Η Ιστορία και οι Νικητές του Ράλι Ακρόπολις: Ένα Ταξίδι στην Εξαίρετη Κληρονομιά του Αγώνα

Πρόδρομος του «Ράλι Ακρόπολις» υπήρξε το «Ελληνικό Ράλι Αυτοκινήτου», που οργανώθηκε το 1951 από μία ομάδα φίλων με τη στήριξη της ΕΛΠΑ. Η διαδρομή που ακολούθησε (Αθήνα-Τρίπολη-Αγ. Θεόδωροι-Λάρισα-Θεσσαλονίκη-Σέρρες-Καβάλα-Θεσσαλονίκη-Λάρισα-Αθήνα) είχε μήκος 1.923 χιλιομέτρων. Το 1952, ο αγώνας μετονομάστηκε σε «Ράλι ΕΛΠΑ» και το 1953 έγινε διεθνής με την ονομασία «Ράλι Ακρόπολις».

Το 1955, ο αγώνας εντάχθηκε στο «Πρωτάθλημα Τουρισμού Ευρώπης». Συμμετείχαν 54 αυτοκίνητα και την πρώτη θέση κατέκτησε ελληνικό πλήρωμα, όπως στα πρώτα δύο «Ράλι Ακρόπολις».

Με τα χρόνια, το «Ράλι Ακρόπολις» κέρδισε όλο και μεγαλύτερη διεθνή φήμη και οι συμμετοχές αυξάνονταν συνεχώς. Το μήκος της διαδρομής ανήλθε σε 3.100 χιλιόμετρα και προς τα τέλη της δεκαετίας του ’60, ο αγώνας προσελκύει εργοστασιακές ομάδες.

Το 1973 «γεννήθηκε» το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) και το Ράλι Ακρόπολις συμπεριλήφθηκε στην «παρθενική» σεζόν του WRC. Ωστόσο, το 1974, εξαιτίας της ενεργειακής κρίσης και της πολιτικής αστάθειας στην Ελλάδα, ο αγώνας δεν διεξήχθη. Μετά το 1976, το αγωνιστικό ενδιαφέρον του «Ράλι Ακρόπολις» ενισχύθηκε με τη συμμετοχή εργοστασιακών ομάδων και την εμφάνιση εξελιγμένων αυτοκινήτων.

Αξιοσημείωτο είναι ότι το 2010 δεν πραγματοποιήθηκε το Ράλι Ακρόπολις, καθώς αποκλείστηκε από το θεσμικό πλαίσιο, λόγω των πειραματισμών της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA) σχετικά με την κυλιόμενη εναλλαγή χωρών στο πρωτάθλημα. Επιπλέον, μεταξύ 2014-2018, το Ακρόπολις δεν συμπεριλαμβανόταν στο καλαντάρι του WRC, αλλά στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι (ERC).

ΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΠΟΧΩΝ

Ι. Πεσματζόγλου – Ν. Παπαμιχαήλ Chevrolet

Ν. Παπαμιχαήλ – Σ. Δημητράκος Jaquar XK 120

Π. Παπαδόπουλος – Σ. Δημητράκος Opel Record

Ι. Πεσματζόγλου – Μ. Παπανδρέου Opel Kadett

Κος και Κα Εσταζέ Ferrari 250 G.T.

Βιλορέσι – Μπασαντόνα Lancia Aurelia G.T.

Μπόριγκερ – Λανγκ Mercedes 200 SEd

Μπόριγκερ – Κνολ Mercedes 300 Se

Τράνα – Τερμένιους Volvo PV 544

Σκογ – Ταντλκάρε Volvo Amazon

Σόντερστρομ – Παλμ Ford Lotus Cortina

Χόπκερκ – Γκρέλιν BMC Cooper 1275S

Κλαρκ – Πόρτερ Ford Escort Twin Cam

Τοϊβόνεν – Κολάρι Porsche 911S

Τεριέ – Κάλεβερτ Alpine Renault

Αντερσεν – Χερτζ Alpine Renault

Λίντμπεργκ – Ελσεντλ Fiat 124 Sport Spider

Τεριέ – Ντελφεριέ Alpine Renault

Ρερλ – Μπέργκερ Opel Ascona RS

(2οι οι Σιρόκο-Ανδριόπουλος Renault Alpine)

Κάλστρομ – Αντερσον Datsun 160 J

(2οι οι Σιρόκο-Ανδριόπουλος Renault Alpine)

Βάλντεγκαρντ – Τορζέλιους Ford Escord RS

Ρερλ – Γκάιστντορφερ Fiat 131 Abarth Rally

Βάλντεγκαρντ – Τορζέλιους Ford Escord RS

Βατάνεν – Ρίτσαρντς Ford Escord RS

Βατάνεν – Ρίτσαρντς Ford Escord RS

Κα Μουτόν – Κα Πονς Audi Quattro

Ρερλ – Γκάιστντορφερ Lancia Rally

Μπλόμκβιστ – Σέντερμπεργκ Audi Quattro

Σαλόνεν – Χαργιάνε Peugeot 205 T16

Κανκούνεν – Πιρόνεν Peugeot 205 T16

Αλεν – Κιβιμάκι Lancia Delta 4WD

Μπιαζιόν – Σιβιέρο Lancia Delta HF Integrale

Μπιαζιόν – Σιβιέρο Lancia Delta HF Integrale

Σάινθ – Μόγια Toyota Celica Turbo

Κανκούνεν – Πιρόνεν Lancia Delta Integrale 16V

Οριόλ – Οτσέλι Lancia Delta HF Integrale

Μπιαζιόν – Σιβιέρο Ford Cossworth

Άρης Βωβός-Κώστας Στεφανής Lancia Integrale

(Το 42ο Ράλι Ακρόπολις δεν μετρούσε για το Παγκόσμιο πρωτάθλημα)

ΜακΡέι – Ρίνγκερ Subaru Impreza

ΜακΡέι – Γκριστ Subaru Impreza

ΜακΡέι – Γκριστ Ford Focus RS WRC 01

ΜακΡέι – Γκριστ Ford Focus RS WRC 02

Μάρτιν – Παρκ Ford Focus RS WRC 03

Σόλμπεργκ – Μιλς Subaru Impreza WRC 2004

Γκρόνχολμ – Ραουτιάινεν Ford Focus RS WRC 06

Γκρόνχολμ – Ραουτιάινεν Ford Focus RS WRC 06

Χιρβόνεν – Λέχτινεν Ford Focus RS WRC 09

Οζιέ – Ινγκρασιά Citroën DS3 WRC

Λάτβαλα – Άντιλα Volkswagen Polo R WRC

Μπριν – Μάρτιν Peugeot 208 T16 R5

(Το Ράλι Ακρόπολις συμπεριλαμβανόταν στο καλαντάρι του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλι)

Καγετάνοβιτς – Μπαράν Ford Fiesta R5

(Το Ράλι Ακρόπολις συμπεριλαμβανόταν στο καλαντάρι του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλι)

Σιρμάτσις – Σίμινς Skoda Fabia R5

(Το Ράλι Ακρόπολις συμπεριλαμβανόταν στο καλαντάρι του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλι)

Καγιετάνοβιτς – Μπαράν Ford Fiesta R5

(Το Ράλι Ακρόπολις συμπεριλαμβανόταν στο καλαντάρι του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλι)

Μπρούνο Μαγκαλιάες – Ούγκο Μαγκαλιάες Skoda Fabia R5

(Το Ράλι Ακρόπολις συμπεριλαμβανόταν στο καλαντάρι του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλι)

Ροβάνπερα – Χάλτουνεν Toyota Yaris WRC

Νεβίλ – Βιντέγκε Hyundai i20 N Rally1

Ροβάνπερα – Χάλτουνεν Toyota Yaris Rally1 HYBRID

©

Loading