Οι Ολυμπιακοί Αγώνες του Παρισιού έχουν χαρακτηριστεί ως «Ολυμπιακοί Αγώνες TikTok», πιθανότατα όχι άδικα.
Η τεράστια ποσότητα περιεχομένου που δημιουργούν οι ίδιοι οι αθλητές στα παρασκήνια διαμοιράζεται και αναπαράγεται από το ένα δισεκατομμύριο μηνιαίους χρήστες του TikTok.
Το «χρυσό» μετάλλιο της «χάλκινης» Μέιχερ
Η Αμερικανίδα παίκτρια του ράγκμπι «7», Ιλόνα Μέιχερ, είναι μία από τους αθλητές που έχουν «κερδίσει» το χρυσό μετάλλιο στο TikTok.
Η ίδια, νικήτρια του χάλκινου μεταλλίου με τις ΗΠΑ (νικώντας 14-12 την Αυστραλία), έχει δημιουργήσει αίσθηση στα social media στο Παρίσι.
Τα αυθεντικά και χιουμοριστικά βίντεο της 27χρονης έχουν εκτοξεύσει τους ακολούθους της σε υψηλά επίπεδα μέσα σε λίγες ημέρες, φτάνοντας τους 5,1 εκατομμύρια σε TikTok και Instagram συνολικά, σύμφωνα με το «The Athletic».
Από τις στιγμές που ανταλλάσσει καρφίτσες με τη «βασίλισσα» της γυμναστικής, Σιμόν Μπάιλς, μέχρι τη φωτογραφία της με τη σούπερ σταρ του τένις, Κοκό Γκοφ, και τον πρώην σέντερ των Φιλαδέλφεια Ιγκλς, Τζέισον Κέλσε.
Η Μέιχερ, αναγνωρισμένη ως η πιο ακολουθούμενη παίκτρια ράγκμπι στο Instagram, χρησιμοποιεί επίσης την πλατφόρμα της για να κοινοποιήσει μηνύματα θετικής εικόνας του σώματος, τα οποία την έχουν συνδέσει με ένα ευρύ κοινό πέρα από το άθλημά της και τον αθλητισμό γενικότερα.
«Όλοι οι σωματότυποι μπορούν να είναι Ολυμπιονίκες»
Σε ένα από τα βίντεό της λέει περήφανα: «Όλοι οι σωματότυποι μπορούν να είναι Ολυμπιονίκες».
Αυτή τη δυνατότητα γύρω από τους ακολούθους την κέρδισε ξανά στο Τόκιο 2020, όταν η δημοσίευση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από τους αθλητές ήταν σπανιότερη.
Η ΔΟΕ χαλάρωσε την πολιτική της στα social media
«Υπήρξαν κάποιοι αθλητές των οποίων οι αναρτήσεις πήγαν πολύ καλά, αλλά δεν θυμάμαι να έχω δει τόσες πολλές δημοσιεύσεις όσο τώρα», δήλωσε στο «The Athletic» η Έλα Τζέρμαν, σύμβουλος μέσων κοινωνικής δικτύωσης της Ten Toes.
Η Τζέρμαν αναφέρει ότι αυτή η κατάσταση οφείλεται στην απόφαση της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής (ΔΟΕ) να χαλαρώσει την πολιτική της στα social media. Στο Ρίο ντε Τζανέιρο το 2016, οι αθλητές είχαν τη δυνατότητα να δημοσιεύουν μόνο φωτογραφίες, αφού χρειαζόταν έγκριση από τη ΔΟΕ για ήχο ή βίντεο.
Στους Αγώνες του Τόκιο, είχαν άδεια να δημοσιοποιούν βίντεο εκτός από τις Τελετές Έναρξης και Λήξης, καθώς και τους αγωνιστικούς χώρους.
«Στο Τόκιο, μπορούσαν να κινηματογραφήσουν στο Ολυμπιακό Χωριό, αλλά τώρα μπορούν να το κάνουν στις Τελετές Έναρξης και Λήξης, στους χώρους προπόνησης και στους αγωνιστικούς χώρους έως και μία ώρα πριν από τον αγώνα», δήλωσε η Τζέρμαν.
«Πιστεύω ότι η δημοτικότητα της χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στο Παρίσι οφείλεται στο ότι οι αθλητές έχουν αυτή την ελευθερία».
Η Μέιχερ, που επίσης διπλασίασε τους ακολούθους της στο Instagram μέσα σε μία εβδομάδα, είπε: «Οι άνθρωποι φαίνεται να αγαπούν οτιδήποτε σχετίζεται με τους Ολυμπιακούς Αγώνες».
Η τερματοφύλακας της γυναικείας ομάδας ποδοσφαίρου της Αυστραλίας, Άρνολντ Μακένζι, διαπίστωσε ότι ένα βίντεο που μοιράστηκε στο TikTok προβλήθηκε περισσότερες από 42 εκατομμύρια φορές.
Το hashtag «Olympics» χρησιμοποιήθηκε σε 1,2 εκατ. δημοσιεύσεις στο TikTok μέχρι 1/8
Αξιοσημείωτο είναι ότι μέχρι την 1η Αυγούστου, το hashtag «Olympics» είχε χρησιμοποιηθεί σε 1,2 εκατομμύρια δημοσιεύσεις στο TikTok.
«Τις πρώτες πέντε ημέρες του Παρισιού 2024, είχαμε 233.440 δημιουργούς που δημιούργησαν περιεχόμενο χρησιμοποιώντας αυτό το hashtag. Αυτό μεταφράζεται σε αύξηση 822% σε σύγκριση με το Τόκιο», δήλωσε ο Ρόγιο Γκόλντστάυντ, επικεφαλής παγκόσμιων αθλητικών συνεργασιών της εφαρμογής.
Με αυτόν τον τρόπο, το αποτέλεσμα στους Αγώνες του Παρισιού για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτυπώνει μια νοοτροπία προσβάσιμη όπως ποτέ άλλοτε, με το TikTok να αποτελεί ένα βάθρο για αθλητές που συνήθως δεν βρίσκονται στο προσκήνιο.