Ολοκληρώθηκε ο καθαρισμός του περιβόλου της Ροτόντας από γκράφιτι

Ολοκληρώθηκε ο καθαρισμός του περιβόλου της Ροτόντας από γκράφιτι

Ολοκληρώθηκε καθαρισμός του περιβόλου της. Εργασίες καθαρισμού των γκράφιτι από τον περίβολο της Ροτόντας πραγματοποιήθηκαν για έναν μήνα περίπου, προκειμένου να απομακρυνθούν χρώματα και συνθή…. Ολοκληρώθηκε καθαρισμός του περιβόλου της. Εργασίες καθαρισμού των γκράφιτι από τον περίβολο της Ροτόντας πραγματοποιήθηκαν για έναν μήνα περίπου, προκειμένου να απομακρυνθούν χρώματα και συνθή…. ροη

Εργασίες καθαρισμού των γκράφιτι από τον περίβολο της Ροτόντας πραγματοποιήθηκαν για έναν μήνα περίπου, προκειμένου να απομακρυνθούν χρώματα και συνθήματα από την περίφραξη και να αποκατασταθεί η εικόνα του μνημείου. Για τον καθαρισμό, που έγινε στο πλαίσιο συνεργασίας της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης με την Πολιτιστική Εταιρεία Επιχειρηματιών Βορείου Ελλάδος, χρησιμοποιήθηκαν μηχανικά και χημικά μέσα, ενώ το κόστος του έργου έφτασε τα 7.500 ευρώ. 
Την ίδια στιγμή, η Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης προσεγγίζει τους νέους μέσα από εκπαιδευτικές ημερίδες στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ώστε να καλλιεργηθεί στις μικρές ηλικίες η έννοια του σεβασμού στα μνημεία. Παράλληλα, σε συνεργασία με την ομάδα του ΠΑΟΚ, αθλητές του συμμετείχαν σε καθαρισμούς μνημείων, με στόχο την ευαισθητοποίηση και των φιλάθλων. 
«Το γκράφιτι είναι ένα είδος street art κανονικά, όμως ο τρόπος με τον οποίο εφαρμόζεται στην πόλη μας καταντά βανδαλισμός» τόνισε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο προϊστάμενος της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης, Γιώργος Σκιαδαρέσης. Ο ίδιος χαρακτήρισε ιδιαίτερα δύσκολη και χρονοβόρα τη διαδικασία του καθαρισμού και διευκρίνισε ότι υπάρχουν φορές που το αποτέλεσμα δεν είναι ικανοποιητικό καθώς τα χρώματα εμποτίζουν σε βάθος τα υλικά και τελικά η εικόνα των μνημείων δεν επανέρχεται ποτέ στην αρχική κατάσταση. 
Είπε ακόμη ότι δεν υπάρχουν πάντα τα απαραίτητα κονδύλια για τους καθαρισμούς αυτούς, ενώ υπάρχει και έλλειψη προσωπικού γενικά στην Εφορεία Αρχαιοτήτων. Υπογράμμισε δε, την ανάγκη να βρεθεί το όριο ανάμεσα στην τέχνη και τον βανδαλισμό και πρόσθεσε πως χρειάζονται διαφημιστικές καμπάνιες, μέτρα προστασίας και λήψη μέριμνας για τη φύλαξη και την αστυνόμευση των μνημείων. 
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Πολιτιστικής Εταιρείας, Επιχειρηματιών Βορείου Ελλάδος, Σταύρος Ανδρεάδης, σημείωσε ότι θα πρέπει να υπάρξουν όρια ώστε να προστατευτούν μνημεία, σύμβολα της πόλης, δημόσια έργα τέχνης και ναοί. «Ο πολιτισμός είναι κάτι που διδάσκεται» είπε ο κ. Ανδρεάδης και πρόσθεσε ότι «υπάρχουν λαμπερά μάτια νέων που είναι έτοιμοι για βήματα προς τα μπρος».
Σε ό,τι αφορά τη Ροτόντα, ο κ. Σκιαδαρέσης τη χαρακτήρισε εμβληματικό μνημείο ενώ για το φαινόμενο των γκράφιτι επισήμανε ότι η Εφορεία αντιμετωπίζει πολλές περιπτώσεις αναγραφών αθλητικού, πολιτικού ή κοινωνικού περιεχομένου όχι μόνο στη Ροτόντα αλλά στα τείχη, το Γαλεριανό συγκρότημα και σε άλλα μνημεία. Είπε ακόμη ότι υπάλληλοι του τμήματος συντήρησης της Εφορείας Αρχαιοτήτων βρίσκονται διαρκώς στους δρόμους, σε συνεργασία με τον δήμο Θεσσαλονίκης και το Σωματείο Φίλων Ιστορικού Κέντρου Θεσσαλονίκης. 
Π.Γ.
 

© ΑΠΕ-ΜΠΕ ΑΕ. Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ΑΕ.

Loading

Play