Ένα περιχαρακωμένο στρατόπεδο 3.500 ατόμων, έξι αεροπλάνα, έντεκα ελικόπτερα, 100 φορτηγά και 70 λεωφορεία.
Πίσω από τις γραφικές εικόνες του ράλι Ντακάρ στην άγρια φύση της Σαουδικής Αραβίας κρύβεται μια γιγάντια υλικοτεχνική μηχανή, που μετακινείται από αγώνα σε αγώνα, φτιάχνοντας μια μίνι πόλη στην έρημο.
Τοποθετημένο υπό υψηλή ασφάλεια σε 25 εκτάρια στην αμμώδη πεδιάδα της περιοχής Μπίσα (νοτιοδυτικά), το αρχικό «στρατόπεδο» του Ντακάρ βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη αυτές τις πρώτες ημέρες της διοργάνωσης 2025 των πιο διάσημων και εξαντλητικών ράλι-επιδρομών.
Νύχτα και μέρα, οι γεννήτριες γυρίζουν δίπλα σε μεγάλες λευκές κατασκευές από μουσαμά. Φορτηγά έρχονται να ποτίσουν τις δεξαμενές περίπου 200 τουαλετών και ντους, ενώ άλλα σκορπίζουν νερό στους δρόμους για να διορθώσουν τη σκόνη που σηκώνει το αδιάκοπο τρέξιμο των οχημάτων. Κοντά στη σκηνή της καντίνας 1.600 τ.μ. υπάρχει αίθουσα παιχνιδιών, αθλητικά γήπεδα, δύο καταστήματα, και μια σκηνή με γιγαντοοθόνη. Ένας ολόκληρος μικρός κόσμος που λειτουργεί με αυτάρκεια μακριά από τις πόλεις και που πρέπει να μεταφερθεί στα δώδεκα στάδια του αγώνα.
«Η βασική αποστολή των logistics είναι να θέσει σε εφαρμογή τους ανθρώπους και τα μέσα ώστε κάθε υπηρεσία, πελάτης, ανταγωνιστής να μπορεί να λειτουργήσει, να βιώσει την εκδήλωσή του στις καλύτερες δυνατές συνθήκες», δήλωσε στο AFP ο Γκιλάμ Κλεσζ, διευθυντής logistics του οργανισμού ASO.
Σε κάθε Ντακάρ, οι διοργανωτές πρέπει να σχεδιάσουν περίπου δέκα σκηνικά όπως αυτό, που ακολουθούν τους αναβάτες σε όλη τη διάρκεια των ταξιδιών τους στην Αραβική Χερσόνησο, όπου η διοργάνωση διεξάγεται από το 2020. Σχεδόν κάθε μέρα, μια νέα μίνι πόλη δημιουργείται, στη μέση της άμμου και των πετρών.
Για κάθε τοποθεσία, «έχουμε περίπου δέκα ημέρες συναρμολόγησης. Αρχικά ισοπεδώνουμε το έδαφος, μετά τοποθετούνται οι κατασκευές και το ηλεκτρικό μέρος…», αναφέρει ο Αρνό Καλεστρουπά, διευθυντής logistics για το Ντακάρ.
Σε κάθε αλλαγή, 500 άτομα (οργάνωση, Τύπος, ομάδες κ.λπ.) μετακινούνται τα ξημερώματα με ειδικά ναυλωμένα αεροπλάνα για να μπορέσουν να βρεθούν στο σημείο άφιξης, αρκετές εκατοντάδες χιλιόμετρα πιο πέρα, πριν καν ξεκινήσει ο αγώνας.
Όσο για την τηλεοπτική παραγωγή, πρέπει να έχει τελειώσει τη δουλειά της νωρίς το βράδυ για να μαζέψει τον εξοπλισμό και να τον μεταφέρει το βράδυ με φορτηγό στο επόμενο σημείο. Εκεί επανατοποθετείται άμεσα για να είναι ξανά σε λειτουργία όταν φύγουν τα αυτοκίνητα και οι μοτοσυκλέτες το επόμενο πρωί. Αυτό απαιτεί έναν στρατό… χεριών: από τα 3.500 συνολικά άτομα, ο οργανισμός και οι διάφοροι πάροχοι υπηρεσιών αντιπροσωπεύουν σχεδόν 800 έως 900 άτομα.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ