Παρίσι 2024: Ο Τομά Ζολί μιλά για τις Τελετές Έναρξης και Λήξης

«Έχω την αίσθηση του ολοκληρωμένου έργου» διαβεβαιώνει ο καλλιτεχνικός διευθυντής των τεσσάρων τελετών των Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι, Τομά Ζολί, ο οποίος ελπίζει ότι οι τελετές αυτές θα δείξουν «την ενωτική δύναμη, που χρειαζόταν η Γαλλία, του πολιτισμού».

«Είμαι πολύ χαρούμενος και πολύ κουρασμένος», δήλωσε μετά από δύο χρόνια προετοιμασίας με τις ομάδες του, σε συνέντευξη στο γαλλικό πρακτορείο ειδήσεων (AFP). «Ένα ή δύο σημαντικότερα σημεία; Το μπλε-λευκό-κόκκινο σύννεφο που σκάει πάνω από τη γέφυρα Αούστερλιτς, σε ένα θεατρικό σκηνικό, ξεκινώντας την πρώτη τελετή. Η συνάντηση μεταξύ της Άγια Νακαμούρα και της Ρεπουμπλικανικής Φρουράς, ήταν η συνέργεια όλων όσων θέλαμε να δείξουμε, καθώς και τα δεκανίκια των χορευτών που αντιπροσωπεύουν τα κουπιά σε μια από τις χορογραφίες του Αλεξάντρ Έκμαν στα εγκαίνια των Παραολυμπιακών Αγώνων. Στην Τελετή Έναρξης (26/7) έκλαιγα όλη την ημέρα, εξαιτίας της βροχής. Είχαμε προφανώς προβλέψει κάποια διαφορετικά πράγματα. Οι παραστατικές τέχνες, ιδιαίτερα ο χορός, το θέατρο, η όπερα και το τσίρκο ήταν στο επίκεντρο και ελπίζω ότι αυτές οι τελετές έδειξαν τη δύναμη της τέχνης και της ζωντανής παράστασης. Ήταν ένα επίκεντρο για τη συμβολή του πολιτισμού σε όλους».

Ο Τομά Ζολί συνέχισε αναφερόμενος στις επιθέσεις που δέχθηκε: «Υπήρξαν επιθέσεις πολύ μεγάλης κλίμακας. Είναι παράλογο να πιστεύει κανείς ότι, στο μυαλό μου, θα μπορούσε να υπάρχει οποιαδήποτε επιθυμία να χλευάσω την Καθολική θρησκεία, γνωρίζοντας ότι σε αυτή την Τελετή ένας ολόκληρος πίνακας είναι αφιερωμένος στην Παναγία των Παρισίων. Ότι θα μπορούσαμε να δεχθούμε επιθέσεις μίσους, προσβολών, απειλών και εκφοβισμού, που με αποσταθεροποίησαν, ενώ αυτό που ήθελα να πω εκείνο το βράδυ ήταν μηνύματα ενότητας. Υπέβαλα μια καταγγελία. Εάν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να επαναλάβει ότι η παρενόχληση στον κυβερνοχώρο είναι καταδικαστέα και ότι οι διακρίσεις είναι έγκλημα».

©

Loading