Στις δεκαετίες μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, σχεδόν κάθε πτυχή της εμπορικής αεροπορίας έχει υποστεί μεταμόρφωση, πλην του βασικού σχεδιασμού αεροσκάφους ενός σωλήνα με φτερά. Το νέο αεροσκάφος της αμερικανικής startup JetZero αναμένεται να προσφέρει μια ριζικά διαφορετική προσέγγιση με στόχο τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Ο εντυπωσιακός σχεδιασμός, που δανείζεται στοιχεία από τα βομβαρδιστικά stealth, έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον αεροπορικών εταιρειών τόσο στην Αμερική όσο και στην Ευρώπη.
Ο στόχος για καθαρές μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2050 βασίζεται στη μαζική υιοθέτηση βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF), καθώς και σε άλλες τεχνολογίες όπως ηλεκτρικές μπαταρίες και υδρογονοκίνητα αεροσκάφη. Παρόλο που η αεροπορία ευθύνεται για το 2% με 3% των παγκόσμιων εκπομπών CO₂, αυτό το ποσοστό αναμένεται να αυξηθεί χωρίς την κατάλληλη παρέμβαση, καθώς άλλες βιομηχανίες μειώνουν τις εκπομπές τους πιο γρήγορα.
Η IATA εκτίμησε ότι η μέση ετήσια επένδυση σε SAF και άλλη τεχνολογία που απαιτείται για την επίτευξη του στόχου καθαρού μηδενικού ισοζυγίου θα φτάσει τα 128 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως, και επεσήμανε ότι είναι απαραίτητη η περισσότερη κυβερνητική υποστήριξη για να καταστεί εφικτός αυτός ο στόχος. Η JetZero σχεδιάζει να ξεκινήσει πτήσεις με ένα αεροσκάφος σε μέγεθος επίδειξης μέσα στα επόμενα τρία χρόνια και ελπίζει να διαθέσει πλήρους μεγέθους αεροσκάφος το 2030.
Η βιομηχανία των αερομεταφορών αναγνωρίζει ότι πρέπει να δράσει, αλλιώς θα περιοριστεί από νέους κανονισμούς και φόρους στις πτήσεις. Η πρόκληση είναι μεγάλη, αλλά οι αεροπορικές εταιρείες παραμένουν αισιόδοξες σχετικά με την επίτευξη του καθαρού μηδενικού ισοζυγίου, εξασφαλίζοντας τη στήριξη από κυβερνήσεις και προμηθευτές καυσίμων.