Δημήτρης Καραντζάς αναλύει τη σκηνοθεσία του έργου Έντα Γκάμπλερ και τις διαχρονικές του θεματικές. Είναι εντυπωσιακό πώς η ερμηνεία ενός κλασικού έργου μπορεί να μεταμορφωθεί μέσα από την καλλιτεχνική προσέγγιση του σκηνοθέτη. Ο Δημήτρης Καραντζάς, αναφερόμενος στη διαδικασία σκηνοθεσίας της Έντα Γκάμπλερ του Ερρίκου Ίψεν, υπογραμμίζει την ανάπτυξη που βιώνει ένα έργο από τη στιγμή της μελέτης μέχρι τις τελικές πρόβες. «Το έργο δεν είναι τοποθετημένο ούτε στο τώρα ούτε στο τότε», αναφέρει ο Καραντζάς, εξηγώντας ότι η ηρωίδα δεν είναι απλώς μια αντιπαθής φιγούρα αλλά μια γυναίκα που συνθλίβεται από την ασφυκτική κοινωνική κανονικότητα.
Αναλύοντας τη ρευστότητα του χαρακτήρα της Έντα, ο Καραντζάς σχολιάζει ότι η σκηνική παρουσία της αντικατοπτρίζει τη ρευστή φύση του ίδιου του χώρου: «Ο χώρος είναι υπό διαμόρφωση και ρευστός, το ίδιο ακριβώς είναι και η Έντα». Αυτή η προσέγγιση προσφέρει μια νέα οπτική στις θεματικές της γυναικείας χειραφέτησης και της ανθρώπινης μοίρας, που παραμένουν επίκαιρες, ιδιαίτερα σε μία εποχή γεμάτη κοινωνικές προκλήσεις.
Η πρεμιέρα της Έντα Γκάμπλερ θα πραγματοποιηθεί στις 30 Ιανουαρίου στο θέατρο Προσκήνιο, με τη συμμετοχή καταξιωμένων ηθοποιών, όπως η Ανθή Ευστρατιάδου στον ομότιτλο ρόλο.
Πηγή περιεχομένου: in.gr