Χάρης Θεοχάρης: Στρατηγικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας για την ηγεσία του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού

Χάρης Θεοχάρης: Στρατηγικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας για την ηγεσία του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού

«Η Ελλάδα για τη διεκδίκηση της ηγεσίας στον παγκόσμιο οργανισμό τουρισμού, διαθέτει κάποια πολύ ισχυρά ατού. Την ισχύ του πρωταγωνιστή στην τουριστική αγορά της νοτιοανατολικής Ευρώπης-Μεσογείου, την αποδεδειγμένη ικανότητα διαχείρισης των πλέον δύσκολων καταστάσεων, τη στροφή προς τη βιωσιμότητα, τη γεωστρατηγική θέση στο άκρο της Ευρώπης και το DNA της καινοτομίας.» τονίζει ο βουλευτής της ΝΔ και υποψήφιος για τη θέση του γενικού γραμματέα του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης, υπογραμμίζοντας ότι κατά την περίοδο της πανδημίας η Ελλάδα απέδειξε ότι μπορεί να ανταπεξέλθει με επιτυχία ακόμη και στη χειρότερη κρίση που γνώρισε ποτέ ο τουρισμός. «Με πολύ και σκληρή δουλειά, αλλά και με εφευρετικότητα, βρήκαμε τον τρόπο να ανοίξουμε τον τουρισμό μας με απόλυτη ασφάλεια, παρά τους ασφυκτικούς περιορισμούς και τη γενικευμένη φοβία.»

Ακολουθεί η συνέντευξη του βουλευτή της ΝΔ και υποψήφιου για τη θέση του γενικού γραμματέα του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Ερ.: Ποια είναι η δική σας ατζέντα αν εκλεγείτε Γενικός Γραμματέας του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού;

Απ.: Προτιμώ να μιλώ για όραμα και για πρόγραμμα, όχι για «ατζέντα». Διότι, όπως το βλέπω, μόνο με τολμηρούς, ριζοσπαστικούς και οραματικούς στόχους έχει πραγματικό νόημα η ύπαρξη διεθνών οργανισμών όπως ο ΠΟΤ. Επίσης, δε θα έπαιρνα την απόφαση να διεκδικήσω τη θέση του γενικού γραμματέα αν το κίνητρο δεν ήταν να κάνω τη διαφορά στο τι οφείλει να κάνει ο ΠΟΤ στο άμεσο μέλλον για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της εποχής μας. Πάντως, για να δώσω σε αδρές γραμμές το στίγμα της δικής μου στρατηγικής, θα διέκρινα πέντε βασικούς άξονες δράσης:

1. Προώθηση της Βιώσιμης Ανάπτυξης. Ο ΠΟΤ πρέπει να αναλάβει ηγετικό ρόλο στη καθιέρωση βιώσιμων πολιτικών στον διεθνή τουριστικό κλάδο.

2. Ίδρυση Κέντρων Αριστείας, προσαρμοσμένων στις ανάγκες και τις προκλήσεις κάθε περιοχής.

3. Καινοτομία και Ψηφιακή Μεταρρύθμιση, με ενθάρρυνση των κρατών-μελών να υιοθετήσουν σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία.

4. Ενίσχυση της διαφάνειας και της χρηστής διακυβέρνησης με ηθικό κώδικα και υποχρέωση λογοδοσίας του ΠΟΤ.

5. Εκπαίδευση και κατάρτιση ανθρώπινου δυναμικού για τη δημιουργία ικανών στελεχών για τον τουριστικό κλάδο του αύριο.

Ερ.: Τι σημαίνει για την Ελλάδα μια τέτοια θέση;

Απ.: Ο ΠΟΤ είναι ένας φορέας με μεγάλες δυνατότητες παρέμβασης στην παγκόσμια τουριστική βιομηχανία. Εάν εκλεγώ, η Ελλάδα θα αποκτήσει πλεονεκτήματα όπως η ενίσχυση της διεθνούς εικόνας της χώρας ως πρωταγωνίστριας στο παγκόσμιο τουριστικό γίγνεσθαι. Ο ελληνικός τουρισμός θα κερδίσει σε αναγνωρισιμότητα, κάτι που μεταφράζεται πρακτικά σε αυξημένη δυνατότητα προσέλκυσης τουριστικών επενδύσεων.

Ερ.: Πώς μπορεί ένας παγκόσμιος οργανισμός να έχει συγκεκριμένες προτάσεις;

Απ.: Ο ρόλος ενός διεθνούς οργανισμού είναι να προωθεί τα συμφέροντα του κλάδου, χωρίς διακρίσεις. Η πρόκληση για τον ΠΟΤ είναι να διασφαλίζει ότι οι αποφάσεις του είναι οριζόντιες αλλά και εξατομικευμένες, ώστε να ικανοποιούν τις ανάγκες κάθε χώρας.

Ερ.: Ποια είναι τα δυνατά μας χαρτιά ως Ελλάδα στην διεκδίκηση αυτής της θέσης;

Απ.: Η Ελλάδα ανήκει στους κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς παγκοσμίως και κατά την πανδημία αποδείξαμε ότι μπορούμε να αντεπεξέλθουμε με επιτυχία. Η πρωτοπορία της Ελλάδας θεωρήθηκε παγκόσμιο υπόδειγμα, αποφέροντας επαίνους και σημαντικά βραβεία.

Ερ.: Πώς βλέπετε το μέλλον του τουρισμού με τις παρούσες απειλές;

Απ.: Ο τουρισμός αντιμετωπίζει τεράστιες προκλήσεις, που σχετίζονται με πολέμους και άλλες απειλές. Η βιωσιμότητα και η κοινωνική ισότητα είναι κρίσιμα ζητήματα που θα πρέπει να αντιμετωπιστούν.

Ερ.: Είναι η Ελλάδα απειλούμενη από υπερτουρισμό;

Απ.: Υπάρχουν σημεία στην Ελλάδα που παρατηρούνται φαινόμενα ασφυξίας, αλλά πρέπει να αποφεύγουμε τις υπερβολές. Στόχος μας είναι ένας υγιής τουρισμός που θα διατηρήσει την αυθεντικότητα των προορισμών.

Loading

Play