με μία εκπληκτική εμφάνιση την πρώτη του νίκη στη Formula 1.
Στην εκκίνηση του αγώνα, Νόρις και Ρικιάρντο εκμεταλλεύτηκαν την κακή εκκίνηση του Μπότας, με αποτέλεσμα να βάλουν πίσω τους το Φινλανδό, ο οποίος έπεσε στην 6η θέση. Μεγάλη απώλεια θέσεων είχε και ο Άλμπον της Red Bull που έχασε 5 θέσεις. Από την πλευρά του, ο Λούις Χάμιλτον ξεκίνησε δυνατά τον αγώνα και έχτισε από νωρίς σημαντική διαφορά από τους διώκτες του.
Στον έβδομο γύρο, ο Σεμπάστιαν Φέτελ της Ferrari αναγκάστηκε σε εγκατάλειψη, εξαιτίας προβλήματος που αντιμετώπιζε στο σύστημα πέδησης, ενώ στον εικοστό γύρο εκτός αγώνα τέθηκε και ο Κέβιν Μάγκνουσεν. Εξαιτίας του γεγονότος ότι το μονοθέσιο του Δανού πιλότου της Haas είχε σταματήσει σε κακό σημείο εντός της πίστας, οι αγωνοδίκες αποφάσισαν την έξοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας.
Όλοι οι οδηγοί μπήκαν στα πιτς για να αλλάξουν τα ελαστικά τους, ωστόσο τα πάνω-κάτω έμελλε να έρθουν αργότερα. Στον 25ο γύρο, ο Σαρλ Λεκλέρκ δεν μπήκε καλά στην “Παραμπόλικα”, με συνέπεια να χάσει τον έλεγχο και να πέσει πάνω στις προστατευτικές μπαριέρες. Ο οδηγός της Ferrari βγήκε σώος και αβλαβής και εξετάστηκε αργότερα από γιατρούς, που επιβεβαίωσαν την καλή του κατάσταση. Το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε εκ νέου, όμως λίγο αργότερα ο αγώνας διεκόπη προσωρινά με κόκκινη σημαία, καθώς ήταν αδύνατο να καθαριστεί η πίστα.
Όλα οι οδηγοί ξαναμπήκαν στα πιτς και ο αγώνας άρχισε ξανά μετά από 25 λεπτά με νέα εκκίνηση. Ο Χάμιλτον ξεκίνησε πάλι καλά, όμως έπεσε στη 17η θέση εξαιτίας ποινής 10 δευτερολέπτων λόγω παράνομης εισόδου στο pit lane. Έτσι, ο Πιερ Γκασλί βρέθηκε στην κορυφή της κούρσας, ακολουθούμενος από τους Σάινθ και Στρολ.
Στον 31ο γύρο, ο πιλότος της Red Bull, Μαξ Φερστάπεν αναγκάστηκε να εγκαταλείψει, ύστερα από οδηγία της ομάδας του λόγω βλάβης στον κινητήρα. Από την πλευρά του, ο Χάμιλτον άρχισε να ανεβάζει ρυθμούς στη συνέχεια, αναρριχήθηκε μέχρι την έβδομη θέση, όμως δεν μπόρεσε να κάνει το κάτι παραπάνω.
Στο υπόλοιπο του αγώνα, ο Πιερ Γκασλί άντεξε στην πίεση του Κάρλος Σάινθ και πανηγύρισε την πρώτη του νίκη στη Formula 1. Κερδισμένος επίσης ο Λανς Στρολ, καθώς με την επιλογή του να κάνει ένα πιτ στοπ λιγότερο τερμάτισε στην τρίτη θέση.
Επόμενος αγώνας, ξανά στην Ιταλία, αυτή τη φορά στο Μουτζέλο (πρώτη φορά που διεξάγεται Γκραν Πρι Φόρμουλα 1 στη συγκεκριμένη πίστα), την επόμενη εβδομάδα (11-13/9).
Αναλυτικά η τελική κατάταξη του Grand Prix της Μόντσα:
1. Πιέρ Γκασλί
2. Κάρλος Σάινθ +0.415
3. Λανς Στρολ +3.358
4. Λάντο Νόρις +6.000
5. Βάλτερι Μπότας +7.108
6. Ντανιέλ Ρικιάρντο +8.391
7. Λιούις Χάμιλτον +17.245
8. Εστεμπάν Οκόν +18.691
9. Ντάνιλ Κβίατ +22.208
10. Σέρτζιο Πέρεζ +23.224
11. Νικολά Λατιφί +32.876
12. Ρομάν Γκροζάν +35.164
13. Κίμι Ράικονεν +36.312
14. Τζορτζ Ράσελ +36.593
15. Αλεξάντερ Άλμπον +37.533
16. Αντόνιο Τζοβινάτζι +55.199
17 Μαξ Φερστάπεν —
18 Σαρλ Λεκλέρκ —
19 Κέβιν Μάγκνουσεν —
20 Σεμπάστιαν Φέτελ —