Νέο όριο ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους της ΕΕ – Οι χώρες που αναλαμβάνουν πρωτοβουλία

Νέο όριο ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους της ΕΕ – Οι χώρες που αναλαμβάνουν πρωτοβουλία

Απρόσμενες αλλαγές προγραμματίζουν αρκετές ευρωπαϊκές χώρες για την κίνηση και το όριο ταχύτητας των οχημάτων στους αυτοκινητοδρόμους. Αντί να αναθεωρήσουν προς τα κάτω το όριο ταχύτητας για λόγους οδικής ασφάλειας, οι χώρες αυτές προγραμματίζουν αύξηση των ορίων. Η νέα αυτή ρύθμιση θα αφορά κυρίως τους αυτοκινητοδρόμους, όπου σήμερα το όριο είναι περιορισμένο στα 130 χλμ./ώρα. Στόχος της πρωτοβουλίας είναι να επιτραπεί στους οδηγούς η κίνηση με ταχύτητες έως και 150 χλμ./ώρα, εκτιμώντας ότι οι αυτοκινητόδρομοι διαθέτουν πλέον κορυφαία ποιοτικά χαρακτηριστικά και ότι τα νέα αυτοκίνητα έχουν σημειώσει πρόοδο στους τομείς της ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας.

Η Τσεχία φαίνεται να είναι η πρώτη χώρα της ΕΕ που θα εγκαινιάσει τον νέο κανονισμό, με την κυβέρνηση να έχει προχωρήσει σε νομοθετική ρύθμιση από τις αρχές του έτους. Παρά τις σχετικές αποφάσεις, σχεδόν 10 μήνες μετά το «πράσινο φως» για την αύξηση δεν έχει ακόμη υπάρξει δρόμος στην Τσεχία που να επιτρέπει υψηλότερες ταχύτητες. Αυτή η κατάσταση αναμένεται να αλλάξει, όπως αναφέρουν τσεχικά δημοσιεύματα. Ο πρώτος αυτοκινητόδρομος που θα αυξήσει το όριο είναι ο D3, στο τμήμα μεταξύ Tábor και České Budejovice, με τις αλλαγές να προγραμματίζονται για το τέλος του έτους.

Η Γερμανία υπήρξε πρωτοπόρος στην κατάργηση περιορισμών ταχύτητας σε ορισμένα τμήματα του δικτύου αυτοκινητοδρόμων. Πρόκειται για μια πιλοτική πρωτοβουλία, και αν αποδειχθεί αποτελεσματική, θα επεκταθεί και σε άλλες περιοχές με σύγχρονες προδιαγραφές ασφαλείας. Επίσης, το Υπουργείο Μεταφορών της Τσεχίας σχεδιάζει να μειώσει το όριο ταχύτητας σε τμήματα όπου παρατηρούνται ακραία καιρικά φαινόμενα.

Τέλος, η Ιταλία εξετάζει την αύξηση του ορίου ταχύτητας στα 150 χλμ./ώρα, με βάση τον ιταλικό Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Ορισμένοι αυτοκινητόδρομοι, όπως οι A1, A4 και A14, διαθέτουν τις προϋποθέσεις για την ασφαλή εφαρμογή αυτού του μέτρου. Και οι δύο χώρες θεωρούν ότι οι αυτοκινητόδρομοι είναι ένας από τους ασφαλέστερους δρόμους, γεγονός που δεν θα αλλάξει με την αύξηση του ορίου ταχύτητας.

Loading