Η αδυναμία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε ψυχρές καιρικές συνθήκες αποκαλύπτει προκλήσεις και υποδομές. Ένα περιστατικό κατέδειξε τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα υπό συνθήκες παγετού. Όλα ξεκίνησαν την ημέρα των Χριστουγέννων, όταν σημειώθηκε κυκλοφοριακό κομφούζιο στον δρόμο από το Λιβάδι προς την Αράχωβα, με δεκάδες ηλεκτρικά οχήματα να ακινητοποιούνται. Αρχικά, θεωρήθηκε ότι η αιτία του προβλήματος ήταν οι οδηγοί που δεν είχαν τοποθετήσει αντιολισθητικές αλυσίδες, αλλά η Ελληνική Αστυνομία αποκάλυψε ότι ο πραγματικός λόγος ήταν οι ηλεκτρικές οχήματα που είχαν αδειάσει από μπαταρία.
Χρήστες ηλεκτρικών αυτοκινήτων τονίζουν ότι η ΕΛΑΣ δεν εκτίμησε σωστά το ζήτημα που προέκυψε από την απουσία αλυσίδων. Ωστόσο, υποδεικνύουν ότι τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν ήδη διαπιστωμένη επιτυχία σε χώρες με χαμηλότερες θερμοκρασίες, όπως η Νορβηγία και η Ελβετία. Η παγκόσμια τάση προς την ηλεκτροκίνηση συνεχίζει να αυξάνεται, με περίπου 17 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα να πωλούνται φέτος.
Η κατάσταση στην Αράχωβα οδήγησε σε μια συζήτηση γύρω από τις διαδεδομένες παρανοήσεις για τα ηλεκτρικά οχήματα. Ο Απόστολος Χουλιάρας, διευθυντής μάρκετινγκ ηλεκτροκίνησης στη ΔΕΗ blue, αποκάλυψε τρεις μύθους σχετικά με την απόδοση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε ψυχρές συνθήκες.
Αναφερόμενος στα προβλήματα που αναφέρθηκαν, ο Χριστόφορος Παπανικολάου, τεχνικός διευθυντής της Autohertz Hellas, επισήμανε ότι πολλοί οδηγοί δεν έχουν την κατάλληλη εκπαίδευση και προετοιμασία για οδήγηση σε χιόνι. Η έλλειψη σταθμών φόρτισης στην περιοχή είναι επίσης ένα κρίσιμο ζήτημα που αναδείχθηκε από το περιστατικό, υποδεικνύοντας την ανάγκη για βελτίωση των υποδομών.
Τα ευρωπαϊκά δίκτυα φόρτισης παραμένουν ανεπαρκή, γεγονός που τονίζει τη σημασία των επενδύσεων για την ανάπτυξη υποδομών ηλεκτροκίνησης. Αν και οι σκανδιναβικές χώρες έχουν συνηθίσει σε χαμηλές θερμοκρασίες, η έλλειψη υποδομών στη Νότια Ευρώπη καθιστά επιτακτική την ανάγκη για βελτίωση στην υποστήριξη των ηλεκτρικών οχημάτων.
Πηγή περιεχομένου: in.gr