Σημαντικές συμφωνίες στον αθλητισμό το 2024: Ανάπτυξη και στρατηγικές συμμαχίες

Σημαντικές συμφωνίες στον αθλητισμό το 2024: Ανάπτυξη και στρατηγικές συμμαχίες

Το 2024 είναι ιστορία. Μία χρονιά όπου σημειώθηκαν σημαντικές συμφωνίες αθλητικού μάρκετινγκ παγκοσμίως, από συμφωνίες χορηγίας έως αγορές συλλόγων.

Ένας από τους πιο δυνατούς παίκτες στο αθλητικό μάρκετινγκ το 2024 ήταν η Σαουδική Αραβία, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά σε σχετική της ανάλυση η εξειδικευμένη ιστοσελίδα της Αργεντινής marketingregistrado.

Αρκετά funds και εταιρείες σε αυτή τη χώρα επένδυσαν πολλά χρήματα σε χορηγίες, με αποκορύφωμα την επιβεβαίωση της ανάθεσης του Παγκοσμίου Κυπέλλου του 2034 στη χώρα. Το Arab PIF (Ταμείο Δημοσίων Επενδύσεων) συμφώνησε με το ATP Tennis Tour και μια από τις μεγάλες εταιρείες της χώρας, όπως η Aramco, συνεργάστηκε με την Concacaf, σκεπτόμενος το Παγκόσμιο Κύπελλο 2026.

Όσον αφορά τον κόσμο του ποδοσφαίρου, μια από τις σημαντικές συμφωνίες ήταν αυτή της γερμανικής ομοσπονδίας ποδοσφαίρου (DFB) με τη Nike, μετά τη λήξη του συμβολαίου της με την Adidas, μία συνεργασία που κράτησε για περισσότερα από 40 χρόνια. Η εθνική Γερμανίας θα αρχίσει να φοράει Nike από το 2027 έως το 2034, σε συμβόλαιο αξίας 100 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως.

Στην Αργεντινή, ειδικά στο ποδόσφαιρο και δύο χρόνια αφότου η Εθνική Αργεντινής κέρδισε το παγκόσμιο πρωτάθλημα, η AFA έγινε η ομοσπονδία με τις περισσότερες χορηγικές συμφωνίες στον κόσμο. Το 2024 υπέγραψε συμφωνίες με μάρκες όπως EA Sports, Spotify, Guardians of the Ball, IMG Sports, και αρκετές άλλες ειδικά από την ασιατική αγορά όπως OKVIP, Prestige One Developments, και Xiaomi.

Πολλές αλλαγές έγιναν και στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Τον Απρίλιο, η Liberty Media, ο διοργανωτής της F1, συμφώνησε να αγοράσει το MotoGP. Μήνες αργότερα, η F1 επιβεβαίωσε την άφιξη μιας νέας ομάδας, της General Motors με την Cadillac, η οποία θα μπει το 2026.

Σε επίπεδο μέσων, το Netflix ήταν αναμφίβολα αυτό που είχε ένα αποκαλυπτικό 2024 όσον αφορά τη μεγάλη επένδυσή του σε αθλητικές μεταδόσεις. Τον Μάιο, υπέγραψε τριετές συμβόλαιο με το NFL για να μεταδώσει τουλάχιστον ένα παιχνίδι ζωντανά την περίοδο των Χριστουγέννων.

Επιστρέφοντας στον κόσμο του ποδοσφαίρου, στην Ιταλία η Ίντερ άλλαξε ιδιοκτήτες πηγαίνοντας από κινεζικά σε αμερικανικά χέρια, καταγράφοντας σημαντική ανατροπή στην ιδιοκτησία των ιταλικών συλλόγων.

Η Premier League υπέγραψε μια σημαντική συμφωνία με την Guinness τον Ιούνιο, αντικαθιστώντας την Budweiser σε μια συμφωνία 66 εκατομμυρίων δολαρίων. Στο αγγλικό ποδόσφαιρο, οι στοιχηματικές εταιρείες κυριάρχησαν στη χορηγία, με 11 ομάδες από τις 20 να έχουν κύριους χορηγούς από διαδικτυακές εταιρείες στοιχήματος.

Επιπλέον, ειδικά στο τέλος της χρονιάς, η αναζήτηση της FIFA για χορηγούς για το Παγκόσμιο Κύπελλο Συλλόγων του 2025 είχε αντίκρισμα, καταφέρνοντας να προσθέσει ένα μέσο για τη μετάδοσή του, το DAZN, καθώς και αρκετούς χορηγούς.

Στην Ευρώπη, το Champions League υπέγραψε μια σημαντική συμφωνία με την Bet365 ως την πρώτη του συμφωνία με εταιρεία στοιχημάτων.

Η UEFA ανακοίνωσε επίσης τον Σεπτέμβριο μια 6ετή συμφωνία με την Qatar Airways ως επίσημη αεροπορική εταιρεία του Champions League έναντι 500 εκατ. ευρώ.

Μια άλλη εταιρεία που επένδυσε πολλά στον αθλητισμό ήταν η Red Bull, η οποία έγινε επίσημος χορηγός του Australian Open, συνεργάστηκε με αρκετούς κορυφαίους συλλόγους, και αγόρασε μετοχές σε αυτούς.

Loading

Play