Παρίσι 2024 – ΔΟΕ: «Οι επόμενοι Αγώνες θα προσφέρουν περισσότερες εμπορικές ευκαιρίες»

Παρίσι 2024 – ΔΟΕ: «Οι επόμενοι Αγώνες θα προσφέρουν περισσότερες εμπορικές ευκαιρίες»

 Από τις selfies με τηλέφωνα Samsung στο βάθρο μέχρι τις περιβόητες Louis Vuitton στην τελετή έναρξης, οι Ολυμπιακοί Αγώνες του Παρισιού έχουν επεκτείνει τον τομέα τοποθέτησης προϊόντων από χορηγούς όπως ποτέ στο παρελθόν, και αυτή η τάση θα συνεχιστεί και στους επόμενους Αγώνες, ανακοίνωσε σήμερα (7/8) η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή (ΔΟΕ).

 Η ΔΟΕ κατέγραψε έσοδα ύψους 2,295 δισεκατομμυρίων δολαρίων από τους κορυφαίους χορηγούς της για την περίοδο 2017-2021, που αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη πηγή εσόδων για το Ολυμπιακό κίνημα, με τους ραδιοτηλεοπτικούς φορείς να αποδίδουν 4,544 δισεκατομμύρια δολάρια την ίδια περίοδο.

 Σε κανένα από τους χώρους αγώνων δεν εμφανίζονται διαφημίσεις, αφού οι Ολυμπιακοί κύκλοι είναι τα μόνα ορατά λογότυπα στο διεθνές κοινό.

 Ωστόσο, οι χορηγοί και οι ραδιοτηλεοπτικοί φορείς στο Παρίσι επωφελούνται από περισσότερες ευκαιρίες τοποθέτησης προϊόντων, κυρίως μέσω επιρροής σχολιαστών και διασημοτήτων, όπως ο αμερικανός ράπερ Σνουπ Ντογκ (Snoop Dogg), προκειμένου να προσεγγίσουν νεότερα κοινά και αγορές.

 Η ΔΟΕ επισημαίνει ότι ενστερνίζεται αυτή την αλλαγή και τη διευκολύνει:

 «Οι Αγώνες είναι μοναδικοί σε σχέση με άλλα διεθνή αθλητικά γεγονότα γιατί δεν έχουν διαφήμιση στον χώρο των αγώνων», δήλωσε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου η Αν-Σοφί Βουμάρ, Διευθύνουσα Σύμβουλος Υπηρεσιών Τηλεόρασης και Μάρκετινγκ της ΔΟΕ.

 «Αναζητούμε συνεργασίες με τους εταίρους μας για να προωθήσουμε τα προϊόντα τους».

 Από τη θεμελιώδη τους αρχή έως τη σταδιακή εμπορευματοποίηση των Αγώνων μετά το 1980, οι Ολυμπιακοί Αγώνες αποτελούν εδώ και καιρό ένα γεγονός πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων.

 Ωστόσο, υπό την καθοδήγηση του σημερινού προέδρου της ΔΟΕ Τόμας Μπαχ, ο οποίος ανέλαβε το 2013, ο αριθμός των κορυφαίων χορηγών που υπογράφηκαν με τη ΔΟΕ και όχι με τις πόλεις υποδοχής έχει αυξηθεί σε 15 από 11 που ήταν ο προκατοχός του Ζακ Ρογκ.

 Ο Ρογκ είχε αναφέρει κατά τη διάρκεια της θητείας του ότι περισσότεροι χορηγοί θα μπορούσαν ενδεχομένως να περιορίσουν τη γραμμή των Αγώνων.

 Για την περίοδο 2009-2012, λίγο πριν αναλάβει ο Τόμας Μπαχ, τα έσοδα από τους κορυφαίους χορηγούς ανήλθαν σε 950 εκατομμύρια δολάρια, λιγότερα από τα μισά σε σύγκριση με τα 2,295 δισεκατομμύρια δολάρια της προηγούμενης χρονικής περιόδου που ολοκληρώθηκε το 2021 με τους Αγώνες του Τόκιο.

 «Αυτή είναι η κατεύθυνση που θέλουμε να ακολουθήσουμε. Θέλουμε να ξεχωρίσουμε σε ό,τι κάνουμε. Αυτός είναι ο προσανατολισμός μας, και θα δείτε ότι τα πράγματα θα εξελιχθούν προς αυτή την κατεύθυνση στους μελλοντικούς Αγώνες», δήλωσε η Βουμάρ αναφερόμενη στις τοποθετήσεις προϊόντων και τις εμπορικές ευκαιρίες σε μελλοντικά γεγονότα.

 Το Λος Άντζελες θα φιλοξενήσει τους Θερινούς Αγώνες το 2028, ενώ το Μπρίσμπεϊν της Αυστραλίας έχει επιλεγεί για τους Αγώνες του 2032.

 Η δεύτερη θητεία του Μπαχ λήγει το 2025, οπότε θα ολοκληρώσει 12 χρόνια θητεία, αλλά παραμένει ασαφές εάν και πότε θα παραιτηθεί. Ορισμένα μέλη έχουν προτείνει να παραμείνει ο Μπαχ παρά το όριο των 12 ετών για τους προέδρους, όμως ο Γερμανός δικηγόρος δήλωσε ότι δεν θα συζητήσει σχετικά εκλογικά θέματα πριν από την ολοκλήρωση των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού.

 Η Βουμάρ τόνισε ότι ακόμα και αν αποχωρήσει τον επόμενο χρόνο, αυτό δεν θα επηρεάσει καμία εμπορική συμφωνία:

 «Διατηρούμε συνεργασίες που καλύπτουν πολύ μακρύ χρονικό διάστημα», υπογράμμισε. «Η επιρροή τους σε αυτές τις συνεργασίες είναι μικρή, αφού αφορούν πραγματικά το τι μπορούν να προσφέρουν οι Αγώνες στους επίσημους εταίρους μας. Έτσι, θα έλεγα ότι η επιρροή τους είναι ελάχιστη.»

©Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Loading

Play