Η MAiRA Pro S στην Δρέσδη σηματοδοτεί την εξέλιξη της μουσικής τεχνολογίας με καινοτόμες δυνατότητες. Την πρώτη του εμφάνιση έκανε στη Δρέσδη ένα ρομπότ-μαέστρος, η MAiRA Pro S, η οποία μπορεί να μην εκφράζει συναισθήματα, αλλά ξέρει πώς να διατηρεί πάντα το ρυθμό της. Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο διευθυντής της φιλαρμονικής ορχήστρας της Δρέσδης, Μάρκους Ρινντ, στόχος δεν είναι να αντικαταστήσουμε τους ανθρώπους, αλλά να επιτευχθεί η ενορχήστρωση ενός είδους μουσικής πιο πολύπλοκης, κάτι που θα ήταν αδύνατο με ανθρώπινο μαέστρο.
Το ρομπότ έχει τρία χέρια και το κάθε ένα κρατά μία ράβδο διαφορετικού χρώματος, με τις οποίες κατευθύνει την ορχήστρα. Όταν επικρατεί σκοτάδι, οι φωτεινές ράβδοι βοηθούν στον καλύτερο συντονισμό των μουσικών. Πώς γεννήθηκε η ιδέα; Πριν από 23 χρόνια, όταν ο Ρινντ έλαβε παράπονα για ασυνέπειες στο τέμπο του από έναν μουσικό, απάντησε ότι δεν ήταν ρομπότ και αποφάσισε να συνεργαστεί με ειδικούς από το πολυτεχνείο της Δρέσδης για να δημιουργήσει τον… μαέστρο-ρομπότ. Το αποτέλεσμα ήταν η MAiRA Pro S.
Το συγκεκριμένο μηχάνημα δεν αποτελεί, εντούτοις, το μοναδικό στο είδος του, καθώς παρόμοια τεχνολογικά επιτεύγματα έχουν υπάρξει και κατά το παρελθόν. Για παράδειγμα, η ελβετική εταιρεία ρομποτικής ABB δημιούργησε ένα μηχάνημα, το οποίο έπαιξε με την συμφωνική ορχήστρα του Detroit το 2006. Εννιά χρόνια αργότερα, ο Αντρέα Μποτσέλι μοιράστηκε τη σκηνή με ένα ρομπότ-μαέστρο που αποτελούνταν από δύο χέρια. Μία πολύ σύγχρονη εκδοχή ενός ρομπότ-μαέστρο 1,8 μέτρων δημιούργησε και η Νότια Κορέα, το οποίο κατόρθωσε να καθοδηγήσει 60 μουσικούς.