Γουατανάμπε: «Αναγκαία η επανεξέταση της διαδικασίας λήψης αποφάσεων και της στρατηγικής μάρκετινγκ στη ΔΟΕ»

Γουατανάμπε: «Αναγκαία η επανεξέταση της διαδικασίας λήψης αποφάσεων και της στρατηγικής μάρκετινγκ στη ΔΟΕ»

Η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή (ΔΟΕ) πρέπει να αναθεωρήσει τη διαδικασία λήψης αποφάσεων αλλά και τη στρατηγική μάρκετινγκ των Ολυμπιακών Αγώνων, δήλωσε ο υποψήφιος πρόεδρος της ΔΟΕ και επικεφαλής της διεθνούς ομοσπονδίας γυμναστικής από το 2017, Μορινάρι Γουατανάμπε. Ο Γουατανάμπε είναι ένας από τους επτά υποψηφίους που διεκδικούν την κορυφαία θέση στους Ολυμπιακούς Αγώνες, αντιμετωπίζοντας τον πρόεδρο της παγκόσμιας ομοσπονδίας στίβου και πρώην Ολυμπιονίκη Σεμπάστιαν Κόε, την Κίρστι Κόβεντρι, υπουργό Αθλητισμού της Ζιμπάμπουε και πρώην κολυμβήτρια, τον Χουάν Αντόνιο Σάμαραντς, γιο του αείμνηστου πρώην προέδρου της ΔΟΕ, και τον πρόεδρο της διεθνούς ομοσπονδίας ποδηλασίας Ντέιβιντ Λαπαρτιάν. Επίσης, στη διεκδίκηση της προεδρίας της ΔΟΕ είναι ο πρίγκιπας Φεϊσάλ Αλ Χουσεΐν της Ιορδανίας και ο Σουηδο-Βρετανός επιχειρηματίας Τζόαν Ελίας. Οι εκλογές έχουν οριστεί για τον Μάρτιο στην Ελλάδα.

Ο Γουατανάμπε είπε σε συνέντευξή του στο «Reuters» ότι ήταν ανάγκη να αναθεωρηθεί το σχέδιο μάρκετινγκ των Ολυμπιακών Αγώνων μετά την αποχώρηση των Toyota, Bridgestone και Panasonic, κορυφαίων χορηγών της ΔΟΕ από το 1987, μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2024 στο Παρίσι φέτος το καλοκαίρι. «Πολλές ιαπωνικές εταιρείες θέλουν να υποστηρίξουν τους Ολυμπιακούς Αγώνες επειδή έχουν μεγάλη αξία για την εταιρεία». Μέχρι στιγμής η ισορροπία δεν είναι καλή. Πληρώνονται πολλά χρήματα αλλά η εταιρεία δεν παίρνει τα οφέλη. Αυτό είναι ένα πρόβλημα. Αν ήμουν πρόεδρος εταιρείας, θα έλεγα παρακαλώ στηρίξτε το ποδόσφαιρο γιατί εκεί έχουμε διαφήμιση.

Η ΔΟΕ, η οποία δεν επιτρέπει στους χορηγούς να διαφημίζονται στους αγωνιστικούς χώρους κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων, συγκέντρωσε έσοδα 2,295 δισεκατομμυρίων δολαρίων από τους κορυφαίους χορηγούς της για την περίοδο 2017-2021, τη δεύτερη μεγαλύτερη πηγή εισοδήματος για το Ολυμπιακό κίνημα, με τους ραδιοτηλεοπτικούς φορείς να πληρώνουν 4,544 δισεκατομμύρια δολάρια την ίδια περίοδο.

«Πρέπει να αλλάξουμε το σύστημα μάρκετινγκ. Αυτό το τρέχον σύστημα μάρκετινγκ χρησιμοποιήστε τους πέντε ολυμπιακούς κύκλους και δώστε μου 200 εκατομμύρια ή 300 εκατομμύρια δεν μπορεί να συνεχιστεί», είπε ο Γουατανάμπε. Ο 65χρονος είπε επίσης ότι η διαδικασία λήψης αποφάσεων της ΔΟΕ, η οποία, υπό τον Τόμας Μπαχ, έχει δει περισσότερες εξουσίες να κατευθύνονται στον πρόεδρο και το εκτελεστικό συμβούλιο και μακριά από τα απλά μέλη και την ετήσια σύνοδο, πρέπει επίσης να αναθεωρηθεί: «Πολλοί άνθρωποι θέλουν να συμμετέχουν στις αποφάσεις της ΔΟΕ επειδή είμαστε μια αθλητική οικογένεια. Αλλά το εκτελεστικό συμβούλιο είναι πολύ ισχυρό», είπε. «Πολλά πράγματα αποφασίζονται μόνο από τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου ή τον πρόεδρο. Αυτό δεν είναι τόσο καλό. Η ΔΟΕ πρέπει να σέβεται τις διεθνείς ομοσπονδίες και τις εθνικές Ολυμπιακές επιτροπές. Τώρα η ΔΟΕ είναι πολύ ισχυρή», πρόσθεσε.

Loading

Play