Γενναίες αποφάσεις, όπως η εφαρμογή του πράσινου δακτυλίου στην Αττική με περιβαλλοντικά και κυκλοφοριακά κριτήρια, ζητά ο Πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων Θανάσης Τσιάνος, τονίζοντας ότι ο υφιστάμενος δακτύλιος είναι παρωχημένος.
Πάγια θέση του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων από το 2005 είναι η θεσμοθέτηση ενός Μητροπολιτικού Φορέα Μεταφορών για την Αττική, που θα έχει ως στόχο τον ενιαίο και ολοκληρωμένο σχεδιασμό, υπογραμμίζει ο κ. Τσιάνος. Για τον βαρύ κυκλοφοριακό φόρτο στον Κηφισό, αναφέρει ότι δεν λύνεται με παρεμβάσεις μόνο σε αυτόν τον άξονα, αλλά χρειάζεται πλέγμα παρεμβάσεων και στο οδικό δίκτυο και στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Γενικότερα, χρειάζεται βελτίωση – επέκταση – αναβάθμιση των Μ.Μ.Μ. στο σύνολο της Αττικής και προώθηση πολυτροπικών μετακινήσεων, όπως σημειώνει.
Α: Η βελτίωση των καθυστερήσεων στην Λεωφ. Κηφισού δεν λύνεται μόνο με παρεμβάσεις σε αυτόν τον άξονα. Χρειάζεται πλέγμα παρεμβάσεων στο ευρύτερο οδικό δίκτυο και στα Μ.Μ.Μ. Μιλάμε για δίκτυα και όχι για μεμονωμένους δρόμους. Είναι κρίσιμο η συντομότερη διαδρομή να γίνεται είτε μέσω Μ.Μ.Μ. είτε μέσω περιφερειακών δικτύων ελεύθερης ροής.
Η τελευταία μελέτη του Δημόσιου για τη Λεωφ. Κηφισού εκπονήθηκε το 2007 και προέβλεπε αύξηση των λωρίδων κυκλοφορίας στο τμήμα μεταξύ της Αττικής Οδού έως τρεις γέφυρες από τρεις σε τέσσερις λωρίδες. Ωστόσο, η υλοποίηση της συγκεκριμένης μελέτης πιθανόν να προκαλέσει σημαντικά κυκλοφοριακά προβλήματα κατά την διάρκεια κατασκευής.
Το ζητούμενο είναι ο πολίτης να μετακινείται γρήγορα και οικονομικά, προκειμένου να περάσουμε σε πολυτροπικές μετακινήσεις.
Ο δακτύλιος είναι ένα παρωχημένο μέτρο. Είναι σκόπιμο να υπάρχουν πράσινες ζώνες όπου θα απαγορεύεται η είσοδος στα οχήματα που εκπέμπουν υψηλούς ρύπους.
Α: Πρέπει να δημιουργηθεί ένας Μητροπολιτικός Φορέας Μεταφορών για την Αττική, ώστε να παρακολουθεί, να σχεδιάζει και να εγκρίνει τα προτεινόμενα μέτρα.