Η εκτίναξη της αξίας της επωνυμίας των Ολυμπιακών Αγώνων 2024: Πίσω μόνο από το NFL, μπροστά από Premier League και NBA

Η εκτίναξη της αξίας της επωνυμίας των Ολυμπιακών Αγώνων 2024: Πίσω μόνο από το NFL, μπροστά από Premier League και NBA

Η αξία του brand name (της επωνυμίας) των Ολυμπιακών Αγώνων αυξήθηκε κατά 37% από το 2021 έως το 2024, φτάνοντας τα 11,4 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με νέα έκθεση της Brand Finance, της κορυφαίας εταιρείας συμβούλων αποτίμησης επωνυμίας στον κόσμο.

Η άνοδος αυτή αποδίδεται στις αυξανόμενες συμφωνίες μετάδοσης, στα πιο σταθερά έσοδα από χορηγίες και στην αισιοδοξία μετά την πανδημία Covid-19. Τα δικαιώματα μετάδοσης αναδείχθηκαν ως ο μεγαλύτερος μοχλός αύξησης της αξίας, με τη ΔΟΕ να ανανεώνει τη συμφωνία 1,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων με την Warner Bros Discovery για δικαιώματα μετάδοσης των παιχνιδιών έως το 2032.

Επιπλέον, τα έσοδα από χορηγίες ανήλθαν σε 4,9 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ τα έσοδα από τα εισιτήρια περιορίζονται στα 200 εκατομμύρια δολάρια. Η στρατηγική έκδοσης εισιτηρίων των Αγώνων στοχεύει να είναι προσβάσιμη και όχι κερδοφόρα, προκειμένου να προωθηθεί η παγκόσμια συμμετοχή.

Το brand name των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού 2024 ξεπέρασε στην κατάταξη την Premier League (9,9 δισεκατομμύρια δολάρια) και το NBA (8,9 δισεκατομμύρια δολάρια), βρίσκεται πίσω μόνο από το NFL, το οποίο κοστολογείται στα 24 δισεκατομμύρια δολάρια.

Αξιοσημείωτο είναι ότι, παρά το γεγονός ότι οι Ολυμπιακοί Αγώνες θεωρούνται παγκόσμιο brand, προέρχονται από την Ελλάδα. Η αξία της επωνυμίας των Ολυμπιακών Αγώνων είναι σχεδόν 5,5 φορές πιο πολύτιμη από τα 10 πιο πολύτιμα brand από την Ελλάδα μαζί. Αν και πραγματοποιούνται για λίγο περισσότερες από δύο εβδομάδες κάθε τέσσερα χρόνια, έχουν τη δύναμη να διατηρούν μια αξία επωνυμίας που ανταγωνίζεται πρωταθλήματά που διαρκούν όλο το χρόνο.

Σύμφωνα με σχετική έκθεση του Brand Finance τον Αύγουστο του 2012, η μόνη εταιρεία με μεγαλύτερη αξία brand name από τους Ολυμπιακούς Αγώνες ήταν η Apple, και τότε το brand name των Ολυμπιακών Αγώνων αξίωνε περισσότερο απ’ ό,τι όλοι οι επίσημοι χορηγοί των Αγώνων, συμπεριλαμβανομένης της Samsung και της Coca-Cola.

©

Loading