Αναλύουμε τον χρόνο που ξοδεύουν οι Ευρωπαίοι για τα banners συναίνεσης cookies και την οικονομική επίπτωση. Τα cookies έχουν γίνει αναπόσπαστο κομμάτι του σύγχρονου διαδικτύου, προκαλώντας απογοήτευση στους χρήστες που επιθυμούν μια απρόσκοπτη εμπειρία περιήγησης. Στην Ευρώπη, τα banners συναίνεσης απαιτούνται από την Οδηγία 2002/58 για την προστασία της ιδιωτικότητας των ηλεκτρονικών δεδομένων. Παρά την πρόθεση για ενίσχυση της ιδιωτικής ζωής, το πραγματικό όφελος είναι περιορισμένο, καθώς τα περισσότερα banners χρησιμοποιούνται κυρίως για τη διαχείριση διαφημίσεων και την ανάλυση χρήσης στο διαδίκτυο.
Το γαλλικό Legiscope αποκάλυψε πόσο χρόνο ξοδεύουν οι Ευρωπαίοι στα υποχρεωτικά banners για τα cookies, με το συνολικό νούμερο να αγγίζει περίπου 575 εκατομμύρια ώρες ετησίως, καταδεικνύοντας μια ανησυχητική απώλεια παραγωγικότητας. Αν λάβουμε υπόψη ότι ο πληθυσμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης το 2024 εκτιμάται σε 449,2 εκατομμύρια ανθρώπους, με 90% να είναι χρήστες του διαδικτύου, οι συγκλονιστικές στατιστικές καταδεικνύουν τις απαιτήσεις που επιφέρει η χρήση τους.
Το Legiscope μεταφράζει αυτή την χαμένη παραγωγικότητα σε οικονομικούς όρους, υπολογίζοντας το κόστος να φτάνει τα 14,375 δισεκατομμύρια ευρώ, που αντιστοιχεί στο 0,10% του συνολικού ΑΕΠ της ΕΕ. Υπολογίζοντας τις χαμένες ώρες, αυτές ισοδυναμούν με 287.500 εργαζόμενους πλήρους απασχόλησης αφιερωμένους σε κλικ σε banners για cookies.