Λούκα ντε Μέο: «Η Alpine αποτελεί οικογενειακό κόσμημα της Renault και δεν πωλείται»

Λούκα ντε Μέο: «Η Alpine αποτελεί οικογενειακό κόσμημα της Renault και δεν πωλείται»

Η Renault ανακοίνωσε ότι θα τερματίσει την παραγωγή κινητήρων Φόρμουλα Ένα μετά την επόμενη σεζόν για οικονομικούς λόγους. Ωστόσο, η ομάδα της Alpine αποτελεί ένα «οικογενειακό κόσμημα» και δεν είναι προς πώληση, όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του Renault Group, Λούκα ντε Μέο. Σε συνέντευξή του στην καθημερινή αθλητική εφημερίδα ‘L’Equipe’, ο Ιταλός υπερασπίστηκε τη στρατηγική της Alpine, η οποία θα τρέχει από το 2026 στη Φόρμουλα Ένα με μονάδα ισχύος από έναν άλλο κατασκευαστή, πιθανότατα τη Mercedes. Η συγκεκριμένη κίνηση θα σημάνει το τέλος σχεδόν μισού αιώνα κινητήρων Renault στην κορυφή του μηχανοκίνητου αθλητισμού, με τους κινητήρες της γαλλικής εταιρείας να έχουν οδηγήσει τις ομάδες της Williams, Benetton, Renault και Red Bull σε 12 πρωταθλήματα κατασκευαστών.

Ο ντε Μέο ανέφερε ότι η Renault δαπανούσε 200-250 εκατομμύρια ευρώ ετησίως για την παραγωγή κινητήρων στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου στο Βιρί-Σατιγιόν, ενώ η αγορά ενός κινητήρα από έναν άλλο κατασκευαστή θα κόστιζε λιγότερο από 20 εκατομμύρια δολάρια. Πρόσθεσε ότι η Renault ήταν σε μειονεκτική θέση σε σχέση με άλλες ομάδες, καθώς οι εγκαταστάσεις σασί και κινητήρα βρίσκονται σε ξεχωριστές χώρες, με την ομάδα να εδρεύει στο Ενστόουν της κεντρικής Αγγλίας.

Ο Ιταλός τόνισε ακόμη ότι ο πρώην επικεφαλής της ομάδας της Renault, Φλάβιο Μπριατόρε, προσελήφθη για να δώσει νέα πνοή στο πρότζεκτ της Φόρμουλα Ένα και όχι για να επιβλέψει μια αλλαγή στην ιδιοκτησία. «Διάβασα ότι είχε ως τελική αποστολή να πουλήσει την ομάδα. Αυτό είναι εντελώς ψευδές», επισήμανε ο ντε Μέο και πρόσθεσε: «Κάθε δεκαπενθήμερο δέχομαι κλήσεις από χρηματοδότες, εκκεντρικούς, που θέλουν να μπουν στη Φόρμουλα Ένα. Ξέρουν ότι μετά το 2026 θα είναι πολύ πιο ακριβό. Δεν θα πουλήσω, δεν είμαι ανόητος. Το να βρίσκεται στη Φόρμουλα Ένα είναι απαραίτητο για τη μάρκα της Alpine. Είμαστε σε ένα κλειστό κλαμπ. Αυτό φέρνει αξιοπιστία για τη μάρκα μεταξύ των οπαδών των αγώνων αυτοκινήτου. Δεν χρειαζόμαστε τα χρήματα».

Loading