Η τεχνητή νοημοσύνη επηρεάζει την εκπαίδευση, με ανησυχίες για την ηθική χρήση της από μαθητές. Η τεχνητή νοημοσύνη διαμορφώνει ριζικά την καθημερινότητά μας, καθώς εισέρχεται σε πλήθος τομέων, ενώ οι φωνές ανησυχίας για τον μακροπρόθεσμο αντίκτυπό της και τις πιθανές κοινωνικές ανισότητες αυξάνονται. Οι εταιρείες AI υποστηρίζουν ότι τα εργαλεία τους μπορούν να εξατομικεύσουν και να επιταχύνουν τη μάθηση. Οι εκπαιδευτικοί, χρησιμοποιώντας όλο και περισσότερο αυτά τα εργαλεία για την εξοικονόμηση χρόνου στη βαθμολόγηση και τη δημιουργία διδακτικού υλικού, είναι προσεκτικοί στην εκτενή χρήση τους από τους μαθητές. Η ανησυχία τους είναι ότι η εκτεταμένη χρήση θα οδηγήσει σε επιφανειακή γνώση και έλλειψη κριτικής σκέψης.
Καθώς οι εκπαιδευτικοί επισημαίνουν τις αρνητικές επιπτώσεις της τεχνητής νοημοσύνης στις ανθρώπινες σχέσεις στη διδασκαλία, οι εταιρείες AI τονίζουν την ικανότητά τους να μεταμορφώνουν τη διαδικασία μάθησης. Ένα παράδειγμα είναι το chatbot Gemini της Google, το οποίο υποστηρίζει τους μαθητές μέσω ερωτήσεων που ενθαρρύνουν την εξάσκηση της γνώσης τους. Ωστόσο, υπάρχει ανησυχία για την ευκολία με την οποία οι μαθητές αποκτούν πληροφορίες χωρίς την απαραίτητη προσπάθεια και μελέτη.
Η αύξηση της χρήσης των εργαλείων AI για τη διευκόλυνση της μάθησης συνοδεύεται από προκλήσεις, καθώς εκπαιδευτικοί αναγνωρίζουν τη σημαντική βοήθεια τους στον προγραμματισμό μαθημάτων και την υποστήριξη μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες. Παράλληλα, εγείρονται ηθικά ζητήματα σχετικά με τη χρήση πηγών που προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, καθώς και οι προκλήσεις που δημιουργούνται από την έλλειψη ενδιαφέροντος των μαθητών κατά την εκπαίδευσή τους.
Η τεχνητή νοημοσύνη έχει γίνει επιχείρηση αξίας δισεκατομμυρίων, με τις εταιρείες να επενδύουν στη βελτίωση των εκπαιδευτικών εργαλείων. Ωστόσο, το μέλλον της AI στην εκπαίδευση παραμένει αβέβαιο, με τους εκπαιδευτικούς και τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να καλούνται να θέσουν όρια στη χρήση της.
Πηγή περιεχομένου: in.gr