Σιμόπουλος για Δ.Θεσσαλονίκη: «Η πολιτική δεν είναι δημόσιες σχέσεις και χειραψίες»

«Η πολιτική δεν είναι δημόσιες σχέσεις και χειραψίες, αλλά δουλειά με μέθοδο και πρόγραμμα ώστε να υπάρχουν αποτελέσματα».

propoli

Ο πρώην Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων Στράτος Σιμόπουλος υπερθεμάτισε με τη φράση αυτή ένα σχέδιο για την ανάπτυξη της Δυτικής Θεσσαλονίκης, την οποία προώθησε όσο ήταν Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων.

Κατά τη διάρκεια εκδήλωσης, που πραγματοποίησε σήμερα ο κ. Σιμόπουλος στο Κλειστό Δημοτικό Θέατρο Νεάπολης, αναδείχθηκαν τα προβλήματα και οι προοπτικές της «Θεσσαλονίκης Εκτός των Τειχών», αλλά κυρίως οι λύσεις που μπορούν να προωθηθούν και να δώσουν «ανάσα» στη δυτική πλευρά της πόλης.

«Η Δυτική Θεσσαλονίκη σε σύγκριση με την υπόλοιπη πόλη είναι σαφές ότι έχει διαφορές που οφείλονται στη στρεβλή χωροταξική ανάπτυξη, αποτέλεσμα ενός συνδυασμού πολιτικών επιλογών, αλλά και αντικειμενικών δυσκολιών» τόνισε ο κ. Σιμόπουλος και πρόσθεσε πως δεν χωρά καμία αμφιβολία ότι σε επίπεδο υποδομών η πολιτεία αδίκησε τη Δυτική Θεσσαλονίκη.

«Αν τα προβλήματα στη Δυτική Θεσσαλονίκη δεν λυθούν, θα επεκταθούν μετά σε όλη την πόλη. Βέβαια, την τριετία 2012-2015 έγιναν σημαντικά βήματα με τη συμβολή σ’ αυτά της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων. Ενδεικτικά αναφέρω:

  • Την έναρξη κατασκευής των κόμβων στη Δυτική Περιφερειακή, έργο-ανάσα για όλη την πόλη, αλλά κυρίως τη Δυτική Θεσσαλονίκη.
  • Την έναρξη κατασκευής της υπογειοποίησης της σιδηροδρομικής διάβασης στη Μενεμένη. Έργο που δόθηκε πρόσφατα στην κυκλοφορία.
  • Την έναρξη κατασκευής του δίδυμου αποχετευτικού αγωγού της Θεσσαλονίκης, που θα μπορεί να δέχεται ταυτόχρονα τα λύματα από τα νότια της Δυτικής Θεσσαλονίκης. Έργο με μεγάλο περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
  • Δρομολόγηση της επέκτασης του Μετρό προς Σταυρούπολη, Αμπελοκήπους και Εύοσμο. Από το 2014 έχει γίνει η διαβούλευση με την τοπική αυτοδιοίκηση.
  • Ανάδειξη της ανάγκης για αξιοποίηση του παραθαλάσσιου δυτικού μετώπου του Θερμαϊκού. Μαζί με τον δήμαρχο Αμπελοκήπων-Μενεμένης ξεκινήσαμε την προσπάθεια, τη σκυτάλη της οποίας πήρε πλέον η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.
  • Επανεκκίνηση του έργου της οδικής σύνδεσης του λιμανιού με την ΠΑΘΕ
  • Ωρίμανση των μελετών για την ανισοπεδοποίηση των σιδηροδρομικών κόμβων στη δυτική Θεσσαλονίκη. Έργο για το οποίο όλοι οι θεσμικοί φορείς πρέπει να πιέσουν ώστε να ενταχθεί στα Ευρωπαϊκά προγράμματα και
  • Προχωρήσαμε κατά πολύ την παραχώρηση του Στρατοπέδου Παύλου Μελά στο δήμο.

Ταυτόχρονα, σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση προχωρήσαμε και σε άλλες δράσεις εξίσου σημαντικές για την καθημερινότητα των πολιτών.

  • Ξεκινήσαμε την κατασκευή και ολοκληρώσαμε δεκάδες αίθουσες κυρίως δυτικά.
  • Παραδώσαμε το κλειστό γυμναστήριο στην Πολίχνη.
  • Χρηματοδοτήσαμε την ασφαλτόστρωση κεντρικών δρόμων.
  • Κινήσαμε τις διαδικασίες με τον δήμο Αμπελοκήπων-Μενεμένης για τη χωροθέτηση του Καλλιτεχνικού Σχολείου στη Μοναστηρίου πριν την αερογέφυρα του Δενδροποτάμου. Θα κατασκευασθεί πλέον με Συμπράξεις Δημοσίου – Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).
  • Χρηματοδοτήσαμε μερική ανακαίνιση του Εκκλησιαστικού Λυκείου στην Ξηροκρήνη και
  • Χρηματοδοτήσαμε τα αντιπλημμυρικά έργα στη Νικόπολη, τα οποία σταμάτησε η σημερινή κυβέρνηση».

Αναφερόμενος σε νέες δράσεις με επίκεντρο τη Δυτική Θεσσαλονίκη, ο κ. Σιμόπουλος επισήμανε ενδεικτικά τις ακόλουθες:

  • Σχολικές αίθουσες σε Ρετζίκι και Εύοσμο.
  • Υπογειοποίηση των καλωδίων υψηλής τάσης.
  • Διευθέτηση του κόμβου της Νεάπολης.
  • Βελτίωση του οδικού άξονα κόμβου Νεάπολης-Ασβεστοχώρι.
  • Ασφαλτόστρωση κεντρικών δρόμων. «Το πρόβλημα στη Βενιζέλου, εδώ στη Νεάπολη, είναι χαρακτηριστικό».
  • Ολοκλήρωση του κόμβου στη λαχαναγορά.
  • Αντιπλημμυρικά έργα στο Δήμο Παύλου Μελά, διευθέτηση ρέματος Δενδροποτάμου και κάλυψη του ρέματος στη Διαλογή.
  • Σύνδεση του αντλιοστασίου αποχέτευσης στο Δενδροπόταμο με τον δίδυμο αποχετευτικό αγωγό και αντιπλημμυρικό έργο κόμβου λαχαναγοράς και
  • Ηλεκτροφωτισμοί για λόγους ασφαλείας περιοχών, όπως είναι η Πόντου.

«Το παραλιακό μέτωπο μετά το χωρικό σχέδιο της περιφέρειας και την αναγέννηση του εδάφους πρέπει να ενταχθεί σε μια νέα κρατική εταιρεία η οποία αφού εκπονήσει μελέτες και άδειες θα προχωρήσει σε Συμπράξεις Δημοσίου – Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).Οι Λαχανόκηποι ήρθε η ώρα να ενταχθούν στο σχέδιο πόλης. Το στρατόπεδο Γκόνου παραχωρείται και μαζί με το λιμάνι θα προσελκύσει επενδύσεις στον τομέα των μεταφορών. Με ευρωπαϊκά προγράμματα επιδοτούμενα μπορούμε να προχωρήσουμε σε αναπλάσεις ολόκληρων περιοχών που ασφυκτιούν πολεοδομικά. Τέτοιες είναι η Νεάπολη και οι Αμπελόκηποι. Τα καπνεργοστάσια, επίσης, μπορεί να γίνουν πόλοι ανάπτυξης. Περιοχές όπως τα προσφυγικά, αλλά και εκτάσεις όπως το ΑΓΝΟ μπορούν να βοηθήσουν σε μια τέτοια κατεύθυνση. Τα Δικαστήρια ασφυκτιούν και πρέπει να μεταφερθούν δυτικά» είπε ακόμη ο κ. Σιμόπουλος.

Όσον αφορά στο ζήτημα του Μετρό, ανέφερε πως για τις επεκτάσεις στα δυτικά η παρούσα κυβέρνηση καθυστέρησε επί τέσσερα χρόνια, ενώ «σήμερα οι μελέτες είναι σε πολύ αρχικό στάδιο. Για να μη χαθεί πολύτιμος χρόνος, το 2014 αποφασίσθηκε οι μελέτες να γίνουν όχι από ιδιώτες, αλλά από την Αττικό Μετρό. Μετά τέσσερα χρόνια ξεκίνησαν νέα διαβούλευση, ενώ βάζουν λαμαρίνες για πρόδρομες εργασίες, ισχυριζόμενοι ότι ξεκινά το έργο. Τεράστιο έργο με μηδέν χρηματοδότηση».

«Όλα τα παραπάνω απαιτούν μια κυβέρνηση που μπορεί να λύνει προβλήματα, να προωθεί δράσεις, να στηρίζει τον ιδιωτικό τομέα, να αξιοποιεί τα ευρωπαϊκά προγράμματα και να κινητοποιεί πόρους. Παράλληλα, ο συντονισμός τους απαιτεί σχέδιο και μέθοδο, μακριά από ανέξοδες υποσχέσεις και λαϊκισμούς, χαρακτηριστικά που διακρίνουν τον πρόεδρό μας, τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Μαζί του, μαζί με τα στελέχη μας, όλοι μαζί μπορούμε να φέρουμε την πολιτική αλλαγή και να συνεχίσουμε το σημαντικό, για τα δυτικά, έργο των προηγούμενων κυβερνήσεων της Νέας Δημοκρατίας», κατέληξε ο πρώην γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων.

Loading