Αναλύση των ανισοτήτων στις δεξιότητες τεχνητής νοημοσύνης στα ευρωπαϊκά σχολεία και η ανάγκη για εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις. Νέα έρευνα που διεξήχθη με πρωτοβουλία του Ιδρύματος Vodafone αναδεικνύει σοβαρές ανισότητες στην εκπαίδευση σχετικά με την Τεχνητή Νοημοσύνη (ΑΙ) σε σχολεία της Ευρώπης. Η μελέτη αποκαλύπτει ένα ευρύ χάσμα δεξιοτήτων AI και τονίζει την ανάγκη για βελτίωση της εκπαίδευσης, καθώς οι μαθητές διαπιστώνουν σημαντικές δυσκολίες στην υιοθέτηση και χρήση αυτής της τεχνολογίας. Η ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης και των ψηφιακών εργαλείων στα σχολεία βρίσκεται σε κρίσιμο σημείο.
Η έρευνα, με τίτλο Ο αυξανόμενος ρόλος της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση, πραγματοποιήθηκε από την Ipsos σε επτά ευρωπαϊκές χώρες, με συμμετοχή 7.000 μαθητών ηλικίας 12 – 17 ετών. Σύμφωνα με τα ευρήματα, το 27% του δείγματος δήλωσε ότι νιώθει ότι δεν είναι επαρκώς προετοιμασμένο να χρησιμοποιήσει την ΑΙ στο σχολείο, με τα παιδιά από οικογένειες χαμηλού εισοδήματος να αντιμετωπίζουν μεγαλύτερες προκλήσεις στην ανάπτυξη αυτών των δεξιοτήτων.
Η έρευνα αποκαλύπτει ότι το εκπαιδευτικό σύστημα παρουσιάζει σημαντικές ελλείψεις ψηφιακών δεξιοτήτων, γεγονός που διευρύνει το χάσμα στις δεξιότητες ΑΙ. Παρά την αναγνώριση των δυνατοτήτων που προσφέρει η τεχνητή νοημοσύνη, η έκθεση υπογραμμίζει τη σπατάλη πόρων για την ένταξή της στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Επιπλέον, οι ανισότητες στην πρόσβαση σε ψηφιακά εργαλεία και συνδεσιμότητα επηρεάζουν δυσανάλογα τους μαθητές από οικογένειες χαμηλού εισοδήματος. Οι ελλείψεις σε περιεχόμενο και καθοδήγηση σχετίζονται με την αδυναμία του ευρωπαϊκού εκπαιδευτικού συστήματος να προετοιμάσει τους μαθητές για την εποχή της τεχνητής νοημοσύνης.
Ο Joakim Reiter, Διευθυντής Εξωτερικών και Εταιρικών Υποθέσεων του Ομίλου Vodafone, τόνισε την ανάγκη για εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις, λέγοντας ότι η Ευρώπη πρέπει να εξασφαλίσει ότι η ΑΙ θα είναι μέρος του προγράμματος σπουδών για όλα τα παιδιά, ανεξαρτήτως οικονομικής κατάστασης. Η έρευνα επισημαίνει ότι «το αναδυόμενο κενό δεξιοτήτων θα μπορούσε να διευρύνει τις ψηφιακές ανισότητες, επηρεάζοντας ιδιαίτερα τα παιδιά από οικογένειες με χαμηλό εισόδημα».
Πηγή περιεχομένου: in.gr