Τα ‘80s με το βλέμμα του The Boy στο 60ό Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Τα ‘80s με το βλέμμα του The Boy στο 60ό Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης κλείνει τα 60 και ετοιμάζει πληθώρα events και ειδικών αφιερωμάτων για τη φετινή επετειακή διοργάνωση (31/10-10/11), με ένα από αυτά να έχει ήδη επιμεληθεί ο The Boy, κατά κόσμον Αλέξανδρος Βούλγαρης.

Στο αφιέρωμα με τίτλο «Μεγαλώνοντας στα ‘80s» ο σκηνοθέτης του «Νήματος» επιλέγει 10 ταινίες που διαπερνόντας στιλ και είδη αντικατοπτρίζουν την ουσία μιας παρεξηγημένης δεκαετίας. Σύμφωνα με τον ίδιο:

«Η δεκαετία του ’80 μας. Οι μισοί θέλουν να ξεχάσουν για πάντα ότι υπήρξε και οι άλλοι μισοί να επιστρέψουν σε αυτήν και να τη ζούνε μέχρι το τέλος της ζωής τους ξανά και ξανά σαν μια Δεκαετία της Μαρμότας. Οι ταινίες που θα προβληθούν στο αφιέρωμα “ Μεγαλώνοντας στα 80s” είναι μοναδικά φιλμ που επιβεβαιώνουν ότι κινηματογραφικά αυτή η δεκαετία δεν έχει να ντρέπεται για τίποτα. Πώς ξεκινάς σαν το πιο όμορφο όνειρο και καταλήγεις στον χειρότερο εφιάλτη; Πώς μεταφράζεις σε παιδικό νανούρισμα ότι το τέλος του κόσμου μπορεί να είναι κοντά; Πώς να κρυφτείς απ’ τα παιδιά;»

Ας δούμε λοιπόν συγκεκριμένα από ποιες ταινίες απαρτίζεται το αφιέρωμα:

«Foxes» (Άντριαν Λιν)

Σα μια σκοτεινή εκδοχή των εφηβικών ταινιών του Τζον Χιούζ, εδώ μια παρέα τεσσάρων κοριτσιών που αναζητούν την ανεξαρτησία τους μέσα από το σεξ, τη ροκ μουσική, το αλκοόλ και τα ναρκωτικά. Αντιμέτωπα με συναισθηματικές εμμονές και αδιάφορες οικογένειες, οι τέσσερις έφηβες σχηματίζουν τη δική τους ιδιότυπη οικογένεια και καλούνται να περάσουν από τον κόσμο των 16χρονων σε εκείνον των ενηλίκων.

«River’s Edge» (Τιμ Χάντερ)

Ούτε οι έφηβοι του Χάντερ αποφεύγουν τις κραιπάλες. Πίνουν, καπνίζουν μαριχουάνα και δεν φαίνεται να συμμερίζονται τα ηθικά διλήμματα των ενηλίκων γύρω τους. Βασισμένο σε πραγματικό περιστατικό, το «River’s Edge» είναι η ιστορία ενός έφηβου αγοριού που δολοφονεί τη νεαρή σύντροφό του και στη συνέχεια καλεί τους φίλους του να δουν το πτώμα της. Εκείνοι διχάζονται για το εάν θα πρέπει να τον προστατεύσουν ή όχι.

«Return to Oz» (Γουόλτερ Μερτς)

Μία από τις πιο ανατρεπτικές δημιουργίες της Disney που όταν προβλήθηκε προκάλεσε πολλούς παιδικούς εφιάλτες. Η Ντόροθι περνά μια νύχτα σε ψυχιατρική κλινική, καταφέρνει όμως να δραπετεύσει και φτάνει στη χώρα του Οζ, όπου βρίσκεται αντιμέτωπη με μια πριγκίπισσα που μπορεί να αλλάζει κεφάλια, έναν σαδιστή βασιλιά και τους Γουίλερς, μια ομάδα ανατριχιαστικών πλασμάτων που κινείται με ρόλερ σκέιτ.

«Vigil» (Βίνσεντ Γουορντ)

Η δύσκολη διαδικασία της ενηλικίωσης, η συναισθηματική και σωματική σύγχυση που προκαλείται από την εγκατάλειψη της παιδικότητας βρίσκονται στο επίκεντρο της ταινίας του Γουορντ. Η Τος ζει μοναχική ζωή σε μια φάρμα της Νέας Ζηλανδίας. Όταν ο πατέρας της πεθαίνει, η ζωή της θα διαταραχτεί από την άφιξη ενός ξένου και από τις σχέσεις που θα αναπτύξει η ίδια και τα μέλη της οικογένειάς της μαζί του.

«Christmas Evil» (Λούις Τζάκσον)

Ένας εργάτης σε εργοστάσιο παιχνιδιών, ο οποίος φέρει παιδικά τραύματα από την αποκάλυψη ότι δεν υπάρχει Άγιος Βασίλης, καταλαμβάνεται από δολοφονική μανία, φορά την κόκκινη και άσπρη στολή και σκορπά γύρω του τον τρόμο.

 

© ΑΠΕ-ΜΠΕ ΑΕ. Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ΑΕ.

Loading