Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν σημαντική επιλογή για τη μείωση των εκπομπών ρύπων στην Ευρώπη. Περισσότερα από δύο εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα αναμένεται να πουληθούν φέτος στην Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς ο συνολικός στόλος ηλεκτρικών οχημάτων θα φτάσει τα 8,8 εκατομμύρια, με 880.000 δημόσιους ταχυφορτιστές διαθέσιμους. Είναι γνωστό ότι τα αυτοκίνητα είναι ο μεγαλύτερος παράγοντας εκπομπών ρύπων. Σύμφωνα με μελέτη της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι τρεις φορές πιο καθαρά από τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Η αυξημένη υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων τα τελευταία χρόνια οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις νέες κανονιστικές ρυθμίσεις της ΕΕ, οι οποίες έχουν οδηγήσει σε σημαντικές επενδύσεις από τους κατασκευαστές. Επιπλέον, οι τιμές των μπαταριών μειώνονται σταδιακά, καθιστώντας τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιο προσιτά για το ευρύ κοινό.
Παρά την αύξηση των υποδομών φόρτισης, η έλλειψη τους εξακολουθεί να αποτελεί σημαντικό εμπόδιο στην περαιτέρω ανάπτυξη της αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ωστόσο, 11 χώρες έχουν ήδη επιτύχει τους στόχους της ΕΕ για τη δημιουργία σταθμών φόρτισης κάθε 60 χιλιόμετρα, με το 70% του κύριου δικτύου αυτοκινητοδρόμων να συμμορφώνεται με την οδηγία.
Η μείωση των εκπομπών καυσαερίων φέρνει στο προσκήνιο τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της παραγωγής αυτοκινήτων. Ωστόσο, οι έρευνες δείχνουν ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι τρεις φορές πιο καθαρά από τα βενζινοκίνητα κατά τη διάρκεια της ζωής τους, με προοπτικές περαιτέρω καθαρισμού στο μέλλον λόγω πιθανών βελτιώσεων στη διαδικασία παραγωγής τους.
Η κατασκευή αυτοκινήτων απαιτεί σημαντικές ποσότητες χάλυβα και αλουμινίου, και ο πράσινος χάλυβας είναι ένας τομέας όπου μπορούν να γίνουν σημαντικές βελτιώσεις. Παρά την αυξανόμενη προσφορά παλιοσιδήρου, η αυτοκινητοβιομηχανία χρησιμοποιεί μόνο το 6% της συνολικής ποσότητας ανακυκλωμένου χάλυβα, υποδεικνύοντας το σημαντικό περιθώριο ανάπτυξης για τη χρήση ανακυκλωμένων υλικών στην παραγωγή αυτοκινήτων.
Πηγή περιεχομένου: in.gr