Η αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας στον Κηφισό από τα 4 με 5 χιλιάδες φορτηγά που κινούνται εκεί ημερησίως, μέσω της μεταφοράς από το Βοτανικό στη Φυλή μικρομεσαίων επιχειρήσεων και logistics, είναι ένα από τα πλάνα που εξετάζει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τονίζει ο υφυπουργός Βασίλης Οικονόμου σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Όπως σημειώνει, αυτή η μεταφορά θα γίνει τα επόμενα δύο χρόνια και θα βοηθήσει άμεσα στο ζήτημα του κυκλοφοριακού. Παράλληλα, τονίζει ότι απαιτείται ένα ενιαίο ρυθμιστικό κέντρο της κυκλοφορίας σε όλη την Αττική.
Ο υφυπουργός δηλώνει ότι έως τον Ιούνιο του 2025, θα έχει ολοκληρωθεί η δρομολόγηση 951 νέων σύγχρονων λεωφορείων στην Αττική, που θα ανέρχεται στο 75% του στόλου, ενώ μέχρι το 2027 θα έχει επιτευχθεί η πλήρης ανανέωση του στόλου των οχημάτων.
Για τον Νέο Συγκοινωνιακό Χάρτη υπογραμμίζει ότι οδηγεί στην αναδιάρθρωση του συγκοινωνιακού δικτύου της Αττικής, στηρίζεται σε πέντε κεντρικούς άξονες: βιωσιμότητα, προσβασιμότητα, χρήση καινοτόμων τεχνολογιών, προστασία του περιβάλλοντος, και θεσμοθέτηση αστικής συγκοινωνίας για όλη την Αττική.
Τονίζει επίσης ότι ένα από τα πολύ βασικά στοιχεία του νέου Κ.Ο.Κ. είναι η προστασία των μοτοσικλετιστών, αφού επιδιώκουμε την μεγαλύτερη ασφάλεια των αναβατών με την καθολική χρήση του κράνους.
Ολόκληρη η συνέντευξη του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών Βασίλη Οικονόμου στο ΑΠΕ-ΜΠΕ έχει ως εξής:
Ερ: Κύριε Οικονόμου, τι περιλαμβάνει ο Νέος Συγκοινωνιακός Χάρτης της Αττικής;
Απ: Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το κυκλοφοριακό είναι μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι αστικές περιοχές της χώρας μας. Ειδικότερα στην Αττική, αποτελεί ένα από τα βασικά προβλήματα για την καθημερινότητα των πολιτών, με υπέρογκο παραγωγικό, οικονομικό και ψυχοκοινωνικό κόστος.
Είναι ζήτημα ευθύνης και απαιτεί σοβαρά μελετημένες και καλά τεκμηριωμένες παρεμβάσεις. Ο Νέος Συγκοινωνιακός Χάρτης οδηγεί στην αναδιάρθρωση του συγκοινωνιακού δικτύου της Αττικής και στηρίζεται σε πέντε κεντρικούς άξονες: 1. τη βιώσιμη κινητικότητα, 2. την προσβασιμότητα, 3. τη χρήση καινοτόμων τεχνολογιών, 4. την προστασία του περιβάλλοντος, και 5. την θέσπιση αστικής συγκοινωνίας για όλη την Αττική.
Ο στόχος είναι να προχωρήσουμε στην πλήρη αντικατάσταση του στόλου των παλιών λεωφορείων με σύγχρονα λεωφορεία, που θα είναι όλα φιλικά προς το περιβάλλον.
Η συνέντευξη αυτή αναδεικνύει τις προτεραιότητες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών στην Αττική.